Holden HSV Coupe 4: sportisks auto no ķenguru zemes

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (20)
  • Drukāt
  • 29-10-2003

    Holden ir General Motors koncernā ietilpstošs uzņēmums, kas nodarbojas ar automobiļu ražošanu Austrālijā. Šos auto galvenokārt tirgo Austrālijas un Āzijas tirgos. Tādēļ nav brīnums, ka Latvijā par šāda auto zīmola eksistenci reti kurš zina. Arī Austrālijā ir pieprasījums pēc sportiskiem automobiļiem. Holden šādiem pircējiem pēdējos divos gados piedāvā savu kupeju Holden Monaro.

    Tik tikko tika prezentēta arī šī auto ekstremālākā versija. Auto tika parādīts pašlaik Sidnejā notiekošajā Sidnejas Starptautiskajā Motoršovā. Šis auto ir tapis sadarbojoties Holden Special Vehicles (HSC) un Holden rūpnīcas speciālistiem. Par pamatu tam ņemts Holden Monaro modelis. Jau standartā Holden Monaro ir ātrs auto. Tas ir aizmugures piedziņas auto ar V8 5,7-litru dzinēju, kas attīsta 315 Zs lielu jaudu un „simtiņu” sasniedz 6,7 sekundēs.

    Galvenās izmaiņas auto transmisijā. Automobilis aizmugures piedziņas vietā ir ieguvis pilnpiedziņu. Šis auto ir pirmais Austrālijā uzbūvētais pilnpiedziņas sportiskais automobilis. Automobilim ir uz vilkmes kontroles (traction control) bāzētā HSV Quad Drive pastāvīgā visu riteņu piedziņas sistēma. 38% no jaudas tiek novadīti uz priekšējiem riteņiem, bet 62% - uz aizmugurējiem. Šāds jaudas sadalījums piešķir automobilim aizmugures piedziņas uzvedību.

    Dzinējs arī ticis modificēts. Tas ir tas pats atmosfēriskais LS1 V8 5,7-litru dzinējs, ko uzstāda Monaro kupejām. Bet dzinēja jauda ir palielināta līdz 366 Zs. Maksimālais griezes moments tagad ir 475 Nm. Šiem papildus zirgspēkiem un ņūtonmetriem ir viens uzdevums – kompensēt papildus 150 kg svaru, ko auto ir ieguvis kopā ar pilnpiedziņu, jo Holden HSV Coupe 4 sver 1800 kg.

    Auto dinamiskie rādītāji, salīdzinājumā ar Monaro modeli, ir stipri uzlabojušies. Holden HSV Coupe 4 maksimālais ātrums ir 250 km/h. Uz asfalta līdz 100 km/h automobilis ieskrienas 6,1 sekundē, bet, pateicoties pilnpiedziņai, uz grants seguma paātrinājums pasliktinās tikai par 0,6 sekundēm – 6,7 sekundes.

    :

    ::
    :Pirelli P-Zero riepas uz 19 collu diskiem:
    :Automobilim ar tādu svaru un dinamiku neiztikt arī bez labām bremzēm. Auto ir aprīkots ar HSV Performance bremžu sistēmu. Priekšējiem riteņiem ir 336*32 mm lieli ventilējami bremžu diski, bet aizmugurējiem ir 315*18 mm lieli ventilējami bremžu diski. Auto ir 19 collu riteņi ar 245/35 ZR19 izmēra Pirelli P-Zero riepām.


    Holden HSV Coupe 4 nav nekāds futūristisks automobilis. Šī auto ražošanu ieplānots uzsākt nākošā gada maijā, bet ražos to ļoti mazos daudzumos. Nākošajā gadā, piemēram, paredzēts saražot tikai 100 šī modeļa eksemplārus, kas padara to par ekskluzīvu automobili arī pašā Austrālijā. Cena būšot mazāka par 95’000 Austrālijas dolāriem.

    :

    ::
    :Iespējams, šādu emblēma būs arī uz Opel:
    :P.S. Nesen parādījās informācija, ka General Motors vadība izlēmusi nākošā gada pavasarī Lielbritānijas tirgū sākt tirgot Vauxhall Monaro modeli, kas ir tas pats Holden Monaro automobilis tikai ar Vauxhall emblēmu. Kas zina, ja Monaro modelis būs labi pieprasīts Anglijā, varbūt pēc kāda laika GM vadība izdomās, ka jāuzsāk Opel Monaro tirdzniecība pārējā Eiropas daļā. Un tad jau arī Latvijā, iespējams, parādīsies šāds automobilis…


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties