No ‘miskastes’ izvilktais BMW 850i pārtop iekārojamā spēkratā

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (53)
  • Drukāt
  • 19-05-2004

    Vācijā, Minhenē ir neliels uzņēmums Koenig – Specials, kas nodarbojas tikai ar superauto – tādu kā Ferrari, Lamborghini, Porsche, S-klases Mercedes un BMW 850 – pārbūvi. Uzņēmumā strādā “neprāši”, kuriem šo ceļu briesmoņu jauda un agresivitāte liekas nepietiekama.

    Arī Ukrainā ir entuziasti, kuri gandrīz patstāvīgi spējīgi parbūvēt tādu retu auto kā BMW 850i atbilstoši savām vajadzībām un vēlmēm.

    Cilvēks, kurš ikdienā brauc ar Rover 75, ķēras pie auto radīšanas, uz kuru atskatītos garāmgājēji, un citi autovadītāji redzētu vien ātri attālinošos bolīda aizmuguri. Ar tādu auto nav vērts braukt ikdienā, īstenais pielietojums tam – skrieties ar vēju saulainā nedēļas nogalē.

    :

    ::
    :Magnuson kompresors sniedz papildus 90 Zs jaudu tā jau spēcīgajam V12 dzinējam:
    :Par sapņa pamatu kļuva BMW top-modelis, kura arsenālā ir pārsteidzoši sabalansēts un elastīgs V12 dzinējs. Taču viss nebija tik vienkārši. 1991.gadā ražotais auto tika iegūts par nieka $2’500 un praktiski nebija atjaunināms – taču te vietā teiciens “acis darba izbijās, rokas darba nebijās”. No sākuma ķērās pie dzinēja, kurš bija stipri cietis avarējot – nācās komplektēt jaunu no Vācijā pasūtinātām daļām, vienlaikus palielinot tā jaudu. No ASV tika piegādāts Magnuson kompresors, kurš, pēc īpašnieka vārdiem, palielina dzinēja jaudu un griezes momentu par 30%. Interesanti, ka vasarā tas tiek demontēts, jo dzinēja dzesēšanas sistēma netiek galā ar lielo slodzi, neskatoties uz to, ka automobilis aprīkots ar diviem elektroventilatoriem standarta viena vietā.

    :

    ::
    :Šī logu mazgājamā šķidruma tvertne no motora telpas pārvietota uz rezerves riteņa nišu:
    :Pienākot ziemai, divu standarta gaisa filtru vietā tiek uzstādīts viens K&N pazeminātās gaisa pretestības filtrs, kas nodrošina jaudas pieaugumu par veseliem 20 zirgspēkiem un ir novietots motortelpas dziļumos. Standrata filtru vietu ieņem kompresors. Līdzīgu jaudas pieaugumu nodrošina arī paštaisītā taisnizplūdes sistēma bez katalizatoriem, kura noslēdzas ar četrām izejām, katrā pusē pa divām. Arī lamba zondes un ekonometra mijiedarbības algoritms ir pilnveidots, nodrošinot vēl 10 zirgspēkus. Tagad tai ir divi režīmi – “ekonomiskais” un “sportiskais”. Logu mazgāšanas šķidruma tvertne, kuras tilpums ir deviņi litri, pārvietota uz bagāžnieku, kur ieņem rezerves riteņa vietu – tas darīts tāpēc, ka vietas zem motora pārsega kļuvis par maz. Riepas bojājuma gadījumā vadītājam rezerves riteņa vietā ir... remonta komplekts.

    :
    ::
    :Sportiskais OMP stūresrats un “titāna” apdare atdzīvina automobiļa standarta salonu:
    :

    :

    ::
    :Parbūves rezultāts ir 420 zirgspēku standarta 300 vietā, saimnieks apgalvo, ka pašlaik auto paātrinās līdz 100 kilometriem stundā aptuveni četrās sekundēs, sērijveida auto tam nepieciešamas sešas sekundes. Pēc veiktajiem dzinēja pilnveidojumiem tas joprojām darbojas ar 95 oktānskaitļa benzīnu, taču kļuvis ārkārtīgi jutīgs pret tā kvalitāti.

    :
    ::
    :Bagāžnieks “pildīts” ar audioaparatūru: diviem pastiprinātājiem, kondensatoru un CD-mainītāju:
    :

    Kad dzinējs bija “pieņēmies spekā”, aktuāls kļuva automobiļa ārējais veidols. Iesākumā tika sastādīts vēlamo uzlabojumu saraksts no Internetā noskatītiem paraugiem – ļoti iepatikās spārni ar paplašinātām riteņu arkām, ar tām arī sāka. Šis sarežģītais un darbietilpīgais uzdevums netika paveikts ar pirmo reizi – asās virāžās riteņi saskārās arku... otrs mēģinājums izdevās, un BMW izskatījās daudz iespaidīgāk kā oriģināls – par 12 cm platāks priekšdaļā un par 15 cm – aizmugurējā daļā. Tika uzstādīts jauns motora pārsegs un starplikas riteņu diskiem, lai palielinātu to iznesumu, visu jauno virsbūves daļu šuves tika rūpīgi salāgotas. Aizmugurē uzstādija oriģinālu antispārnu ar iebūvētu bremžu signālu, jaunu priekšējo buferi, aizmugurējā buferī tika iebūvēts Park-Tronic sistēmas sensors un izveidotas nišas pārbūvētās izplūdes sistēmas izejām. Veco, savu nokalpojušo priekšējo virsbūves rāmja elementu vietā tika iemetināti jauni. Virsbūve tika nokrāsota īpašā melnā krāsā, kura paredzēta Mercedes “galma tūnerim” – AMG.

    :

    ::
    :Nodalījuma vietā starp abiem aizmugurējiem sēdekļiem tagad atrodas subvūfera korpuss:
    :

    Balstiekārtā izmaiņu nav daudz – pirmām kārtām, jaunas bukses, Eibach pastiprinātās atsperes no 5.sērijas Touring versijas, kā arī Bilstein amortizatori, pie kam, aizmugurē tie ir regulējami. AC Shnitzer 18-collu diskiem tika uzmontētas Dunlop 245/45Z R18 izmēra riepas priekša un 275/40Z R18 – aizmugurē. Tas viss kombinācijā ar samazinātu klīrensu dod palielinātu šķērsstabilitāti pagriezienos – tiesa, gaitas līganums ir samazinājies. Bremzes atgādina sacīkšu bolīda agregātus – ventilējami diski ar četru virzuļu suportiem un dalītāju.

    Pārbūve aizņēma divus gadus, un tajā tika ieguldīti aptuveni $15’000, un īpašniekam ir, ar ko lepoties – radīts pārsteidzoši dinamisks, sportisks automobilis praktiski savām rokām, ar vietējo meistaru palīdzību – tas ir sasniegums, kurš ir tā vērts, lai ņemtu par piemēru. Pēc pārbūves auto nobraucis 9’000 kilomteru – pagaidām nekādas kaprīzes tā darbībā nav novērotas, un tas sniedz lielisku braukšanas baudījumu laimīgajam īpašniekam.

    Žurnāls “Avto Centr”, Nr.17, 2004.

    Tulkoja Raitis Putāns


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties