Nissan Micra R, vai dzimst jauna leģenda?

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (15)
  • Drukāt
  • 26-10-2003

    Jau kādu laiku Renault kompānija ražo automobili Renault Clio Sport V6. Renault ar šo automobili var patiešām lepoties, jo tas bija unikāls. Tas bija vienīgais ļoti jaudīgais mazās klases auto ar bāzē novietotu dzinēju. Bet līdz brīdim, kad dienas gaismu ieraudzīja Nissan Micra R.

    Nissan Micra ir veiksmīgs mazs auto. Bet tam pietrūka auto sportiskā versija. Beidzot tāda ir tapusi. Jaunā auto ideoloģiju vislabāk raksturo galvenā dizainera Kristofera Raica (Christopher Reitz) vārdi: „Ir ļoti viegli uzbūvēt pusmiljonu vērtu auto, ja to veido no tīras lapas. Mēs gribējām izveidot ko tādu, kas varētu kļūt par sapņu auto, un jums nenāktos vinnēt loterijā, lai to varētu atļauties nopirkt. Ņemsim par piemēru Mini Cooper S sešdesmitajos. Tas bija veiksmīgs sacīkšu auto, bet nebija pārāk dārgs, ja vēlējāties to nopirkt.”

    :

    ::
    :Renault Clio Sport V6 līdz šim bija vienīgais tāda veida auto, tagad tam pievienojies arī Nissan Micra R:
    :

    Tāpat kā Renault Clio Sport V6, jaunais Nissan Micra R ir automobilis ar bāzē novietotu dzinēju. Lai salonā atbrīvotu vietu dzinējam, nācās ziedot aizmugurējos sēdekļus. Tur tika ievietots četrcilidru 2-litru atmosfēriskais dzinējs, kas attīsta 265 Zs lielu jaudu un kura maksimālais griezes moments ir 250 Nm. Šo pašu dzinēju izmantoja par pamatu, lai uzbūvētu 1999. gada BTCC (British Touring Car Championship) uzvarētāja, Nissan Primera, dzinēju.

    :

    ::
    :Dzinējs no BTCC uzvarētāja - Nissan Primera - 2-litru atmosfēriskais ar 265 Zs un 250 Nm:
    :

    Dzinējs nebija vienīgais agregāts, ko Micra R ieguva no Nissan lielākajiem modeļiem. Balstiekārta ir veidota, par pamatu ņemot Almera’s agregātus. Pie balstiekārtas pilnveidošanas un regulēšanas strādāja RML speciālisti. Viņu uzdevums nebija no vieglajiem – bija nepieciešams vienlaikus izveidot ļoti precīzu, sportisku, labi vadāmu balstiekārtu, kas nodrošina arī labu komforta līmeni ikdienas braukšanai. Hidrauliskā stūres iekārta tika paņemta no Almera modeļa un noregulēta, lai būtu tik precīza, cik vien tas ir iespējams. Nākošais aizgūtais agregāts ir radiators, kas ir paņemts no Almera 2.2 dCi modeļa.

    :

    ::
    :Pie balstiekārtas pilnveidošanas strādāja speciālisti no RML, viņu uzdevums nebija no vieglajiem:
    :

    Auto salons arī stipri pārveidots. Tagad tas ieguvis sacīkšu automobiļa stilu. Salonā ir Sabelt sacīkšu krēsli ar piecpunktu drošības jostām, hi-tech digitālais mērinstrumentu panelis, redzams dzinēja elektroniskais vadības bloks un ugunsdzēšamais aparāts. Auto eksterjers arī pilnveidots – paplašinātas riteņu arkas, spoileri, antispārns un kaujinieciskais krāsojums. Automobilim ir 18 collu riteņi, kas ir apauti 215/35 (priekšējie) un 245/35 (aizmugurējie) riepās. Visiem riteņiem ir ventilējami bremžu diski. Bremzes ir ar ABS sistēmu.

    :

    ::
    :Salons sacīkšu automobiļu stilā: Salbelt sacīkšu krēsli, hi-tech mērinstrumentu panelis un redzams elektroniskais dzinēja vadības bloks:
    :

    Auto dinamiskie rādītāji arī ir iespaidīgi. Tieši tonnu smagais auto ieskrienas līdz „simtiņam” mazāk kā piecās sekundēs, bet maksimālais ātrums – 240 km/h!

    Pagaidām šis auto ir vienā eksemplārā, un tā nākotne – miglā tīta. Nissan pārstāvji informē, ka tiem nav nolūku uzsākt šī auto ražošanu. Bet kādēļ tad šāds auto tika uzbūvēts?


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties