Corvette C6 - vairāk jaudas, kaisles un precizitātes
|
|
Katrs gads Ziemeļamerikā sākas ar gada svarīgāko notikumu šā reģiona autodzīve – The North American International Auto Show jeb īsāk – Detroitas autoizstāde. Šai izstādei mājinieki gatavojas īpaši cītīgi. Tā, piemēram, GM šai izstādei sagatavojis leģendārā Chevrolet Corvette nākošās paaudzes automobili – Chevrolet Corvette C6.

Pašreizējā Corvette piektā paaudze ražošanā atrodas jau septiņus gadus. Šajā laikā tā piedzīvojusi uzlabojumus, pagājušogad nosvinējusi Corvette piecdesmitgadi un beidzot šīgada rudens pusē varēs godam nodod stafeti Chevrolet Corvette C6 automobilim.
“C6 reprezentē vispārēju Corvette uzlabošanu,” paskaidro Deivs Hills, kurš ir Corvette galvenais inženieris un GM sportisko automobiļu nodaļas atbildīgais par to klāstu. “Mūsu mērķis ir radīt Corvette automobili, kas spēj veikt daudzas lietas labāk par jebkuru citu paaugstinātas veiktspējas automobili. Mēs pamatīgi uzlabojām veiktspēju un daudzās jomās radījām jaunas iezīmes un iespējas, tai pat laikā sistemātiski meklējot un novēršot visas nepilnības, ko spējām atrast.”

Visumā spriežot pēc pirmās informācijas, automobilis saglabājis C5 ideoloģiju: tas ir augstas veiktspējas automobilis, kas piedāvā lielisku dizainu, vērtību un kvalitāti ar pārsteidzošu komfortu automobiļa ikdienas lietošanai. Saistībā ar veiktajiem C6 uzlabojumiem Corvette automobilis spēj sniegt vēl augstāku veiktspēju un izsmalcinātību. To visu ietinot jaunā, kaislīgā dizainā. Jaunā automobiļa kredo ir “More Power, Passion and Precision” (Vairāk jaudas, kaisles un precizitātes – angļu val.).

Vairāk jaudas! Jaunā Corvette paaudze ieguvusi jaunu pamatdzinēju. Tas ir LS2 6,0-litru mazā-bloka V8 dzinējs, kas veidots, par pamatu ņemot GM Gen IV (ceturtās paaudzes) mazo-bloku dzinēju dzimtu. LS2 ir lielākais un jaudīgākais dzinējs, kas Chevrolet Corvette automobiļos ir piedāvāts standartā. Lielu vērību inženieri pievērsa pārnesumkārbām. Automobilim tiks piedāvāti sešpakāpju Tremec manuālā un četrpakāpju The Hydra-Matic 4L65-E automātiskā pārnesumkārba. Uzlabota Tremec pārnesumu pārslēgšana iekļauj sevī jaunus sinhronizātorus, kas samazina padevi par 10%, par collu īsāka vadības svira, kas pārveidota ērtākai izmantošanai. Diemžēl pagaidām nav zināmi oficiālie automobiļa dinamiskie parametri. Neoficiālā informācija liecina, ka automobiļa paātrinājums līdz “simtiņam” ir 4,3 sekundes. Īpaši lepni jaunā automobiļa radītāji runā par citu faktu – automobiļa ekonomiskumu. Jaunā Corvette spēj ar to pašu degvielas daudzumu veikt daudz garāku ceļa posmu nekā līdzīgas jaudas un veiktspējas automobiļi.

Vairāk kaisles! Jaunajā automobilī uzreiz var atpazīt jau daudzus gadus zināmās Corvette formas. Tas ir liels dizaineru panākums. Dizains kļuvis agresīvāks un sportiskāks. Un noteikti par teicamu jāuzskata dizaineru un aerodinamiķu panāktais gaisa pretestības koeficients Cx 0,28 (viens no galvenajiem automobiļa ekonomiskuma iemesliem)! Tā noteikti ir aerodinamiski perfektākā Corvette tās pusgadsimtu garajā mūžā. Jaunajā Corvette vairs neatrast paceļamos priekšējos lukturus (laikam tā varētu būt pirmā būtiskā dizaina izmaiņa, ko pamana jaunajā automobilī), kuri bija iepriekšējās Corvette mašīnās kopš 1962. gada. To vietā tagad izmantos Xenon High-Intensity Discharge lukturus. Visumā automobilis ir kļuvis īsāks (par piecām collām),…

…bet nav zaudējis vērtīgo salona ietilpību. Interjers jaunajā automobilī veidots no nulles. Galvenais uzdevums interjera veidošanā bija, lai tas netraucētu automobiļa vadīšanu. Salons veidots pēc duālā kokpita principa, kas raksturīgs visiem Chevrolet Corvette automobiļiem. Salīdzinot ar iepriekšējo Corvette interjeru, šeit tiek izmantoti labāki materiāli, uzlabots dizains un funkcionalitāte. Salona apdarē tiek izmanots anodizēts alumīnijs un citi augstas kvalitātes materiāli. Neiztikt arī bez jaunākajām elektroniskajām tehnoloģijām: Keyless Access ar starta pogu, konfigurējams ekrāns, DVD navigācijas sistēma ar balss aktivizāciju, XM satelītradio un OnStar.
:
:![]() |
:Pieejamas trīs balstiekārtu modifikācijas: |
Kopumā pircējam ir iespēja izvēlēties kādu no trijiem balstiekārtas variantiem, kas atbilstu viņa braukšanas stilam: Standarta, Magnetic Selective Ride Control un Z51 paaugstinātās veiktspējas komplekts. Standarta balstiekārta noregulēta tā, lai saglabājot labu vadāmību, vadītājam un pasažieriem būtu arī labs braukšanas komforts. Pēc izvēles iegūstamā F55 Magnetic Selective Ride Control balstiekārta ir ar īpašiem amortizatoriem, kas spēj mirklī noteikt ceļa seguma stāvokli un pielāgot amortizācijas līmeni, lai nodrošinātu optimālo automobiļa vadāmību. Magnetic Ride Control pirmo reizi tikai izmantota 2003. gada 50th Anniversary Edition Corvette un ir pasaulē visātrāk reaģējošā šāda tipa balstiekārta, kur mehāniskie vārsti tika aizvietoti ar magnetoreoloģisku šķidrumu.

Z51 paaugstinātās veiktspējas komplekts: šis būs ekstremālākais Corvette variants, kas pēc veiktspējas pietuvosies pašreizējās paaudzes Corvette ekstremālajai versijai Z06. Z51 agresīvākie amortizatori un atsperes, lielākie šķērsstabilizatori un lielāki perforētie bremžu diski nodrošina sacīkšu cienīgu balstiekārtas veiktspēju, bet tai pat laikā ērtu braukšanu. (Z51 paaugstinātās veiktspējas komplekts sevī iekļauj arī sportiskai braukšanai piemērotākus pārnesumskaitļus Tremec mehāniskajā pārnesumkārbā.)

Vairāk jaudas, kaisles un precizitātes! Nav jāšaubās – Chevrolet Corvette C6 kļūs par īstu 21. gs. Corvette. GM pārstāvji cer, ka jaunais automobilis ne tikai saglabās pašreizējos automobiļa lojālistus, bet arī piesaistīs jaunus sporta automobiļu piekritējus. Vai tas izdosies? To mēs varēsim uzzināt šīgada rudenī, kad šis automobilis kā 2005. gada modelis nonāks Ziemeļamerikas tirgū. Bet panākumi nenāks viegli, jo galvenais konkurents arī sagatavojis ko jaunu…

P.S. Automobilim būs arī vaļējā Convertible versija, kas tiks plašākai publikai parādīta šīgada pirmajā pusgadā un ražošanā nonāks gada beigās.