Bimmera noslēpums!

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (33)
  • Drukāt
  • 27-05-2002

    Kurš gan nezin lielo rulzotāju Bimmeru. Reti kurš zin, ar ko tad īstenībā viņš braukā. Nu tas vairs nav noslēpums.

    Šis auto ir megarulz vārda vistiešākajā nozīmē. Jā, tā ir OKA, bet… ar BMW //M tūningu :D, jāsaka- visai nosacītu! Iesākumā pateikšu, ka pats automobīlis ir 1992. gada, nobraukums nieka 60’000 km. Automobīlis tiek ekspluatēts tikai vasaras/pavasara sezonā. Pa ziemu tas atrodas garāžā, tāpēc tas nav rūsējis un puvis.

    OKA tiek ražota KAMAZ rūpnīcā jau no kāda 1988. gada, pavisam tādas ir saražotas vairāk kā 1 milijons! No rūpnīcas tās nāca tikai pelēkā un gaiši zilā krāsā, konkrēti šī OKA ir pārkrāsota spilgti dzeltenā krāsā kombinācijā ar melnu. Ja gribam būt precīzi, tad rūpnīcā to kodē ar VAZ-1111 un VAZ-11113 (eksporta variants).

    Runājot par motoru. Hmmm, daži varbūt to nesauks par motoru, bet priekš motocikla tas gan būtu ievērības cienīgs- 2 cilindri, 650cc (pieejama arī modifikācija ar 750cc), ~45Zs, 145 km/h maksimālais ātrums, ~25sec. ieskrējiens līdz 100km/h. Viens no retajiem dzinējiem pasaulē, kuram visi virzuļi iet reizē. Patiesībā OKAs motors ir puse no 8. Žiguļa 1,3-litru dzinēja (pāršķelts uz pusēm), bet 750cc versija ir no 1,5-litru dzinēja.

    Ekstras? Hmm, kādas ekstras? Traki esat? Šitam no rūpnīcas pat stereo nenāk komplektā (ne kā standartaprīkojums, ne kā papildaprīkojums), jāuzstāda pašam! Viena no ekstrām varētu būt nolokāma aizmugurējo sēdekļu atzveltne un pirms pāris gadiem notonētie logi. Tas no ekstrām arī viss. Patiesībā OKA ir tāda pati kā jebkurš Žigulis, tikai mazāka. Ir šādas tādas detaļas no Žiguļiem, šis tas no Zapiņa (piem., durvju apdares materiāli), bet braukt var, lūzt gan tāpat kā Žigulis- žurnāla Za ruļom 100’000km testā viena pat sāka degt (kaut kas dzinējam notikās). Galvenais jāuzmanās, lai nepatrāpās rūpnīcas brāķis, jo Krievijas krīzes laikā darbiniekiem tās OKAs algas vietā deva, līdz ar to darba rezultāts ir attiecīgs…

    Protams, tas nav nekāds šosejas vāģis, ar to pat pa pilsētu nav diez ko ērti braukt tieši dinamikas ziņā, jo vislielākais ‘stiepiens’ ir trešajā pārnesumā, nevis otrajā, kā tas ir visām citām automašīnām, tāpēc pilsētā ir jābrauc ar diezgan lieliem dzinēja apgriezieniem, tādejādi tiek patērēti apm. 6-7 litri degvielas pilsētas režīmā. Uz šosejas patērē apmēram 4,5 litrus (pats pārliecinājos), bet tas ir braucot uz kādiem 80-90km/h. Jau pie lielāka ātruma braukšana ir nebaudāma- tie, kas braukuši ar Moskviču uz 100km/h, mani sapratīs.

    Izskatās smieklīgs vāģis, jā? Nu, uz ielas gan šito neapbižo ne mazie BMW, ne lielie BMW (vienreiz bija izņēmums, kad E32 7. sērijas BMW gribēja uzdzīt uz trotuāra, saskrāpētais kalpaks tam ir liecinieks). OKU apbižo tie, kurus apbižo pat Žiguļi, proti, tie ir kaut kādi puspuvušie Opel Kadet 1,3 un Ford Escort 1,3 utt. Tie tad arī krustojumā, stāvot aiz OKAs, spīdina tālos uguņus un taurē, lai laiž garām.
    Nevienu cilvēku šis ‘vāgens’ neatstāj vienaldzīgu- visi tik skatās un smaida (cits- ņirdz), bet pateikt, ka tā toč ir OKA, nevis kaut kāds jaunais korejietis, var tikai retais. OKA ar šādu krāsojumu pasaulē ir tikai viena… tātad- ekskluzīvs auto…
    Ko lai vēl saka? Rulz! :)

    Bimmer


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties