Ja paskatīsieties bildes, jūs noteikti pamanīsiet, ka nesen līdzīgu auto esat jau redzējuši. Jums ir taisnība. Pontiac GTO ir līdzinieks General Motors Austrālijas nodaļas Holden sporta modelim Holden Monaro, par kuru pirms neilga laika rakstījām BMWPower vortālā.
:
: : |
:1963.-1973. Pontiac GTO: |
:Sešdesmito gadu sākumā Amerikā bija
muscle car bums.
Chevrolet Corvette un
Ford Mustang automobiļu panākumi pamudināja lielāko daļu amerikāņu auto ražotāju savās modeļu rindās iekļaut jaudīgu sporta kupeju. Tā parādījās pirmais
Pontiac GTO. Tas bija tālajā 1963. gadā.
Pontiac GTO modelis ražošanā noturējās līdz 1973. gadam, kad to mazo pārdošanas apjomu dēļ pārtrauca ražot. Bet tas neliedza
Pontiac GTO kļūt par vienu no amerikāņu autobūves ikonām. Pēc 1973. gada
Pontiac’am bija citi sporta automobiļi –
Firebird,
Trans Am utt. Tomēr arī tos vairs kopš 2002. gada neražo. Tā
Pontiac bija palicis bez sporta automobiļa.

:
: : |
:6-pakāpju mehāniskā pārnesumkārba, pieejams arī 4-pakāpju „automāts”: |
:Šīgada beigās
Pontiac atsāks tirgot sporta automobiļus. Ņemot par pamatu
Holden uzņēmuma sporta automobili
Holden Monaro,
GM pietika ar īsu laika sprīdi (~2 gadi), lai sagatavotu ražošanai
Pontiac GTO modeli. Skatoties no ārpuses, tas tikai nedaudz atšķiras no
Holden Monaro. Tomēr
Pontiac’am raksturīgā radiatora reste, citi spoileri un citi dizainiski sīkumi neļaus
Pontiac pazinējam sajaukt šo automobili ar līdziniekiem.

:
: : |
:5,7-litru V8 dzinējs ar 350 Zs un 495 Nm: |
:Bet, protams, lielākas izmaiņas ir automobiļa tehniskajā izpildījumā.
GM speciālistiem nācās pārnest stūri uz automobiļa kreiso pusi. Automobilim ir
LS1 V8 dzinējs, kuru izmanto arī
Chevrolet Corvette automobiļos. Tā tilpums ir 5,7-litru, un tas attīsta 350 Zs pie 5’200 apgr./min. un 495 Nm pie 4’000 apgr./min. Šī jauda ar sešpakāpju manuālās vai četrpakāpju
Hydra-Matic pārnesumkārbas palīdzību tiek nodota aizmugurējiem riteņiem. Automobilim jau standartā ir septiņpadsmit collu riteņi ar sportiskai braukšanai paredzētām riepām, tiešās darbības stabilizatori, ierobežotās slīdes diferenciālis (LSD) un vilkmes kontrole sistēma.

Šis auto ir 2+2 kupeja. Salonā viss veidots tā, lai vadītājs izjustu automobili tiklīdz to iedarbina. Ādas stūre, metāla pedāļi, sportiska tipa sēdekļi ļaus vadītājam justies ērti pie stūres. Automobilī papildus būs premium audio sistēma ar 10 skaļruņiem un 6 kompaktdisku mainītāju, kruīza kontrole, daudzfunkcionāls informācijas centrs, auto bezatslēgu iekāpšanas sistēma utt. Bet tas viss ir otršķirīgi.

:
: : |
:Amerikā nav būtisks paātrinājums līdz 100 km/h, bet gan ¼ jūdzes laiks: |
:Pats galvenais automobilī ir dzinējs. Neskatoties uz
Pontiac GTO ievērojamo svaru (1’700 kg), automobilis ar tā lielisko dzinēju līdz 100 km/h paātrinās 5,5 sekundēs. Lai gan Amerikā šis rādītājs nav būtiskākais. Tur ir svarīgs laiks, kurā automobilis veic cetrutdaļjūdzi (402 metru garu distanci). Šis auto to izdara mazāk kā 14 sekundēs.
Automobilis tirdzniecībā nonāks šīgada beigās. Ik gadu tiek plānots saražot aptuveni 18’000 šī automobiļa eksemplārus. Interesanti būs uzzināt amerikāņu pircēju attieksmi pret jauno
Pontiac GTO. Vai viņi samierināsies ar faktu, ka īsta „american muscle car” pēctecis tiek ražots Austrālijā (automobili ražos vienā no
Holden kompānijas rūpnīcām) un pēc tam transportēts uz Ameriku.