Pēdējā mēneša laikā ir parādījusies informācija par vairākiem jauniem kompaktās klases sportiskiem automobiļiem. Par katru no tiem rakstīt atsevišķi nav īpaša nepieciešamība, tādēļ šeit būs neliels informācijas apkopojums. Protams, šis apskats ir jāsāk ar „Golfiņu”, kas nenoliedzami ir šīs klases līderis…
:
: : |
:Savulaik VW Golf I GTi bija šādu mazu, lētu un dinamisku auto koncepcijas pats pirmais iemiesojums: |
:
:
: : |
:Frankfurtē VW prezentēja GTI 5. paaudzi: |
:Parādoties septiņdesmito gadu beigās, tieši
VW Golf I GTI bija šādu mazu, lētu un dinamisku auto koncepcijas pats pirmais iemiesojums. Frankfurtes autosalonā
VW koncerns prezentēja
Golf automobiļu piekto paaudzi. Pie reizes tika paradīta arī šīs paaudzes
GTI versija. Lai gan izstādē šim auto bija koncepta statuss, tomēr neviens nešaubās, ka sērijveida automobilis tikai nedaudz atšķirsies no tā. Interesanti, ka arī
Golf I GTI pirmā parādīšanās plašākai publikai notika tieši Frankfurtes autoizstādē 1975. gadā, un arī tad tas bija koncepts.
:
: : |
:Kā redzams, tad Golf GTI ir krietni šajos teju 30 gados mainījis savu filozofiju – no lēta tautas automobiļa kļuvis ar vienu no dārgākajiem GT kompaktklases pārstāvi: |
:
:
: : |
:FSI turbo dzinējs ar 200 Zs jaudu: |
:Tehniski par šo auto nav zināms daudz. Tas ir būvēts uz
Golf V platformas. Šim 3-durvju hečbekam ir
FSI turbo dzinējs ar 200 Zs lielu jaudu. Kā opcija būs pieejama
DSG jaunā ātrumkārba ar diviem sajūgiem. Eksterjers īpaši neatšķiras no standarta
Golf V. Citādāks ir priekšējais un aizmugurējais buferis. Tam ir lielāka izmēra riteņi ar zemprofila riepām. Nu un, protams,
GTI plāksnītes gan auto priekšdaļā, gan aizmugurē. Paredzams, ka auto tirdzniecībā nonāks 2005. gadā.
:
: : |
: Nepaspēja VW vēl kārtīgi parādīt publikai Golf piekto paaudzi, kad tūninga firma Abt Sportsline jau parādīja „Golfam” veidoto tūninga paketi: |
:
:
: : |
:Pēc Abt Sportline tūninga labāk izskatās: |
:Nepaspēja
VW vēl kārtīgi parādīt publikai
Golf piekto paaudzi, kad tūninga firma
Abt Sportsline jau parādīja „Golfam” veidoto tūninga paketi. Jāsaka, ka stilisti ar savu darbu ir ļoti labi tikuši galā, jo
Golf tiešām izskatās daudz sportiskāk, vīrišķīgāk un dinamiskāk. Bez izskata tika modificēts arī dzinējs – tagad 2-litru četrcilindru dzinējs attīsta 170 Zs.
:
: : |
:Jaunākās paaudzes Renault Megane Sport centīsies golfiņam „pabojāt dzīvi”: |
:
:
: : |
:Pieejams būs gan 3-, gan 5-durvju versijā: |
:Trešais jaunums kompaktklasē, kas centīsies
golfiņam „pabojāt dzīvi”, ir
Renault Megane jaunākās paaudzes sportiskā versija
Renault Megane Sport. Šis auto būs pieejams gan trīs-, gan piecdurvju versijā. Aprīkots tas tiks ar 2-litru sešpadsmit vārstu turbo dzinēju, kas attīstīs jau 225 Zs. Vēl iespaidīgāks ir Nm daudzums – 300, no kuriem 90% vadītāja rīcībā būs plašā dzinēja apgriezienu diapazonā – 2000–6000 apgr./min. Tieši šie 300 Nm ļaus
Megane Sport ieskrieties līdz 100 km/h 6,5 sekundēs.
:
: : |
:Renault Megane Sport būs ar 18 collu diskiem un zemprofila riepām: |
:
:
: : |
:No parastās Megane atšķiras ar modificētu purngalu: |
:No standarta
Megane versijas šo auto varēs atšķirt ar jaunu auto priekšdaļas noformējumu, kur parādīsies jauns buferis ar neparastā vietā novietotiem miglas lukturiem. Aizmugurē arī būs citādāks buferis ar no tā izejošām divām izpūtēja caurulēm. Un, protams, lielāka izmēra riteņi – 18 collu ar zemprofila riepām. Jāsaka, ka
Renault ir pastrādājis arī pie piekares – tagad tā ir stipri piemērotāka sportiskai braukšanai.
:
: : |
:Pavisam nesen Volvo parādīja atjaunināto Volvo S40 R, tagad kompānija strādā pie sī modeļa ekstrēmākas versijas: |
:
Kā nākamo jaunumu jāmin jau kompaktklases sedanu – Volvo S40 R. Pavisam nesen (Frankfurtes autoizstādē) Volvo parādīja atjaunināto Volvo S40. Bet Volvo rūpnīcā jau strādā pie šī modeļa pašas ekstrēmākās versijas. Volvo S 40 R būs ļoti atšķirīgs no parastās versijas. Jāsāk, protams, ar dzinēju. Paredzēts, ka jauda varētu būt apmēram 300 Zs robežās. Papildus tam - S40 R tiks pie jaunas ātrumkārbas, modernizētas piekares un bremžu sistēmas. Atšķirt no parastās versijas to varēs pēc aerodinamiskās paketes: jauni buferi, sliekšņi un neliels spoileris aizmugurē. Volvo arī neizslēdz, ka automobilis varētu būt pieejams pilnpiedziņas versijā (S40 standartā ir priekšpiedziņa).
:
: : |
:Tā kā šis modelis nebūs pieejams līdz 2005. gadam, jāizlīdzas pagaidām ar S40 T5: |
:
Jāsaka, ka automobilis pārdošanā nonāks ne ātrāk kā 2005. gadā. Bet līdz tam nāksies iztikt ar Volvo S40 T5 versiju, kas būs pieejama ar 220 Zs stipru 2,5-litru dzinēju. Jāpiebilst, ka Volvo S 40 R būs nopietns konkurents gaidāmajam BMW M1 vai M2.
:
: : |
:Beidzot savus uzlabojumus ir sagaidījis pēdējā laikā ļoti populārais kompaktklases „karstais” hečbeks Honda Civic Type-R: |
:
:
: : |
:Līdz 100 km/h tas ieskriesies 6,6 sekundēs: |
:Beidzot savus uzlabojumus ir sagaidījis pēdējā laikā ļoti populārais kompaktklases „karstais” hečbeks
Honda Civic Type-R. 2004. gada modelis tikai nedaudz atšķiras no iepriekšējās sērijas. Tomēr jāatzīmē, ka
Civic Type-R, pateicoties citam sajūgam un atvieglinātam spararatam, tagad līdz 100 km/h ieskriesies 6,6 sekundēs, kas ir par 0,2 sekundēm ātrāk par pašreizējo modeli.
:
: : |
:Peugoet 206 WRC jau ir nokalpojis, tā vietu aizņems uz 307 CC bāzes būvēts WRC auto: |
:
:
: : |
:Tas, ka 307 CC ir kabriolets, nenozīmē, ka tāds būs arī WRC: |
:Nu un saldajā ēdienā nedaudz jāpastāsta par
Peugeot 307 WRC automobili. Pēdējos gados
Peugeot automobiļi ir bijuši galvenie favorīti visos WRC posmos. Automobilis-čempions
Peugeot 206 WRC tagad savu jau ir nokalpojis, un nākamajam gadam
Peugeot rallija komanda jau ir sagatavojusi tā pēcteci. Interesantākais ir tas, ka par auto donoru ir kļuvis
Peugeot 307 CC (
Coupe Cabriolet) ar elektroniski paceļamo cieto jumtu. Diemžēl neredzēsim, kā Gronholms kārtējā Grieķijas ātrumposma finišā ar vienas pogas nospiešanu savu kaujas automobili pārvērš par kabrioletu un tālāk brauc sauļojoties, jo jumts
307 WRC automobilim ir stingri piestiprināts.
:
: : |
:Par pamatu ņemts 1,8-litrīgs dzinējs, kura jauda palielināta līdz 300 Zs, bet griezes moments – 580 Nm!: |
:
:
: : |
:Šis auto startēs 2004. gada WRC sacīkstēs: |
:Salīdzinoši ar
206 modeli, jaunais
307 WRC ir garāks auto. Dzinējs tam arī būs cits. Par pamatu ir ņemts 1,8-litru dzinējs. Tā tilpums tika palielināts līdz diviem litriem un pievienota turbīna. Pēc šīm operācijām dzinējs attīsta 300 Zs lielu jaudu, bet griezes moments ir 580 Nm. Kā šim auto veiksies rallija trasēs, varēs redzēt jau nākošā gada pirmajā WRC posmā – 2004. gada Monte Karlo rallijā.