Cilvēks, kurš Porsche izglāba no bankrota
|
|
Kad 1993.gadā 41-gadīgais Vendelīns Vīdekings kļuva par Porsche vadītāju, viņš nonāca vienā no pašiem skarbākajiem vadošajiem amatiem autoindustrijā. Pārdošanas apjomi kritās. Bet zaudējumi bija tik ievērojami, ka draudēja kompānijai ar bankrotu, un izskatījās, ka Porsche dienas ir skaitītas.
Tagad jau, pēc desmit gadiem, iegūtie ienākumi uzstāda vienu rekordu pēc otra, bet Porsche kļuva par vienu no pašiem pelnošākajiem autoražotājiem pasaulē, pārspējot pat japāņus ar viņu tīro peļņu 10%.
Vīdekingam ir 51 gads, un viņš ir viens no visievērojamākajiem darboņiem automobiļu industrijā. Viņa pēdējais riskantais, bet ļoti veiksmīgais gājiens – tas ir pagājušajā gadā jaunas modeļu rindas palaišana ražošanā – Cayenne. Sportiskais Porsche Cayenne ar cenu no $56’000 līdz $110’000 atzīts par pašu ātrāko bezceļnieku pasaulē un palīdzēja kompānijai sasniegt rekordlielus pārdošanas un peļņas apjomus 2002.-2003. finanšu gadā.
:
:![]() |
:Porsche Cayenne Turbo: |
Jautājums: Jau deviņus gadus Prosche palielina peļņas apjomus. Kāds ir jūsu panākumu noslēpums?
Atbilde: Tas nav noslēpums. Panākumiem par pamatu ir iepriekšējie smagie darbi un pastāvīgi mēģinājumi radīt ko jaunu. Mēs pārslēdzamies savā stratēģijas plānošanā pie ilglaicīgākiem uzdevumiem, ar to nodrošinot apstākļus tālākai attīstībai. Tādēļ mēs esam spējīgi radīt jaunus automobiļus un attīstīties ātrāk un labāk par citām kompānijām.
J.: Ja neparādītos Porsche Cayenne, kompāniju tagad piemeklētu krīze?
A.: Protams, ka nē. Ja mēs nebūtu izlaiduši tirgū Cayenne, mēs noteikti prezentētu kādu citu sporta automobili. Tiešām, 911 un Prosche Boxster modeļu pārdošanas apjomi kritās, tomēr Cayenne atkal izraisīja pastiprinātu interesi priekš mūsu automobiļiem. Bet mēs ieguvām lielu peļņu 2003. gadā, un šie līdzekļi palīdzēja mums nodrošināt savu nākotni.
J.: Jūs, izlemjot attīstīt Cayenne modeli, gājāt uz lielu risku?
:
:![]() |
:Porsche Carrera GT: |
J.: Jūs komunicējat ar darbiniekiem?
A.: Es iegūstu informāciju no visiem līmeņiem. Es ļoti mīlu runāties ar strādniekiem. Bet īpašos gadījumos, es iegūstu informāciju caur citiem avotiem.
J.: Cik elastīga ir jūsu ražošana Štutgartē?
A.: Mēs ražojam gandrīz visus modeļus (13 no 14 Porsche 911 un Boxster variantiem) uz vienas konveijera līnijas. Tas ir elastīguma augstākais līmenis. Lielās kompānijas, piemēram, nevar to sev atļauties.
J.: Boxster pārdošanas apjomi pēdējos četros mēnešos samazinājās par 40%. Jums ir prioritāšu izmainīšanas plāni?
:
:![]() |
:Porsche Boxster 1997 – 2003: |
J.: Kas ir jūsu pats lielākais konkurents?
A.: Es ļoti nopietni attiecos pret visiem konkurentiem, bet bez lieka uztraukuma. Es izjūtu pret tiem cieņu, bet man ir žēl to ražotāju, kas veic savu darbu bez pilnīgas atdeves. No malas viņu stāvoklis liekas stabils, bet patiesībā tāda darbošanās nenes peļņu, bet izdzīvot automobiļu tirgū var tikai tā kompānija, kas saņem ievērojamus ienākumus.
J.: Kādu jūs redzat kompānijas finanšu stāvokli nākošajā gadā?
A.: Cayenne ļoti labi attīstīsies, 911 modeļa pārdošanas apjomi nedaudz kritīsies un stipri samazināsies Boxster popularitāte.
J.: Kādi uzdevumi jums pašlaik ir vissvarīgākie?
A.: Vislielākais mūsu uzdevums ir sasniegtā ražošanas un pārdošanas apjomu līmeņa uzturēšana. Mēs sasniedzām tādus izcilus rezultātus, jo investējām ražošanā. Dzīvotspējīgai kompānijai vienmēr ir jābūt līdzekļiem ražošanas attīstībai, citādi tā ilgi neizdzīvos.
J.: Kā jūs turpināt samazināt izmaksas pēc tik radikālas ražošanas racionalizēšanas deviņdesmitajos gados, izmantojot japāņu tirgvedības metodes?
A.: Mēs satiekamies ar mūsu japāņu kolēģiem un regulāri izveidojam internacionālu etalonuzdevumu. Mēs viņus regulāri apciemojam, un viņi atbrauc trīsreiz gadā pārbaudīt mūsu ražošanu. Tā ir kļuvusi par sava veida sacensību. Mēs arī satiekamies, lai pārbaudītu citas kompānijas. Es esmu ļoti lepns par to, ko esam kopīgi sasnieguši. Mēs katru gadu cenšamies palielināt mūsu ražīgumu par 6% līdz 8 %.