Gemballa pēta tūninga iespēju robežas - Cayenne ar 700 Zs

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (20)
  • Drukāt
  • 08-02-2004

    Gemballa kompānijā turpina pētīt savas spējas Porsche automobiļu tūningā. Ja agrāk ekstremālos projektos uzsvars tika likts 911 dzimtas automobiļiem, tad šogad par speciālistu mīluli kļuva Cayenne.

    Prakstiski katru mēnesi Gemballa gatavo Cayenne īpašniekiem patīkamas dāvanas – sākot ar riteņu diskiem un izplūdes sistēmām, beidzot ar jaunām nopietnu dzinēju pārbūvju programmām. Bet, pat ņemot vērā milzīgo ateljē aizraušanos ar Cayenne, grūti bija paredzēt tik grandioza produkta parādīšanos, kuru prezentēja decembra sākumā. Cayenne tūningā tas ir principiāli jauns līmenis, kuru pagaidām nav apguvuši pat sāncenši no TechArt kompānijas.

    Pirmkārt, jau kuro reizi Gemballa mēģināja mainīt rūpnīcas redzējumu par bezceļnieka ārējo izskatu. Atkal Cayenne mēģināja pārvērst mežonīgā nezvērā, kas burtiski spējīgs aprīt ne tikai simtiem kilometru autobāņa, bet arī tūkstošiem automobilīšu, kas trāpīsies tā ceļā. Kā jau solīja, Gemballa kompānijā tomēr sagatavoja paplašinātu aeropaketi, kurā, neskaitot jauno priekšējo buferi, tika iekļautas arī uzlikas riteņu arkām. Protams, pēc to uzstādīšanas automobiļa aerodinamiskā pretestība nedaudz pieauga, bet grūti pārvērtēt tā dizainu. Izskatās, uzlabot dizainā vairs nav ko – automobiļa agresija un patoss izvirzījušies priekšējā plānā. Bet tomēr vēl interesantāku izveidojuši Cayenne aizmugurējo daļu. Šeit visu uzmanību piesaista spilgti sarkanā josla, kas pārvilkta šķērsām pāri aizmugurējām durvīm un savieno rūpnīcas lukturu blokus. Pašas no sevis uzrodas asociācijas ar Porsche 911 sporta automobiļiem.

    Laiku nav veltīgi izniekojuši arī Gemballa dzinēju speciālisti. Sākumā parādījās informācija par dzinēja darba tilpuma palielināšanu Cayenne S versijas dzinējam – no 4,5- līdz 5,2-litriem. Sekoja atbilstoša atdeve – 440 Zs, kas ir tieši par simts zirgspēkiem lielāka par sērijveida automobili. Bet par īstenu triumfu var nosaukt uzvarošo 700 Zs atzīmes pārvarēšanu Turbo modelim. Vēl gadu atpakaļ tika uzskatīts, ka jaunajā V8 Porsche dzinējā ielikts šāds potenciāls, bet netika gaidīts, ka Gemballa tik ātri spēs atrast tehnoloģijas tā sasniegšanai. Kaut arī kompānijā pagaidām neatklāj šī „super-Cayenne” dinamiskos rādītājus, ir pamats uzskatīt, ka paātrinājumā līdz 200 km/h tas spēs pietuvoties labākajiem Porsche 911 dzimtas rūpnīcas modeļiem. Gaidām pavasari un sausu asfaltu, lai pārbaidītu „super-Cayenne” automobili darbībā.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties