Beidzot arī Audi ir ko likt pretī BMW 760Li
|
|
Reprezentatīvās klases sedanu ražotāji cenšas aprīkot savu automobiļu top versijas ar jaudīgiem divpadsmitcilindru dzinējiem. Līdz šim starp “lielā četrinieka” automobiļiem tikai Audi A8 nebija pieejams šāds dzinējs.

Un beidzot sengaidītā ziņa no Ingolštādes: zem garās bāzes Audi A8 motortelpas pārsega parādīsies divpadsmitcilindru dzinējs. “Astotajam” tika sešlitrīgais W12 dzinējs, kas pazīstams kā Volkswagen Phaeton spēka agregāts: modernizētais agregāts attīsta 450 Zs (Faetona 420 Zs vietā) lielu jaudu un 580 Nm.

Ar šādu dzinēju divtonnīgais A8 paātrinās no vietas līdz 100 km/h 5,2 sekundēs, bet 30 sekundes pēc starta paātrinājums tiek pārtraukts ar elektronisko ierobežotāju, kas nostrādā pie 250 km/h liela ātruma. Tāpat kā arī mazāk jaudīgās modifikācijas, visi Audi A8L 6.0 aprīkoti ar firmas pilnpiedziņas sistēmu Quattro un sešpakāpju Tiptronic ātrumkārbu.

Atšķirt top-modeli no vienkāršākajiem “astotajiem” var, pateicoties milzīgajai radiatora restei ar W12 emblēmu, kuras forma atgādina par leģendārajiem Auto Union sacīkšu automobiļiem. Salonā – jauns stūres rats ar hromētu tādas pašas vēsturiskas formas izpildījumu.

Jaunais A8L 6.0 kļūs par pirmo sērijveida automobili, kura priekšējā optikā tiek izmantoti elementi no gaismu diodēm. Tomēr ir vērts norādīt, ka firma Hella jau gadu detaļu tirgū piedāvā lukturus ar gaismas diožu gabarītuguņiem priekš iepriekšējās paaudzes BMW trešās sērijas (E36) automobiļiem.
Vācu dīleru salonos divpadsmit cilindrīgais flagmanis parādīsies decembrī. Iekšējā tirgus cenas sākas no 117’000 tūkstošiem eiro.
autoreview.ru