No ‘miskastes’ izvilktais BMW 850i pārtop iekārojamā spēkratā
|
|
Vācijā, Minhenē ir neliels uzņēmums Koenig – Specials, kas nodarbojas tikai ar superauto – tādu kā Ferrari, Lamborghini, Porsche, S-klases Mercedes un BMW 850 – pārbūvi. Uzņēmumā strādā “neprāši”, kuriem šo ceļu briesmoņu jauda un agresivitāte liekas nepietiekama.
Arī Ukrainā ir entuziasti, kuri gandrīz patstāvīgi spējīgi parbūvēt tādu retu auto kā BMW 850i atbilstoši savām vajadzībām un vēlmēm.

Cilvēks, kurš ikdienā brauc ar Rover 75, ķēras pie auto radīšanas, uz kuru atskatītos garāmgājēji, un citi autovadītāji redzētu vien ātri attālinošos bolīda aizmuguri. Ar tādu auto nav vērts braukt ikdienā, īstenais pielietojums tam – skrieties ar vēju saulainā nedēļas nogalē.

:
:![]() |
:Magnuson kompresors sniedz papildus 90 Zs jaudu tā jau spēcīgajam V12 dzinējam: |

:
:![]() |
:Šī logu mazgājamā šķidruma tvertne no motora telpas pārvietota uz rezerves riteņa nišu: |
:
:![]() |
:Sportiskais OMP stūresrats un “titāna” apdare atdzīvina automobiļa standarta salonu: |
:
:![]() |
:
:![]() |
:Bagāžnieks “pildīts” ar audioaparatūru: diviem pastiprinātājiem, kondensatoru un CD-mainītāju: |
Kad dzinējs bija “pieņēmies spekā”, aktuāls kļuva automobiļa ārējais veidols. Iesākumā tika sastādīts vēlamo uzlabojumu saraksts no Internetā noskatītiem paraugiem – ļoti iepatikās spārni ar paplašinātām riteņu arkām, ar tām arī sāka. Šis sarežģītais un darbietilpīgais uzdevums netika paveikts ar pirmo reizi – asās virāžās riteņi saskārās arku... otrs mēģinājums izdevās, un BMW izskatījās daudz iespaidīgāk kā oriģināls – par 12 cm platāks priekšdaļā un par 15 cm – aizmugurējā daļā. Tika uzstādīts jauns motora pārsegs un starplikas riteņu diskiem, lai palielinātu to iznesumu, visu jauno virsbūves daļu šuves tika rūpīgi salāgotas. Aizmugurē uzstādija oriģinālu antispārnu ar iebūvētu bremžu signālu, jaunu priekšējo buferi, aizmugurējā buferī tika iebūvēts Park-Tronic sistēmas sensors un izveidotas nišas pārbūvētās izplūdes sistēmas izejām. Veco, savu nokalpojušo priekšējo virsbūves rāmja elementu vietā tika iemetināti jauni. Virsbūve tika nokrāsota īpašā melnā krāsā, kura paredzēta Mercedes “galma tūnerim” – AMG.
:
:![]() |
:Nodalījuma vietā starp abiem aizmugurējiem sēdekļiem tagad atrodas subvūfera korpuss: |
Balstiekārtā izmaiņu nav daudz – pirmām kārtām, jaunas bukses, Eibach pastiprinātās atsperes no 5.sērijas Touring versijas, kā arī Bilstein amortizatori, pie kam, aizmugurē tie ir regulējami. AC Shnitzer 18-collu diskiem tika uzmontētas Dunlop 245/45Z R18 izmēra riepas priekša un 275/40Z R18 – aizmugurē. Tas viss kombinācijā ar samazinātu klīrensu dod palielinātu šķērsstabilitāti pagriezienos – tiesa, gaitas līganums ir samazinājies. Bremzes atgādina sacīkšu bolīda agregātus – ventilējami diski ar četru virzuļu suportiem un dalītāju.
Pārbūve aizņēma divus gadus, un tajā tika ieguldīti aptuveni $15’000, un īpašniekam ir, ar ko lepoties – radīts pārsteidzoši dinamisks, sportisks automobilis praktiski savām rokām, ar vietējo meistaru palīdzību – tas ir sasniegums, kurš ir tā vērts, lai ņemtu par piemēru. Pēc pārbūves auto nobraucis 9’000 kilomteru – pagaidām nekādas kaprīzes tā darbībā nav novērotas, un tas sniedz lielisku braukšanas baudījumu laimīgajam īpašniekam.
Žurnāls “Avto Centr”, Nr.17, 2004.
Tulkoja Raitis Putāns