SEMA autošova apmeklētāji, paskatoties uz šo automobili no tālienes, noteikti nodomāja, ka tas ir parasts Ford Focus. Pieejot tuvāk, jau varēja manīt, ka tas nav parasts Focus, bet gan Ford Focus RS. Bet, pieejot pie automobiļa un papētot to tuvāk, kļūst skaidrs, ka šis auto vairs ne tuvu nav pat Ford Focus RS. Tas ir kas vairāk… Ford Focus RS8, kuru ar savu tūninga mezglu palīdzību izveidoja Ford Racing Performance Parts (FRPP).

:
: : |
:Pats galvenais – dzinējs: |
:Jāsāk ar pašu galveno – dzinēju. Tieši dzinējs bija šī automobiļa radīšanas iemesls.
FRPP uzbūvēja šo pilnībā alumīnija
Cammer 5.0-litru 32-vārstu dzinēju speciāli
aftermarket pircējiem. Tas nozīmē, ka dzinējs nav būvēts speciāli kādam automobilim, bet tas uztaisīts pietiekami universāls, lai to varētu ievietot dažādu automobiļu motortelpās. Un, lai pierādītu
Cammer lielo potenciālu, tas tika iebūvēts Eiropas kompaktklases hečbekā
Ford Focus RS, kas neizceļas ar īpaši lielu motortelpu.

:
: : |
:Focus RS8 SEMA autošovā: |
:Jaunā
Cammer dzinēja saknes meklējamas
Ford SVT Mustang Cobra 4,6 dzinējā. Palielinot cilindru diametru no 90,2 līdz 94 mm,
FRPP ieguva 5,0-litru dzinēju. Dzinējam ir 2003-04
SVT Mustang Cobra "Terminator" kaltā kloķvārpsta ar sešu skrūvju pamatgultņiem un
Manley “
H-Beam” klaņiem pirmšķirīgai izturībai. Pats dzinēja bloks ir speciāli pastiprināts kartera tīmekļa apvidū, lai izturētu lielus griezes momentus. Turpinām uzskaitīt izmaiņas: kaltie virzuļi, 11,0:1 kompresijas pakāpe, salāgotās galvas, lielāka pacēluma izcilņi, bišu šūnu formas vārstu atsperes. Dzinējam ir arī ražīgāki iesmidzinātāji un magnija sakausējuma maināmās ģeometrijas ieplūdes kolektors. Dzinējam pievienota
Tremec piecpakāpju
HD manuālā ātrumkārba ar
Ford Racing sajūga komplektu un
Ford Racing prototipa ātrumpārslēdzēju. Un tas viss tikai par ~16’000 ASV dolāriem…

:
: : |
: Focus RS8 SEMA autošovā: |
:Bet V8 dzinējs nav vienīgā izmaiņa, kas krasi atšķir šo automobili no
Ford Focus RS.
Ford Focus RS8 ir aizmugures piedziņas automobilis. Nopietnas izmaiņas skārušas arī automobiļa balstiekārtu. Ņemot vērā dzinēja un piedziņas izmaiņas,
FRPP inženieriem vajadzēja izveidot jaunu priekšējo un aizmugurējo balstiekārtu. Pateicoties
Multimatic amortizatoriem, ir iespēja mainīt klīrensa augstumu. Aizmugurē ir 8.8 collu
Ford Racing difierenciālis. Jaunais piedziņas pārveidošanas komplekts, kas priekšpiedziņas automobili pārvērš par klasiskās piedziņas automobili, arī tiks tirgots ar
FRPP kataloga palīdzību.

Automobiļa eksterjetrs un interjers mainīts minimāli. Auto nokrāsots lieliskajā Blue Pearl Coat zilajā krāsā. Automobilim ir 18 collu riteņi ar Focus RS vieglmetāla diskiem, kas “apauti” Michelin Pilot Sport 225/40 ZR18 (priekšā) un 255/45 ZR18 (aizmugurē) riepās. Interjers izceļas ar Focus A-Pillar mērinstrumentu paneli un Ford Racing mērinstrumentu pilnu komplektu. Automobilī ir arī uzstādīti Harmon/Becker Traffic-Pro, Sirius Satellite Radio sistēma ar Infinity pastiprinātājiem un skaļruņiem.

“Šis nav tipisks sporta kompaktklases automobiļa modifikāciajs projekts, un tas noteikti piesaistīs sev uzmanību ielās. Ar aizmugures piedziņu un vairāk kā 400 Zs jaudu Focus RS8 kļūs pazīstams gan dragrace taisnēs gan uz jebkuras ielas trases.”

P.S. Nesen Ford kompānija paziņoja par pašreizējā Ford Focus RS automobiļa ražošanas pārtraukšanu. Vai nākošās paaudzes Ford Focus automobilim būs sporta versija, nav zināms.