Pirmā BMW E30 kausa sezona noslēgusies

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (25)
  • Drukāt
  • 16-10-2003

    Latvijas un Baltijas autošosejas sezona ir noslēgusies. Kā tad ir gājis un kas gaidāms nākotnē ? Sezonu ar bagātīgu pieredzi ir finišējis Mārtiņš Knipšis - pirmais BMW E30 kausa dalībnieks. Mārtiņš piedalījās Baltijas čempionāta 5. posmā Biķerniku trasē un Igaunijas čempionāta pēdējā posmā Pērnavā.

    Kā atzīst pats šī kausa organizators Andis Meilands, tad Mārtiņš bija kā izmēģinājuma trusītis, katrs viņa nobrauktais kilometrs bija kā tests gan pašam braucējam, gan arī automašīnai. Līdz ar to gan organizatori, gan topošie un potenciālie dalībnieki var izsecināt, kas pietrūcis, kur „šāvuši garām”, kas vēl jānovērš... Tāpēc arī ir nolemts pagaidām tehniskos noteikumus atstāt pašreizējā redakcijā, neko būtiski nemainot, līdz vēlākam laikam, kad būs vairāk dalībnieku un visi, džentlmeniski sanākot kopā, varēs tos apspriest vai mainīt.

    Pašlaik kopā ir uzbūvētas četras BMW 320i E30 automašīnas. Tuvākajā laikā pievienosies vēl četras, bet izrādās, ka ir viena problēma... Latvijā ir grūti atrast „normālu” un lētu E30 320i, tāpēc dalībnieki meklējumus turpina Lietuvā un Vācijā.

    Ir jau izveidota komanda, kas sastāv no 2 dalībniekiem. Organizators neatmet arī domu par „reklāmas mašīnu”, ar kuru reklāmas un šova nolūkos sacensībās piedalītos kāds Latvijā populārs cilvēks. Šādi tiek praktizēts arī citās valstīs, lai skatītājiem un pašiem dalībniekiem būtu interesantāk, kā arī tas noteikti veicinātu autosporta attīstību.

    :

    ::
    :Viens no pirmajiem sagatavotajiem E30 320i šī gada pēdējā Schenker kausa izcīņā:
    :
    Ir notikusi arī reklāmas kampaņa, un par BMW kausa eksistenci informēti arī pašreizējie autosportisti, kartingisti, Igaunijas autosporta federācija, kas raugās uz šo BMW klasi optimistiski, un Latvijas autosporta klubi. Kandavas motorsports ir izrādījis interesi par šo kausu, un, iespējams, ka uz nākamo vasaru būs gatavas arī pāris īrējamas mašīnas.

    Kā jau tika iepriekš informēts, tad līdzko uz starta būs 10 šādas automašīnas, tad oficiāli būs arī atsevišķa BMW klase, bet līdz tam dalībnieki brauks kopā ar brīvo klasi, bet ar atsevišķu ieskaiti un apbalvošanu.

    Ir pat jau zināmi sacensību datumi:

    Pirmais posms - 9. maijs;
    Otrais posms - jūlija vidus, Austrumeiropas čempionāts (konkrētu datumu nosaka Krievija)
    Trešais posms - 28. augusts, 4. Baltijas čempionāta posms.
    Ceturtais posms - kopā ar motošosejas sacensībām pa moto trasi Biķerniekos, bet moto kalendārs vēl nav zināms.
    Piektais posms - Pērnavā, septembra vidū.

    Par lielu prieku dalībniekiem, BMW kausam ir atbalstītājs, kas tikai BMW kausa dalībniekus nodrošinās ar nepieciešamajiem aksesuāriem par šādām cenām:

    beņķis ar homologāciju - 140 eiro;
    jostas - 176 eiro;
    stūre - 115 eiro;
    kombinezons - 210 eiro;
    ķivere - no 266 eiro.

    Noteikti, ka tas būtiski samazina izdevumus un padara BMW kausu vēl pieejamāku topošajiem autosportistiem.

    Organizators, Andis Meilands, optimistiski stāsta par autosporta praksi citās zemēs, kur, lai autošoseja būtu interesantāka, to vairāk apmeklētu skatītāji un tā spētu attīstīties (kas Latvijai man šķiet īpaši būtiski), ir doma starta vietas starp dalībniekiem izlozēt, nevis kā līdz šim - kas ātrākais bijis kvalifikācijā, tas arī ir pirmais uz starta un līdz ar to arī pirmais aizbrauc, pārējos atstājot dūmu mākonī. Tas noteikti radīs cīņu, un ko gan skatītājiem vajag, ja ne cīņu?

    Turklāt - nav taču interesanti, ja visu laiku uzvar viens un tas pats dalībnieks, tāpēc plānots līdera auto noslogot ar svariem, bet pagaidām vēl nav zināms, cik daudz un kurā vietā. Organizators mudina BMWPower lasītājus izteikt ieteikumus šajā sakarā. Andis (tel. 6532859) arī gaida interesējošu jautājumus un zvanus par BMW kausu.

    Teksts: Rozālija


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties