Biķernieku ‘dragrace’ sacensībās dominē BMW

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (66)
  • Drukāt
  • 05-05-2004

    1.maijā, kamēr Rīgas centrā notika svinības par godu Latvijas iestājai Eiropas Savienībā, Biķernieku kompleksajā sporta bāzē risinājās šogad pirmās oficiālās „Dragrace” sacensības 1/8 jūdzes (201 m) distancē, ko rīkoja Latvijas BMW klubs.

    Laika apstākļi pārspēja cerētos. Spīdēja saule un bija silts, teju 20 grādu pēc Celsija. Tas bija pozitīvs faktors ne tikai skatītājiem, kuri pamanījās pat iedegt, bet arī dalībniekiem, kas nodrošina labāku riepu saķeri ar ceļu.

    :

    ::
    :Foto: BMWPower.lv reģistrētais lietotājs AV:
    :

    Salīdzinot ar iepriekšējā gada dragrace sacensībām Biķernieku trasē, ko rīkoja toreizējais BMW Speed Club, tribīnes šoreiz bija pārpildītas. Iespējams, ne tikai tāpēc, ka laika apstākļi šoreiz bija labvēlīgāki. Ja reiz salīdzinām ar iepriekšējām sacīkstēm, tad šeit jāatzīmē lieliskā pasākuma organizācija. Tika novērsts viens no būtiskākajiem trūkumiem – skatītāju informēšana par dalībniekiem. Proti, kādi automobiļi pašlaik atrodas uz starta, kāds ir to dzinējs u.tml., kas sniedz vismaz kaut kādu priekšnojautu par rezultātu vai palīdz rast skaidrojumu tikko redzētajam.

    Automobiļi tika iedalīti trīs klasēs: A, B un C. Pirmajā startēja automobiļi ar dzinēja darba tilpumu līdz diviem litriem, otrajā – no diviem līdz trim litriem, bet pēdējā, trešajā – virs trīs litru darba tilpuma. Automobiļiem, kuru motors aprīkots ar turbīnu, klases noteikšanā dzinēja darba tilpums tika reizināts ar koeficientu 1,7 (atbilstoši FIA standartiem), savukārt „dīzeļiem” – ar 0,7. Tādejādi, piemēram, Subaru Impreza Turbo startē C klasē (2x1,7=3,4), bet BMW 325tds (2,5x0,7x1,7=2,975) – B klasē. Uz katra automobiļa priekšējā vējstikla tika uzlīmēts attiecīgs marķējums ar iedalījumu klasē un kārtas numuru (piemēram, „A25”).

    :

    ::
    :Foto: AV. Nissan 350Z:
    :

    Kaut arī pēc programmas A klases automobiļu sacīkstēm bija jāsākas pulksten 13:00, neviens neko nenokavēja, ja ieradās pulksten 14:00, kad tas patiesībā tikai sākās. Nedaudz garlaikojās noteikti tie, kuri ieradās jau uz treniņbraucienu vērošanu plkst. 12:00.

    A klasē uzvarēja Mareks Matvejevs ar Opel Corsa 2.0. Otrajā vietā palika Lauris Ruskuls ar Audi 80 2.0. Šajā klasē nevienam īpašu pārsteigumu neradīja fakts, ka Corsa 2.0 visiem „iekabina” – pārsvars bija acīmredzams. Pretoties nespēja pat BMW 320is jeb t.s. itāļu BMW M3. Nevelti Opel Corsa 2.0 vadītājs sevi bija pieteicis arī B klasē, kur spēkojas automobiļi ar divu līdz trīs litru dzinējiem.

    B klasē bija visvairāk dalībnieku, šeit dominēja 3.sērijas BMW automobiļi ar 2,5-litru darba tilpuma dzinēju. Taču pilnpiedziņas BMW izrādījās konkurētspējīgāki par saviem aizmugurējās piedziņas analogiem. Maģiskais „X” daudziem lika trūkties. Piezīme – ar „X” indeksē BMW pilnpiedziņas modeļus. Daudziem radīja izbrīnu, ka tik, pēc skata, „bezmaz veca miskaste” ierāda vietu tādām „bombongām” kā, piemēram, BMW 528i (E39 paaudze) ar Hamann stila aerodinamisko ietērpu. Valda Suharževska pilotētais BMW 325iX piekāpās vienīgi Jāņa Kārkliņa vadītā BMW M3 priekšā.

    :

    ::
    :Foto: AV. Priekšplānā B klases uzvarētājs BMW M3:
    :

    Ja neviens nebrīnījās, ka A klasē uzvar Opel Corsa 2.0, tad daudzi neizprata, kā iepriekšminētais varēja tik tālu tikt B klasē! Kad beidzot BMW „opelīti” atstāja dūmu aizsegā, skatītāji atviegloti uzelpoja. Taču izbrīnam, domājams, nav pamata. Minētā Corsa 2.0 sver aptuveni 900 kilogramu, tai ir 150 zirgspēku, bet distance – tikai 200 metru. Pēc būtības, kā ķīmijā to sauc – ideālie apstākļi – kā paņem startu, tā „aizej”, tūlīt finišējot, bet lielais, teju pusotru tonnu smagais BMW tikai pie finiša noķer „blusu” un tā pa īstam sāk „vērties vaļā”, bet rezultāts tiek fiksēts uz finiša līnijas, nevis aiz tās...

    :

    ::
    :Foto: AV. Zaļais BMW E30 ar V12 motoru aiz sevis atstāj BMW M535i:
    :

    C klasē skatītāji saņēma to, ko vēlējās. Šeit visi juta līdzi ar pieclitru V12 dzinēju aprīkotajam salātu zaļajam 3.sērijas BMW. Šis automobilis tuvumā bija apskatāms „Autoexotica 2003” izstādē, kur izpelnījās apmeklētāju apbrīnu. Milzīgais motors un transmisija aizgūta no 8.sērijas, bet balstiekārta no M3 – iespaidīgi.

    Lielajā klasē sīva cīņa bija starp Subaru Impreza STi, Audi S4 un iepriekšminēto BMW ar V12 motoru. Fināls. Audi pret BMW. Mūžīgais strīds. Starts. BMW, kā parasti, kūpina riepas. Skatītāji pieceļas kājās, lai pārskatītu visu sacīkšu ceļu. Pie starta esošais „sekundants” (seko t.s. „egles” signāliem) paceļ roku, norādīdams, kuras puses celiņā ir uzvarētājs. Šoreiz norādītajā celiņā brauca Pēteris Gustans ar savu pieclitru 3.sērijas BMW.

    :

    ::
    :Foto: AV. Sāpīgi un dārgi...:
    :

    Sacīkšu starplaikos notika motociklistu savstarpējās sacensības „dragrace” distancē. Vienā no tiem motociklists „parāva ratā” un nenovaldīja motociklu, kā rezultātā abi apgāzās. Par laimi, pats tika sveikā cauri ar izbīli, taču no motocikla dzinēja straumēm plūda eļļa... uz trases. Pagāja pusstunda, iekams ar speciālu ķimikāliju traips no trases tika notīrīts, un sacīkstes varēja turpināt.

    :

    ::
    :Foto: BMWPower.lv reģistrētais lietotājs kro:
    :

    Saldajā ēdienā bija riepu kūpināšana. Tajā piedalījās astoņi dalībnieki. Divi no tiem turpat arī atstāja savas riepas, izpelnoties skatītāju ovācijas (pēc tām noteica uzvarētāju). BMW 635CSi riepu notina līdz pat diskam tā, ka pat dzirksteles pa gaisu lidoja, taču uzvarētājs Igors Golubevs ar BMW 325i spēja bezmaz pusi Biķernieku trases pārklāt ar savu riepu dūmiem, Koperfīlda cienīgs triks.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties