Porsche profesionālais sportists - 911 GT3 RSR
|
|
Katru gadu Porsche markas automobiļi izcīna daudzas uzvaras. Diemžēl jāsaka, ka Porsche rūpnīcas komanda nevienā sacīkstē nepiedalās. Tomēr privātām komandām ir iespēja no Porsche Motorsport nodaļas katru gadu iegādāties konkurētspējīgus sacīkšu „zirgus”. Lai Porsche zīmols asociētos visiem ar sportiskām uzvarām arī nākamgad, Porsche Frankfurtes autosalonā plašākai publikai prezentēja Porsche 911 GT3 RSR.
:
:![]() |
:Jaunais Porsche 911 GT3 RSR ir veidots, par pamatu ņemot jauno Porsche 911 GT3 RS: |
Šis gads Porsche sacīkšu automobiļiem ir bijis ļoti veiksmīgs gan starptautiskās, gan nacionālās sacīkstēs, it sevišķi GT klasē. Slavenajās Le Mans sacīkstēs Porsche automobilis uzvarēja savā klasē jau piekto reizi pēc kārtas, uzvara arī American Le Mans Series un FIA GT čempionātos un kopvērtējumā uzvarēta šīgada Daitonas 24 stundu sacīkstes. Porsche, protams, nesnauž uz lauriem, tādēļ nākošajam gadam tā sagatavoja jaunu, konkurētspējīgāku automobili.
:
:![]() |
:911 GT3 RSR ir pieejams divās versijās – atkarībā no sacīkstēm, kurās startēs un to prasībām: |
Jaunais Porsche 911 GT3 RSR ir veidots, par pamatu ņemot jauno Porsche 911 GT3 RS modeli, kas ir vissportiskākais un vieglākais no 911 modeļiem ar atmosfērisko dzinēju. 911 GT3 RSR ir pieejams divās versijās – atkarībā no sacīkstēm, kurās startēs un to prasībām. Pirmā ir ACO (Automobile Club de l`Ouest) versija, ar kuru drīkstēs startēt Le Mans un American Le Mans Series sacīkstēs, bet otra ir pēc FIA specifikācijām gatavota versija, ar ko varēs startēt FIA GT sacīkstēs.
:
:![]() |
:Automobilī izmantos 3,6-litru atmosfērisko dzinēju, kas attīsta 445 Zs maksimālo jaudu: |
Automobilī izmantos 3,6-litru atmosfērisko dzinēju, kas attīsta 445 Zs maksimālo jaudu pie 8’250 apgr./min. Maksimālais griezes moments tagad ir 405 Nm pie 7’200 apgr./min. Bet dzinējs „iegriežas” līdz maksimālajiem 8’500 apgr./min. (FIA specifikācijā ir paredzēti divi 30.8 mm gaisa ierobežotāji). Automobilis ir aprīkots ar 6-pakāpju sekvenciālo ātrumkārbu ar degšanas pārtraukšanu, kas nodrošina ātru pārnesumu pārslēgšanu pie „pilnas gāzes” un piedāvā ātrumkārbai aizsardzību pret nepareizu lietošanu.
:
:![]() |
:911 GT3 RSR ir aprīkots ar pārveidotu priekšdaļas dizainu, kas palielina priekšējās ass piespiedējspēku: |
911 GT3 RSR ir aprīkots ar pārveidotu priekšdaļas dizainu, kas palielina priekšējās ass piespiedējspēku. Tas ļauj automobilim lielos ātrumos justies drošāk un stabilāk. Tāpat Porsche Motorsport inženieri ir lielu darbu ieguldījuši balstiekārtas izveidē. Bremžu sistēma ir ar četru virzuļu alumīnija suportiem visiem četriem riteņiem. Priekšējo bremžu disku diametrs ir 380 mm, aizmugurējo – 355 mm. Auto ir apauts 18 collu riteņos.
:
:![]() |
:Sacīkšu auto aptuvenā cena – 279’000 eiro bez nodokļiem: |
Izskatās, ka Porsche Motorsport nodaļa ir kārtīgi pastrādājusi. Gan FIA gan ACO automobiļu svars ir samazināts līdz atļautajam minimumam – 1’100 kg FIA versijai un 1’115 kg ACO versijai. Tiem, kas startē citās sacīkstēs ar savādākām tehniskajām prasībām pret automobili, Porsche piedāvā atbilstošus komplektus (t.s. „kitus”). Pirmie automobiļi klientiem tiks piegādāti jau decembrī. Sacīkšu auto aptuvenā cena – 279’000 eiro bez nodokļiem.
P.S. Baumo, ka, ja turpināsies Porsche finansiālais uzplaukums, 2005. gadā sacīkšu trasēs varētu atgriezties Porsche rūpnīcas komanda.