Jaunās tūkstošgades Porsche 911

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (30)
  • Drukāt
  • 15-03-2004

    Klasiskais Porshe 911 dizaina stils, maigi pārveidotas līnijas, Cayenne apvidniekam līdzīgais interjers – šādu jauno leģendāro aizmugurē dzinēja Porsche 911 var redzēt AutoWeek izdevumā nopublicētajās bildēs. Ko tad AutoWeek žurnālistiem izdevies uzzināt par nākošās paaudzes Porscher 911?

    :

    ::
    :Ar rūpnīcas kodu 997 (pašreizējās paaudzes Porsche 911 rūpnīcas kods – 996) nākošās paaudzes Porsche 911 savu pirmizrādi piedzīvos tikai šī gada rudenī – septembra Parīzes autoizstādē. Ražošana Cuffenhauzenes rūpnīcā tiks uzsākta mēnesi pirms prezentācijas, un tirdzniecībā jaunais automobilis parādīsies jau šīgada beigās.

    :
    ::
    :Kopumā Porsche vadība paredzējusi tuvākajos trīs gados izlaist 12 dažādas Porsche 997 modifikācijas ar klasisko un visu riteņu piedziņām: no vienkāršākā Carrera 2 līdz „bez piecām minūtēm” īstam sacīkšu automobilim GT2. Jaunums būs Porsche 911 S modelis. Līdzīgi kā Boxster S salīdzinājumā ar bāzes Boxster modeli, Porsche 911 S par bāzes Carrera 2 būs nedaudz jaudīgāks, ar labāku standartaprīkojumu un temēts uz Ziemeļamerikas tirgu. Neskatoties uz 997 parādīšanos tirgū, turpināsies dažu 996 modeļu ražošana (tās modifikācijas, kas 997 veidolā tirgū nonāks vēlāk, piemēram, 997 Turbo). Šādu pašu tirdzniecības stratēģiju Porsche jau izmantoja pirms septiņiem gadiem ar 996 modeli.

    :
    ::
    :Pirms septiņiem gadiem Porsche 996 parādīšanās bija īsta revolūcija. Tas bija auto, kas tapis no pilnībā baltas lapas. Var apgalvot, ka atšķirības starp pirmo Porsche 911 paaudzi un Porsche 993 (Porsche 911 modelis, kuru ražoja no 1993. līdz 1998.gadam) nebija tik lielas, kā starp 993 un 996 paaudzēm. Porsche 997 nebūs tik revolucionārs. Šajā gadījumā piemērotāk būtu runāt par automobiļa atjaunināšanu nevis par pilnībā jauna automobiļa radīšanu. 997 modelis ir 996 evolūcija.

    :
    ::
    :Pamanāmākās izmaiņas skārušas ārējo izskatu. Porsche dizaineri atgriezušies pie klasiskākām Porsche 911 formām. Pirmkārt, protams, tie ir apaļie priekšējie lukturi, kas ļoti līdzinās Porsche 993 lukturiem. Jaunās paaudzes automobiļa priekšējais buferis atgādina Porsche 996 Turbo buferi. Bufera trīs lielie gaisa savācēji nodrošina priekšējiem radiatoriem labāku dzesēšanu, platākie priekšējie un aizmugurējie spārni 997 automobilim piešķir izskatīgāku ārieni. Jaunā sānu spoguļu forma, Cayenne stila durvju rokturi, izmainītie aizmugurējie lukturi un citas formas izplūdes sistēmas izejas padara Porsche 997 izskatu pabeigtu.

    :
    ::
    :Dzinējs arī paņemts no 996 modeļa. Protams, bez uzlabojumiem neiztikt – ūdens dzesēšanas 3,6-litru sešcilindru boksertipa dzinējs tagad attīsta 345 Zs (+25 Zs salīdzinājumā ar 996 dzinēju). Porsche 991 S versijai tiks dzinējs, kura jauda būs palielināta līdz 380 Zs. Dzinējiem parādīsies arī tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēma, kas nodrošinās līdz 10% degvielas ekonomiju un lielāku jaudu, bet visticamāk šī sistēma būs pieejama tikai pēc 997 modeļa atjaunināšanas (aptuveni 2007.gadā).

    :
    ::
    :Kabrioleta versija:
    :
    Pirmo reizi 911 vēsturē pircējiem tiks piedāvāts pasūtināt Tiptronic sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu ar uz stūres rata novietotām pārnesumu pārslēgšanas pogām, vai arī pārnesumkārbu ar dubulto sajūgu (līdzīgi Volkswagen kompānijas SMG pārnesumkārbai, kas pieejama Cayenne vienkāršākajai versijai ar 3,2-litru dzinēju). Standartā gan būs tā pati sešpakāpju manuālā pārnesumkārba, kas pieejama 996 modelim.

    Interjers veidots Cayenne modeļa stilā. Saglabāsies Porsche klasiskais mērinstrumentu novietojums panelī (ar tahometru centrā). It kā maksimālais ātrums jaunumam būs aptuveni 290 km/h, tomēr gradācija prototipu spidometram ir līdz pat 330 km/h.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties