Ferrari – lēti un labi, galvenais, tepat Latvijā

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (122)
  • Drukāt
  • 01-04-2004

    Ļoti daudziem cilvēkiem sapnis – būt par Ferrari īpašnieku. Tomēr var teikt, šo sapni piepildīt var tikai izredzētie. Pārējiem nekas cits neatliek, kā turpināt sapņot. Tomēr ir cilvēki, kuri šo sapni piepilda, neskatoties uz nepietiekošu naudas līdzekļu daudzumu. Tāds cilvēks ir arī divdesmit divus gadus vecais Oskars.

    Būdams rēzeknietis, Oskars pirmo reizi Ferrari bildi ieraudzīja jau pirms desmit gadiem. Kopš tās reizes viņš vairs nevarēja šo auto izmest no galvas. Bet pirms pāris gadiem „Autoeksotikas” izstādē ieraudzītais īstais Ferrari 456M (un skaistā dzimuma pārstāvju lielā uzmanība šim auto) izmainīja Oskara dzīvi. Mērķis bija skaidrs – jākļūst par Ferrari īpašnieku, lai visas smukākās Rēzeknes (un tuvākās apkārtnes) meitenes būtu viņa.

    :

    ::
    :

    Neskatoties uz to, ka Oskaram pieder Rēzeknē pārtikas veikals, naudas līdzekļu bijis par maz, lai varētu atļauties īstu Ferrari. Oskars stāsta: „Jau pirms kāda laika auto sludināju avīzēs un žurnālos manīju Toyota Supra sludinājumus. Bildes liecināja, ka automobilis ļoti līdzīgs Ferrari automobiļiem. Un cena nebija nekāda lielā.” Tā kādu dienu „SM Reklāmā” Oskars ieraudzīja sludinājumu, kur par pieņemamu cenu tika tirgota dzeltena deviņdesmitā gada Toyota Supra. „Tā kā dzeltenā ir viena no krāsām, kurā krāso īstos Ferrari, es īsu brīdi padomājot, iegādājos šo auto.”

    Pamats topošajam Ferrari tika iegūts. Automobilis bija labā stāvoklī. Trīslitru dzinējs ar turbīnu attīstīja 240 Zs lielu jaudu. Tas bija ātrākais automobilis visā pilsētā. To apstiprināja arī vairāki vietējo dragreisu apmeklējumi. Pat līdzšinējais dragreisu uzvarētājs Ford Scorpio ar 2,9-litru dzinēju tika „apskriets” par pāris korpusiem. Un vietējo meiteņu reakcija liecināja, ka Oskars ir uz pareizā ceļa.

    :

    ::
    :

    Secinājums – Oskars ieguva ļoti ātru automobili, kas līdzīnās Ferrari. Tomēr, lai apkārtējie šo automobili uzskatītu par Ferrari (nevis Toyota) bija nepieciešams ķerties pie auto tūningošanas. Jāsāk bija, protams, ar emblēmām. Pašu pirmo noņēma priekšējo Toyota emblēmu, kuru iedeva vietējam krāsotājam, lai Toyota vietā uzzīmē Ferrari zirgu, cik vien tas iespējams līdzīgu īstajai emblēmai (pēc pāris apmeklētām autokapsētām, Oskars nonāca pie secinājuma, ka tajās nepieciešamās detaļas nevar atrast pat Rīgā). Krāsotājs Juris ar savu uzdevumu tika teicami galā. Zem emblēmas Oskars pats uzlīmēja uzlīmi ar mazu uzrakstu „Ferrari”.

    :

    ::
    :Ferrari „alvas zaldātiņš”:
    :Aizmugurē pazuda visi Supra uzraksti. To vietā uzlīmēja „355 GTS” Ferrari modeļa nosaukumu. Grūtības sagādāja aizmugurējā Ferrari „zirga” figūriņas izgatavošana. Ilgi nevarēja izdomāt, kā pie tāda tikt, līdz labs draugs ieminējās, ka pazīst mākslinieku, kas spēj izgatavot formu, ar kuras palīdzību var izliet nepieciešamo alvas figūriņu. „Es gan visiem stāstu, ka šo figūriņu izlēju vecgada vakarā, kas nozīmēja – jaunajā gadā kļūšu par Ferrari īpašnieku,” piezīmē Oskars. Ferrari riteņu diski pie Oskara nonāca pavisam nejauši. Pazīstams autodzinējs Vācijā vienā autokapsētā bija tādus redzējis. Dārgi tas izmaksāja, bet tagad auto pēc pazīšanas zīmēm ir īsts Ferrari.

    :
    ::
    :Iezīmes no Testarossa modeļa:
    :Protams, ne tikai emblēmas liecina par auto izcelsmi. Bija nepieciešams atrast vēl kādas Ferrari raksturīgas pazīmes, ko uztūnēt. Pētot dažādas Ferrari bildes, Oskars ieraudzīja Testarossa modeli ar tās durvju aerodinamiskajiem elementiem. Der! Oskara Ferrari automobilim uz durvīm jābūt tādiem pašiem. Materiāls – perforētas alumīnija līstītes. Tas ir viegli pieliekams un viegls materiāls, kuru nokrāsoja automobiļa krāsā. Pagaidām Oskars negatīvas atsauksmes nav dzirdējis – tikai pozitīvas. Bija doma tās nokrāsot sarkanā krāsā (cita Ferrari raksturīga krāsa), bet no šīs idejas uz kādu laiku Oskars ir atteicies.

    :
    ::
    :Diski no īstā Ferrari:
    :No līdzīga materiāla tika izgatavoti sliekšņi, kā arī buferu apakšējās daļas uzlikas. Buferu sānos tika kvalitatīvi izveidoti gaisa savācēji bremžu dzesēšanas uzlabošanai. Bet īsts Oskara lepnums ir aizmugurējā bufera difuzors. Kā zinām, ar šādiem difuzoriem pārsvarā tiek aprīkoti īsti sacīkšu šosejas automobiļi. Pēc aerodinamiskās paketes uzlikšanas Oskara pirmie iespaidi bija šādi – kosmoss! Automobiļa stabilitāte lielos ātrumus uzlabojās kardināli, pats maksimālais ātrums pieaudzis par 15 km/h. Līkumos jūtams lielāks piespiedējspēks – līkumu var veikt ar daudz lielāku ātrumu. Vienīgais mīnuss – nedaudz pieaugušais trokšņu līmenis lielos ātrumos.

    :
    ::
    : Testarossa „ribu” risinājums skatā no augšas:
    :Bet pie trokšņu līmeņa palielināšanās vainīga ir pēdējā nozīmīgā virsbūves pārbūve. Oskara Ferrari superkāra aizmugurējais stikls tika pārveidots tā, lai būtu identisks Ferrari 355 GTS stiklam. Tas ir novietots daudz stāvāk. Šeit vairs nederēja Supra standarta stikls. Tomēr stikla meklējumi neaizņēma ilgu laiku – derīgs stikls tika paņemts no GAZ 53. Pie stiklinieka tika izgriezta pareizā forma. Toties kas par rezultātu! Aizmugurējais antispārns tika atstāts oriģinālais. Bet tas pagaidām. Iespējams, tas tiks ņemts nost – Ferrari 355 neražoja ar antispārniem.

    Nu un, protams, kurš superkārs var iztikt bez oglekļa šķiedras jeb t.s. karbona!? Oskara superīgais Ferrari arī nevar. Tomēr Latvijā tādu ir grūti dabūt un dārgi. Pie tam, pastāv daudz lētāka un tik pat laba alternatīva. Uzlīmes ar oglekļa šķiedras rakstu. Šādi tika uzlaboti priekšējo paceļamo lukturu augšējā daļa, bagāžnieka aizmugurējā daļa, sānu atpakaļskata spoguļi un to pamatnes. Auto tagad izskatās vienkārši lieliski.

    :
    ::
    :Lukturi no ZAZ tūninga piedāvājuma:
    :Lielas grūtības sagādāja aizmugurējie lukturi. Tie pa pazīšanos tika dabūti no Ukrainas. Tie ir Ukrainā pieejamie tūningotie ZAZ 968M aizmugurējie lukturi. Protams, tie nav Lexus stila lukturi, bet tādi lukturi ZAZ automobiļiem parādīsies tika šīgada vasarā. Oskars neizslēdz iespēju šādus lukturus iegādāties. Bija nelielas grūtības ar jauno lukturu piestiprināšanu. Bet, kā var redzēt, viss ir uztaisīts pasaules līmenī. Standarta Supra lukturu korpusus gan nācās atstāt, bet tie tika noklāti ar oglekļa sķiedras uzlīmēm.

    :
    ::
    :

    Oskars pamatīgi pastrādāja arī ar salonu. Ārzemēs ļoti populāras ir ogekļa šķiedras ielikas, kas skaitās respektabli un stilīgi. Oskars to ņēma vērā un pārvērta salonu par ogleķļa šķiedras paradīzi. Viss priekšējais panelis tika nolīmēts ar ogleķļa šķiedras rakstu. Kontrasta pēc cimdu nodalījuma vāciņu un durvju elķonbalstus apvilka ar baltas krāsas materiālu. Ar oglekļa šķiedru noklāja arī visu stūresratu. Papildus stūri apvilka ar dzeltenas (lai sakristu ar automobiļa krāsu) ādas ielikām un izrotāts ar Ferrari atpazīšanas zīmēm. Krēsli palika standarta ādas.

    Protams, mūsdienu automobilis nevar iztikt bez labas audiosistēmas. Par pamatu izmantoja Sony X-plod sērijas automagnetolu ar CD atskaņotāju. Un lielākais Oskara lepnums ir ekrāns, pa kuru var skatīties TV. Oskars to novietoja centrālajā panelī pavērstu pret vadītāju. Visi, kuri izmantojuši automobili un veikuši lielus attālumus, atzīst, ka TV automobilī šādos gadījumos ir ļoti noderīgs. Vēl viena salona pērle ir ātrumpārslēdzēja kulise. Tāpat kā visiem Ferrari, arī Oskara automobilim tur ir jau norādītas pārslēdzējam paredzētās vietas katrā pārnesumā. Oskars apgalvo, ka tas novērš iespēju ieslēgt nepareizu pārnesumu.

    :

    ::
    :Tās laikam varētu būt apmēram visas izmaiņas, ko Oskars veicis savam automobilim. Jāsaka, ka darbs un līdzekļi automobilī ir ieguldīti milzīgi. Toties rezultāts pārspēja pat visdrosmīgākās Oskara prognozes: „Es pat sākumā nevarēju iedomāties, ka man iznāks tik labs auto. Ar drošu sirdi visiem tagad stāstu – man ir īsts Ferrari.” Jautājot Oskaru par vietējo meiteņu reakciju, Oskars vienīgi viltīgi pasmaida. Tad jau mērķis ir sasniegts. Un, runājot par autombiļa praktiskumu, tas noteikti ir labāk piemērots Latvijas apstākļiem kā Ferrari 355 GTS. Lielāks klīrenss, mazāks degvielas patēriņš, mazākas prasības pret degvielas kvalitāti… Tās ir nozīmīgas lietas Latgales reģionam.

    Bildes tika uzņemtas Oskara brauciena laikā uz Supra automobiļu saietu Berlīnē 2003.gada vasarā. Protams, vācieši bija ļoti pārsteigti par Oskara automobili. Atsauksmes bija vispozitīvākās. Oskars bieži varēja dzirdēt pagodinošos vāciešu saukļus „You’re crazy man!”. Tik tiešām – ne kurš katrs var izdomāt un realizēt šādu projektu.

    P.S. Oskaram drīz būs sekotāji. Daugavpilī grasās būvēt Porsche 911 automobili. Tam paredzētais VW Beetle jau ir iegādāts…

    Pirms apsver raksta patiesumu, apskaties datumu, kad tas publicēts!


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties