Audi Le Mans Quattro Concept ar 610 Zs

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (26)
  • Drukāt
  • 10-09-2003

    Interesantu pārsteigumu Frankfurtes autoizstādei ir sagatavojis Audi. Vidusmotora automobilis ar V10 pieclitru biturbo dzinēju ir gatavs Audi zīmola godu aizstāvēt kā uz koplietošanas ceļiem, tā arī slavenajā Le Mans 24 stundu sacīkstēs.

    :table_open:::Audi sevi ierakstījis arī Le Mans vēsturē::Uzvarot no 2000. līdz 2002. gadam Le Mans sacīkstēs, Audi savu vārdu ir ierakstījusi autosporta vēsturē. Un šajās sacīkstēs nebija galvenais, ka Audi uzvarēja, bet gan - kā to izdarīja. Audi šajos trīs gados dominēja sacīkšu trasē (2000. un 2002. gadā Audi komanda Le Mans sacīkstēs ieņēma pirmās trīs vietas), un citām komandām pat pie lielas veiksmes nebija lemts cīnīties ar nepārspējamajiem Audi R8 automobiļiem. 2003. gadā Audi Le Mans sacīkstēs kā rūpnīcas komanda vairs nestartēja, un uzvarēja Bentley komandas automobilis (arī ietilpst VW koncernā).

    Ar ko tad Audi Le Mans Quattro Concept ir izpelnījies savu skaļo vārdu? Galvenokārt ar daudzajām tehnoloģijām un zināšanām, kas ir gūtas strādājot pie Le Manas uzvarētāju sagatavošanas un kas ir izmantotas šī koncepta radīšanā.

    :table_open:::Galvenā priekšrocība ir lielā jauda – 610 Zs::Šis auto ir aprīkots ar jaunu V-veida pieclitru desmitcilindru biturbo dzinēju. Galvenās šī dzinēja priekšrocības ir lielā jauda, piemērotība ikdienas lietošanai un skaņa. Cilindru rindas ir novietotas 90 grādu leņķī, kas ļauj pazemināt automobiļa smaguma centru. 40 vārsti, divas turbīnas, starpdzesētāji – tas viss kopā ļauj dzinējam attīstīt 610 Zs lielu jaudu. Griezes moments - 750 Nm, pie tam, šie visi ņūtonmetri ir pieejami patiešām plašā dzinēja apgriezienu diapazonā (1750 – 5800 apgr./min).

    Jaudai nokļūt līdz riteņiem palīdz sešpakāju sekvenciālā ātrumkārba. Un, protams, automobilim ir Quattro pilnpiedziņas sistēma. Parasti jaudas sadalījums ir 40:60 (priekšējā ass/aizmugurējā ass), kas automobilim nodrošina optimālu vadāmību un riepu saķeri ar ceļu. Ja tomēr kādiem riteņiem saķere ir stipri labāka, tad Torsen C iekš-ass diferenciālis spēj šo attiecību mainīt no 20:80 līdz 70:30, lai nodrošinātu ar lielāko jaudu tos riteņus, kuriem ir labāka saķere.

    Saķeri ar ceļu nodrošina 20-collu riteņi, kas ir apauti 255/30 (priekšā) un 295/30 (aizmugurē) izmēru riepās. Bremzes šim konceptam arī ir ļoti nopietnas, aizgūtas no auto sporta bolīda. Bremžu diski ir veidoti no keramikas materiāla. Šis materiāls lieliski novada karstumu, iztur augstas temperatūras un neļauj bremzēm pie lielām slodzēm „pazust”. Priekšējo disku diametrs ir 380 mm, bet aizmugurē 356 mm. Bremzēšanas spiediens uz šiem diskiem tiek pārraidīts ar 8-cilindrīšu fiksētajiem suportiem priekšā un dūres tipa suportiem aizmugurē. Lieliskas bremzes!

    :table_open:::Koncepts ir veidots pēdējo Audi konceptu stilā (arī Nuvolari) un noteikti atstāj superkāra iespaidu. Auto ir 4,37 m garš, 1,9 m plats un 1,25 m augsts. Attālums starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem ir 2,65 metri. Tā kā dzinējs atrodas bāzē, tad auto ir divvietīgs. Eksterjeru un interjeru labāk apskatiet bildēs. Tikai jāpiebilst, ka pie ātruma 120 km/h automātiski izbīdās aizmugurējais antispārns, bet pie 80 km/h tas automātiski iebīdās atpakaļ.

    Auto ir būvēts uz Audi Space Frame (ASF) alumīnija struktūras, kas reizē lieliski nodrošina virsbūves stingrību un tās vieglumu. Ārējās virsbūves detaļas ir veidotas no jauktiem materiāliem, kas arī nodrošina to vieglumu – ar alumīniju un oglekļa šķiedru pastiprināta plastmasa. Visu šo dārgo materiālu izmantošana nav bijusi veltīga. Auto sver tikai 1’530 kg un tā masas un jaudas attiecība sasniedz 2,5 kg/Zs.

    Šāda svara/jaudas attiecība veicina lieliskus dinamikas rādītājus. Līdz „simtiņam” Audi ieskrienas 3,7 sekundēs, bet līdz 200 km/h - tikai 10,8 sekundēs! Teorētiskais maksimālais ātrums varētu būt 345 km/h, tomēr tas ir elektroniski ierobežots pie 250 km/h.

    Lai arī ir maza varbūtība, ka šis auto varētu nonākt ražošanā, nav jāšaubās, ka daudzas šajā automobilī izmantotās tehnoloģijas agrāk vai vēlāk tiks izmantotas sērijveida Audi automobiļos.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties