Lai dzīvo karalis! Nopietni modificētais Porsche 944

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (35)
  • Drukāt
  • 28-08-2003

    Porsche automobiļi izraisa trīsas ne tikai to cienītājiem un laimīgajiem īpašniekiem, bet arī tiem, kas pat nedomā par tā iegādi. Tik stipra ir šī vārda maģija, kas domās izraisa ātru automobiļu un sportisku uzvaru skatus...

    :table_open:::Porsche labāks par „karstajiem” hečbekiem::Attieksme pret Porsche automobiļiem ar dzinējiem priekšā auto vidē ir diezgan neviennozīmīga: redz’, īsts Porsche - tas ir klasisks aizmugures motora 911-ais ar visiem tā atvasinājumiem, bet dažādie tur 924-tie, 944-tie un pat 928-tie nekotējas. Nekā tamlīdzīga! Tādu maldīgu priekšstatu viegli izklīdinās ikviens, kas kaut reizi ir sēdējis pie „nepareizo” Porsche stūres. Tie, bez pārspīlējuma, inženieru domas šedevri arī šodien par simt punktiem pārspēs visādus tā saucamos karstos hečbekus.

    :table_open:::Nevainojami konstruēta un noregulēta šasija::To jums saka priekšā novietotu dzinēju Porsche sugas aizsācēja īpašnieks. Es runāju par savu Porsche 924, kas līkumā uzvedas tā, kā pat sapņos nav rādījies daudziem mūsdienīgiem priekšpiedziņas it kā sportiskiem automobiļiem. Bet tas viss pateicoties nevainojami konstruētai un noregulētai šasijai un ideālajam izsvarojumam 50 uz 50, kas ir iegūts, pārnesot ārumkārbu pie aizmugurējās dzenošās ass un salonu pārbīdot tuvāk aizmugurējiem riteņiem, kā tas ir klasiskajiem aizmugures piedziņas sporta automobiļiem. Un arī pēc virsbūves formām un proporcijām priekšpiedziņas Porsche’s izskatās kā nesen notikušajā starptautiskajā autosalonā pirmoreiz parādīti: tik daudz to dizains apsteidza laiku. Bet jau pagājuši nedaudz mazāk par 30 gadiem kopš Porsche 924 debijas.

    :table_open:::Standarta Porsche 944 salons::Automobiļa panākumi pārspēja visas prognozes - tas kļuva par bestselleru savā klasē un daudzējādā ziņā ielika pamatus Porsche kompānijas, viens no šodienas nedaudzajiem neatkarīgajiem autoražotājiem, pašreizējai finansiālai labklājībai. Bet skaudēji nenorimās, apgalvojot, ka šim sportiskajam automobilim pārāk daudz ir ņemts no sērijveida Audi un Volkswagen automobiļiem, ieskaitot dzinēju, ātrumkārbu, priekšējo un aizmugurējo balstiekārtu un bremzes. Pie tam, viņi kautrīgi noklusē, ka šī standarta, lēto detaļu kombinācija, apvienota ar skaistu virsbūvi, demonstrē izcilas gaitas īpašības - un pietrūkst tikai jaudīgāks dzinējs.

    :table_open:::Standarta Porsche 944 salons::Tā 924-ā evolūcijas rezultātā dzima Porsche 944. Automobilis pārmantoja no priekšgājēja lielisku šasiju, dabūja jaudīgas bremzes un modernizētu virsbūvi, bet pats galvenais - ieguva Porsche’s paškonstruētu oriģinālu dzinēju. Tālāk Porsche 944 tika vairākkārtīgi modernizēts: dzinēja jauda auga, tai skaitā pateicoties turbopūtei. Automobilis sāka iegūt modīgas elektro „lietiņas” ABS izskatā, bet etalons starp visiem 944-iem paliek no 1981. līdz 1986. gadam izlaistais automobilis ar rindas četrcilidru dzinēju ar darba tilpumu 2,5-litri un divām balansējošām vārpstām dzinēja nevienmērīgas darbības samazināšanai augstos apgriezienos. Pie tam, nekādu ABS un dažādu citu vadītāja palīgu, kā stūres pastiprinātājs un, pasarg’ Dievs, traction control (vilkmes kontrole) - tikai tu, automobilis un ceļš.

    :table_open:::Modificētā Porsche 944 salons::Mums izdevās pilnībā izbaudīt vienotības sajūtu ar šo brīnišķīgo automobili, kad mēs devāmies uz tikšanos ar diviem „īstiem” Porsche 944, no kuriem viens ir izgājis nopietnu sagatavošanu, kas pielīdzināms sacīkšu līmenim. Skaidrībai man piedāvāja sēsties pie stūres parastam sērijveida Porsche 944 ideālā stāvoklī, ar kuru braucot emocijas bija pāri galvai: tik stipra bija vienotības sajūta ar automobili. Ar ātruma palielināšanos automobilis burtiski pieaug pie ceļa, bet pats ātrums ir sajūtams ar grūtībām - tur, kur ar Porsche mierīgi „raksti” līkumus ar 140 km/h, braukšana tādā tempā ar parastu vieglo automobili pēc adrenalīna līmeņa asinīs liksies pārlieka. Toties Porsche spēj braukt vēl ātrāk, bez mājieniem par stabilitātes un vadāmības zudumu.

    :table_open:::Modificētais Porsche 944 ātrai braukšanai::Bet, lai brauktu pavisam ātri, šo Porsche 944 īpašnieks ar otru automobili veica lielu darba daudzumu, kuru līmeni var apskaust profesionāla sacīkšu komanda. Pašai nopietnākajai modernizācijai tika pakļauts dzinējs. Pateicoties cilindru diametra palielināšanai, dzinēja darba tilpums uzauga no 2,5- līdz 2,7-litriem. Dzinējam jauni, pēc spec-pasūtinājuma uztaisīti kaltie T-veida virzuļi, titāna klaņi un atviegloti virzuļa pirksti, kā arī atvieglināšanai izslīpēts spara rats un dūralumīnija ģeneratora pievada skriemelis, apvienots ar zobu vainagu kloķvārpstas apgriezienu devēju. Balansējošie vārpsti ir noņemti, bet spara rata dzelzs stiprinājums un sajūga grozs samainīti pret titāna, kas kopā ar iepriekš pieminētajām pasākumiem samazināja dzinēja kustīgo detaļu svaru par 15 kg.

    :table_open:::18 collu diski no Porsche 996 Turbo::Dzinēja bloka galva izgāja sportiskas apstrādes pilnu kompleksu, kas iekļauj kanālu pulēšanu, vieglu vārstu un to bīdītāju uzstādīšanu. Droseļvārstam diametrs palielināts par 4 mm, un uzstādīts nulles pretestības filtrs, pirms kura stāv dzinējā nokļūstošā gaisa temperatūras mērītājs. Standarta gaisa mērītājs ir noņemts, kā arī aizdedzes sadalītājs, - dzinējam ir uzstādīts elektroniskais vadības bloks, kas ir pilnībā koncentrējis varu pār dzinēju savās „rokās”. Bet cilvēks var iejaukties tā darbībā, veicot izmaiņas bloka kalibrējumā ar salonā pieslēdzama datora palīdzību. Tā tas ir daudzos mūsdienu sacīkšu automobiļos un pavisam harmoniski šajā Porsche 944, kura dzinējs tagad spēj iegriezties gandrīz līdz 8500 apgr./min. Dzinējs arī ieguva nostādītu izplūdi no šaursienu caurulēm un Dunk Megaphone sporta izpūtēju.

    Riteņi ar 18 collu diametru ir aizgūti no Porsche 996 Turbo, bet no 944 Turbo ir paņemts izmainītais priekšējais buferis, bet uz motora pārsega ir izveidotas izsmalcinātas ventilācijas atveres un NASA tipa gaisa savācējs.

    Salonā savācās arī liels daudzums izmaiņu. Mērinstrumentu panelis tagad ir no jaunāka Porsche 944 S2 - uzstādīšanai vecajā 944 virsbūvē to nācās nopietni pārtaisīt. Bet eļļas spiediena un voltmetra devēju rādījumu ērtai nolasīšanai tos pārnesa uz kreiso priekšējo jumta statni. Par interjera krāšņumiem kļuva Sparco Pro 2000 sacīkšu krēsli un Lanzo sportiskais stūres rats, bet šķērsstienis, kas savieno izņemtā aizmugurējā sēdekļa atzveltnes slēdžus, labi redzams caur bagāžnieka jumta stikla kupolu.

    Teikt, ka „viesulis” uz riteņiem lieliski brauc – nozīmē,- nepateikt neko. Krievu valoda, protams, bagāta ar izteicieniem, bet ne velti tos uzskata par nepublicējamiem. Par paātrinājuma dinamiku var bilst, ka, ja nebūtu Sparco sēdekļi ar augstiem, cietiem pagalvjiem, kuros pie straujas gāzes pedāļa nospiešanas atbalstās galva, tad kā minimums, sakarā ar savainotiem mugurkaula skriemeļiem, man nāktos vērsties pie ārsta. Ar to pilnībā pietiek, lai uz mūžiem apklustu skeptiķi, kas šaubās par Porsche 944 šķirnību. Karalis nav miris, lai dzīvo karalis!

    Modificētā Porsche 944 specifikācijas

    Dzinējs:
    Palielināts līdz 2,7-litriem darba tilpums, kalti alumīnija virzuļi, titāni klaņi, atvieglināti virzuļu pirksti, pulēti kanāli dzinēja galvā, vieglie vārsti un to bīdītāji, noņemtas balansējošās vārpstas, spara rata titāna stiprinājums, dūralumīnija kloķvārpstas skriemelis, no salona vadāms elektroniskais aizdedzes un iešprices (ar iespēju to pārregulēt un dzinēja darbības režīmu izvēli) vadības bloks, nulles pretestības filtrs, noregulēta izplūde, Dunk Megaphone izpūtējs.

    Riepas un diski:
    Diski no Porsche 996 Turbo 8J*18 priekšā un 11J*18 aizmugurē. Riepas Pirelli P Zero Assimetrico 225/40 ZR18 priekšā un Bridgestone C02 285/30 ZR18 aizmugurē.

    Eksterjers
    Modificēts priekšējais buferis no 944 Turbo, gaisa savācējs un ventilācija atveres uz motora pārsega, aviācijas tipa degvielas uzpildīšanas kakls.

    Interjers:
    Mērinstrumentu panelis no 944 S2, sacīkšu Sparco Pro 2000 sēdekļi, Lanzo stūre, uzliekas uz pedāļiem un ātrumkārbas sviras uzgalis Razo, pagriezienu radītāju un logu tīrītāju alumīnija pārslēdzējsviras, voltometrs un eļļas spiediena rādītājs pārnesti uz kreiso priekšējo jumta statni, virsbūves stiprinātājs aiz sēdekļiem.

    Audiosistēma:
    Galva, pastiprinātājs un ekvalaizers Alpine, Pioneer akustiskā sistēma.

    Tuning Avtomobilej, Nr.7 2003


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties