AutoExotica – vai tiešām daudz ūdens notecējis?*
|
|
|
Ir noslēgusies kārtējā izstāde AutoExotica. Arī šoreiz jāsāk domāt, kāds tad ir vārda „eksotisks automobilis” patiesais jēdzieniskais saturs. Bija tik tiešām eksotiski automobiļi, piemēram, low-raider’i no Zviedrijas, it sevišķi Volvo universāls, bet Scirocco ar koka antispārnu.... savā ziņā arī varētu būt pieskaitāms pie eksotikas.
:table_open:
:
Izstādes norise
Lai arī reklāmas afišās rakstīts, ka izstāde sākas no 5. septembra, patiesībā praktiskais sākuma sākums bija 3. septembrī (trešdien), kad dalībnieki ierīkoja savus stendus: dzina iekšā automašīnas pa atvērtajiem Skonto halles vārtiem un nesa nepieciešamos atribūtus. Tostarp bijām arī mēs, tāpēc bija interesanti to visu pavērot no „ķēķa” puses. Katrs pulē savu automobili, novieto to pēc iespējas estētiski baudāmāk. Varēja arī paskatīties „zem deķa”, proti, tos automobiļus, kas nākamajā dienā atradās zem pārklājiem, kurus pēcāk pompozi apmeklētāju acu priekšā noņēma. Spriedze virmo gaisā, jo realitātē ne viss izskatās tā, kā iepriekš tika plānots, piemēram, halles apgaismojums bija par vāju...

4. septembrī (ceturtdien) plkst. 16:00 notika oficiālā atklāšana, kurā piedalījās izstādes dalībnieki, prese un t.s. VIP viesi ar ielūgumiem. Tiešām nezinu, pēc kāda principa šie ielūgumi tika dalīti, bet šajā dienā bija redzami arī bērneļi, kas maisā krāmēja visus bukletiņus pēc kārtas. Kamēr bērni grāba reklāmas bukletiņus, katalogus un skrejlapas, tādā pašā sparā pieaugušie ķērās pie Džeimsa Bonda stendā pieejamām bezmaksas degvīna devām, kas bija sadalītas porcijās pa 50 gramiem...
Piektdien izstādes durvis bija atvērtas ikvienam interesentam. Daudzus tomēr šokēja ieejas biļetes cena, kas bija 3,50 Ls apmērā. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, tas ir straujš kāpums, bet no tā apmeklētāju pūlis nemazinājās. Kulminācija sasniedz plkst. 12:30 – 15:00, kad burtiski nākas grūstīties, lai tiktu uz priekšu. Visvairāk ļaužu bija sestdienā un svētdienā, neskatoties uz labajiem laika apstākļiem, kad vairums tomēr dod priekšroku dabas krūtij, nevis smacīgai hallei.
Vortāla BMWPower.lv stends
Jāsāk laikam ar to, kas raksta autoram bija deguna galā, gan ar to, kas BMWPower.lv lasītājus noteikti interesē visvairāk – paša vortāla stends. Jāatzīst, ka stendā atrodošos automobiļu sastāvs varēja izvērsties arī citādāk, jo konkrētie tika sarunāti praktiski pēdējā mirklī, bet tas nebūt nenozīmē, ka kompozīcija noslēgumā sanāca slikta, tieši pretēji – tika panākts pozitīvs efekts.
:table_open:
:
:table_open:
::table_open:
::table_open:
:BMW markas modeļi citos stendos
:table_open:
:AutoExotica 2003 izstādes naglas
:table_open:
:Fast&Furious... No solītā redzama bija tikai pati filma (projicēta uz ekrāna tapetes), kas tika malta uz riņķi n-tās reizes. Pašā stendā bija aplūkojami nevis automobiļi no filmas otrās daļas, bet gan tamlīdzīgi piemeklēti analogi šepat Baltijā. Protams, tie bija ievērības cienīgi, taču ne tieši tādi, kā redzami kulta filmā. Atzīšos, ka pats šo filmu redzējis neesmu, jo vēlme pazuda mirklī, kad Internetā tā tika saukta nevis par „2 Fast 2 Furious”, bet gan „2 Stupid 2 Be True” (pārāk stulbi, lai būtu patiesi – tulk. no angļu val.). Izstādē nedaudz uzmetu aci ekrānam, tur redzamie skati man brīžiem šķita pat ne utopiski, bet gan vairāk sirreāli. Lai man piedod šīs filmas fani, kādu nav mazums. Starp citu, stendā nebija solītais Nissan Skyline, bet, ja runā par organizatoru solījumiem vispār, nebija arī afišās minētais Mercedes SL...
:table_open:
::table_open:
:Ne gluži tūnēti, bet tomēr labi...
:table_open:
::table_open:
:Protams, tiešām labu eksponātu uzskaitījumu varētu vēl turpināt, piemēram, ar Fire&Ice Tuning Club organizētajā tūninga festivālā Valmierā redzētajiem Moderna Tuning eksemplāriem – Peugeot 406 un Audi S2 – kam šajā izstādē bija pievienojušies arī citi tikpat labi eksponāti. Taču visus pieminēšanas vērtos AutoExotica 2003 eksemplārus uzskaitīt reāli nav iespējams, atmiņā paliek spilgtākie, kaut arī izstāde beidzās tikai aizvakar un tajā pavadītas teju 40 stundas...
Standarta auto AutoExotica nav vietas!
:table_open:
:Pat šeit neizbēgt no „lauku tūninga”
Iespējams, ka izstādē nevajadzētu eksponēt automobiļus, kurus izprot un dievina tikai „savējie”, piemēram, konkrētajā gadījumā VW Scirocco un Opel Manta. Pēdējie izstādē piedalās regulāri, cik esmu manījis. Tie šķiet ir krāsoti vislētākajā krāsā jau pirms n-tajiem gadiem, cilvēki šim stendam paiet garām neapstājoties... Savukārt viens Volkswagen Scirocco bija aplūkojams ar koka antispārnu, kaut ko tādu biju redzējis tikai Interneta joku galerijās. Ja nevari atļauties ĪSTU antispārnu, tad pakrāj naudiņu, ja nevari sakrāt – nemāžojies,- jo citādāk šo šedevru es nekādi citādāk nevaru nosaukt kā tikai un vienīgi par „Līksmo Masturbāciju” (kā, starp citu, sauc vienu no Salvadora Dali, sirreālista, gleznām).
TEIA tūninga klubs uz izstādi tomēr spēja sarūpēt labākus automobiļus par tiem, kas ir aplūkojami viņu Inerneta mājas lapā – standarta auto „apkrauts” ar bezgaumīgiem un ārprātīgiem buferiem, antispārniem un sliekšņu uzliekām, kamēr pats automobilis paliek ar kaltajiem dzelzs diskiem un rūsas pleķiem... Šajā stendā bija aplūkojami divi VW Golf II (dzeltenajam bija līmlente uz atsevišķām virsbūves vietām, acīmredzot rūsas pleķi maskēti vai kādas citas nepilnības) ar šķībi greizi uzliktiem spoileriem. Zaļais Mitsubishi Pajero vispār radīja jautājumu: „Kas tur vispār tūnēts?”, bet A-Eiropas solista Honda krietni pacēla šī stenda „vidējo aritmētisko”. Gribētos šiem kluba esošajiem un potenciālajiem biedriem ieteikt – necel to, ko nevari nest.
Auto audio sacensības
:table_open:
::table_open:
:Gramatika, gramatika, kā man tā nepatika...
:table_open:
:Dodos tālāk - stends, kurā piedāvā mikroshēmas, kas palielina dzinēja jaudu. Paņemu rokā turpat pieejamo bukletiņu – tajā tikai divi teikumi, bet divdabja teiciens nav „ieskauts” komatos. Man tas jau izvērtās par sava veida sportu. Dodos pie nākamā stenda, paņemu bukletu – laikam par saliktiem pakārtotiem teikumiem neko dzirdējuši nav, kur pakārtotā daļa virsteikumam atrodas pa vidu. Pa ceļam uz nākamo stendu uzmetu acis salīdzinoši lielam reklāmas plakātam, pat līdz galam nebija jālasa, lai acīs iedurtos kārtējais „es todien nebiju skolā” meistarstiķis.
Punkts uz „i” bija viena Latvijas prestiža tūninga kantora buklets, kur praktiski neviens teikums nebija pareizs. Proti, kaut kāds latviešu un krievu valodas mistrojums. Tajā bija plosījies komatu viesulis, izmētādams tos tur, kur nevajag, un izravēdams - kur vajag. Starp citu, tieši šī bukleta iespaidā radās raksta nosaukums, pārfrāzējot reklāmā lasāmo teikumu: „Kopš tā laika daudz ūdens notecējis”. Arī bukletā esošo anketu aizpildīt nevarēju, jo mulsināja „ieņemāmais amats”, „darba stāža” un iespējamais atbildes variants „es jau savu nostrādāju” (burtisks tulkojums no krievu val. vārda „otrobotal”).
Protams, kārtējo reizi atradīsies cilvēki, kas kliegs, ko es pievēršu tik lielu uzmanību tādiem sīkumiem. Bet jūs laikam aizmirstat, ka ir tāda mūsdienu komercdarbībā svarīga lieta – t.s. PR (sabiedriskās attiecības). Katrs no mums ir speciālists (profesionālis) kādā jomā, piemēram, kamēr es uzskatīšu, ka kāds normāli dzied, tikmēr otrs ar absolūto dzirdi man pateiks: „Nedzirdi, kā viņš(-a) šķībi dzied?” Muļķīgi būtu atcirst: „Beidz taču piesieties!”, ja no tā maz ko saprotu. Vai varbūt kāds mēbeļu meistars pamanīs, ka konkrētais krēsls nostrādāts pavirši, tas nebūt nenozīmē, ka pēc apsēšanās tas izjuks, bet būtiski ir tas, ka darbs paveikts pavirši. Tas ļauj spriest par attieksmi. Katram vērtēšanas kritēriji citādāki, kas ļauj spriest par kompāniju kopumā.
Izstādes noslēgums un dragrace kā afterparty
:table_open:
::Izstāde noslēdzās 7. septembrī (svētdien) plkst. 20:00, kad visas automašīnas, kurām bija signālierīce – taurēja. Tā jau ir ikgadēja tradīcija, izstādei noslēdzoties. Troksnis bija patiesi liels, daudzi vēl iedarbināja dzinēju. Pēcāk automašīnas viena pēc otras devās laukā no halles, kurā virmoja zila dūmaka un izplūdes gāzu smārds...Pēc izstādes tās dalībniekiem plkst. 22:00 kādā nomaļā vietā notika dragrace sacensības, tajās piedalījās tikai patiesi „īsti” automobiļi, nevis tādi, kas lielākoties ir manāmi pie t/c „Spice”. Visi kopīgā kolonnā devās uz iepriekš sarunāto vietu, nostājās skrejceļam gar malām un ieslēdza gaismas (gluži kā „Fast&Furious” filmā). Tie, kas vēlējās, varēja savā starpā sacensties, sacensību nagla bija cīņa starp Valērijas Mitsubishi 3000 GT un igauņu Toyota Supra... uzvarēja igaunis.
Gaidīsim nākamo – AutoExotica 2004,- kura, cerams, attaisnos savu nosaukumu pilnībā.
P.S. Bilžu galerija būs pieejama šīs nedēļas beigās.
* - pārfrazējot izstādē pieejamā reklāmas bukleta teikumu "Kopš tā laika daudz ūdens notecējis".
Foto no AutoExotica preses materiāliem, Sportech.lv un karlisII personīgā foto arhīva.
Varat piedalīties aptaujā par šo izstādi.