Pirmais tūninga festivāls Latvijā norisinājies!

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (43)
  • Drukāt
  • 26-08-2003

    Ar ļoti plašu apmeklētību un daudzām tūningotām automašīnām ir noslēdzies pirmais tūninga festivāls, kas noritēja Valmierā. Jāatzīmē, ka tur piedalījās ne tikai latvieši, bet arī lietuvieši, kuru automobiļi bija galvas tiesu pārāki par vairumu eksponētajiem latviešu spēka agregātiem. Bija ko slavēt, bija ko pelt!

    Pasākums sākās plkst. 17:00, taču vairums dalībnieku un arī skatītāju devās uz turieni no Rīgas krietni pirms tam. Kolonna no Rīgas izbrauca apmēram 15:00, bet pa ceļam pārsteidza spēcīgs lietus, šoseja vienkārši pludoja, automobiļi „peldēja”... Šķita, ka visa diena tiks sabojāta, un pasākums līdz ar to nebūs izdevies, bet valmierieši brīnījās, ka caur tādu „elli” braukuši esam, jo Valmierā tikai nedaudz smidzinājis esot.

    :table_open:::Dalībnieki ierodas un novieto auto laukumā::Dalībnieki savus automobiļus novietoja ar lentām norobežotā placī (pie Valmieras kultūras nama), aizpildīja dalībnieku anketas. Ap norobežoto laukumu stāvēja ļaužu pūlis, no kura izskanēja dažādas frāzes: „Eku, paska’, paska’, kāds tam [tas un tas]!”, „Nu šitais noteikti visus dragā „paņemtu””, „Tam noteikti ir vismaz 3,0-litrīgs motors (rāda ar pirkstu uz BMWPower Hesus’a Honda Civic 1.5)” utt. Ziņkārīgās acis šaudījās no viena automobiļa uz otru.

    :table_open:::Dažādi auto klubi aizstāvēja savu godu::Uz šo festivālu savu godu pārstāvēt ieradušies bija BMW Fight club, Streetrace club, Honda club, Mazda Power club, Evo tuning, Gsc tuning, Xenon.lv, protams, neiztikt bez pašu organizētāju pārstāvēto Fire & Ice Tuning club. Ņemot vērā kopējo eksponēto automobiļu skaitu, salīdzinoši kupli tika pārstāvēta nominācija „Skaistākais dāmu tūningotais auto”, kas vēlreiz apliecina, ka ne tikai „večus” interesē „dzelži”...

    :table_open:::Ilmāra Audi S2::Tieši plkst. 17:00 apmeklētāji varēja iet iekšā laukumā un aptaustīt katru automobili (kaut arī to vairākkārt neieteica darīt organizatori, un paši dalībnieki par to nebija sajūsmā, piemēram, BMWPower reģistrētā lietotāja Rozalija bija pat sagatavojusi pie loga piestiprināmu zīmīti ar attiecīgu lūgumu). Atsevišķi automobiļi bija savietoti pārāk blīvi, ņemot vērā to apmeklētāju daudzumu, kas tur bija, tāpēc atspiešanās vai kāda citāda fiziska tuvība ar kādu no šiem automobiļiem bija neizbēgama.

    :table_open:::Atrodoties šajā pūlī, nevar nedzirdēt atsevišķas replikas veltītas kādam no auto, jau tajā mirklī sapratu, ka „globālais” viedoklis par šo pasākumu būs diametrāli atšķirīgs – rīdzinieku un ne-rīdzinieku,- ja tā varētu izdalīt. Proti, citu aizrāva fakts, ka „ē, šitam ir CD mainītājs!” u.tml. pašsaprotamas lietas, kas „vidēji aritmētiski” tūningotam auto ir normāla parādība. Protams, ne-rīdzinieki ikdienā ielās neredz to, ar ko saskaras rīdzinieki, tāpēc vārda „tūnings” jēdzieniskais saturs un domāšanas priekšmets katram ir savs - pat iepriekšminēto elementu kopu ietvaros.

    Nedaudz sīkāk pakavēšos pie tiem eksemplāriem, kas iepriekš BMWPower apmeklētājiem nebija zināmi.

    :table_open:::Ticiet vai nē - VW Golf I salons::Personīgi mana simpātija starp eksponētajiem auto (no tiem, ko iepriekš nebiju redzējis) bija pirmās paaudzes VW Golf... Kad tas vēl devās laukumā, pa gabalu skatoties, nodomāju,- ko tas te dara? Tur taču nekā nav, tikai diski citi! Pieejot tuvāk, neticēju savām acīm – salons viscaur bēšīgas ādas, kvalitatīva stereo iekārta, metāla „paklājiņi”, sporta stūre, 3-pakāpju „automāts” utt. Ne velti tas ieguva vislabāk tūningotā salona balvu. Kad tika atvērts motora pārsegs, atklājās, ka arī tur valda harmonija – otrā vieta par labāk tūnēto motora telpa. Arī eksterjers bija nostrādāts „īsto vācu tūneru” stilā attiecībā uz pirmajiem „golfiem”, vienīgi par sānskata spoguļiem varētu pastrīdēties...

    :table_open:::Lietuviešu Peugeot 406 TAXI-X 2.0 16V Turbo::Atzīmēšanas vērti bija lietuvieši ar Moderna tuning sarkano Peugeot 406 TAXI-X 2.0 16V Turbo un balto AUDI Coupe V6 Quattro 2,5TDi. Abas automašīnas bija nostrādātas perfekti! Lai arī dažs sērijveida Peugeot pat pie automobiļiem nepieskaita, taču konkrētais eksemplārs bija iekārojams, pieminēšu, ka tas nebija 1 pret 1 ar filmā redzamo Peugeot Taxi, tikai ieturēts tādā stilā. Novērtēts tika pienācīgi – otrs skaistākais tūningotais salons un otrs skaistākais tūningotais auto.

    :table_open:::Skaļruņu oriģināls vizuāls noformējums::Savukārt baltais Audi Coupe V6 Quattro 2,5TDi no purngala uzreiz pat nebija atpazīstams kā Audi, arī tā dzinējs darbībā neliecināja par to, ka tas būtu dīzelis. Vēlāk notiekošajās dragrace sacensībās, pēc tam, kad šis auto bija redzams darbībā, dažs izteicās – „kurš muļķis teica, ka tas ir dīzelis!?” Vēl šis Audi izcēlās ar aizmugurējo skaļruņu oriģinālo vizuālā noformējuma kompozīciju.

    :table_open:::Labākā motortelpa – Rozālijas BMW E30!::Šajā festivālā varēja tuvāk aplūkot arī BMWPower forumā plaši apspriesto Rozālijas un Harija meistardarbu - BMW E30, kas jau paspējis piedalīties vienā no nesenajiem oficiālajiem dragrace. Auto nostrādāts tiešām perfekti ne tikai no praktiskās puses, bet arī estētiskās – pat t.s. motora panna ar spoguļa efektu! Jau pirms festivāla Rozālija izteicās, ka kauss par labāko motora telpu pienākas viņai – nekļūdījās...

    :table_open:::Vecmāmiņ, kāpēc tev tik DAUDZ acu?::Kā katram likumam savi izņēmumi, tāpat arī skaistumam savas robežas... Tie, kas tagad klusībā pie sevis jautā: „Nu, bija tur arī t.s. lauku tūnings?” Eh, bija jau bija... Būtu neētiski to iztirzāt, taču viens agregāts mani tiešām šokēja! Sešas „acis” vēl sīkums, bet tad aplūkoju aizmugurējo daļu – tā taču īsāka kā E30 kupejām! Sanākusi interpretācija par tēmu, ja būtu E30 Compact, kā arī špaktelētās vietas varēja nokrāsot pirms rāda cilvēkiem. Bagāžnieka mega antispārni Latvijā diemžēl populāri, tāpēc neizteikšos, bet M3 E30 stila arkas tiešām pārspīlēti platas, varbūt arī riepas par šauru. Runā, ka konkrētais „aparāts” tāds bijis sen, piekrītu, ka 90-to gadu sākumā un vidū tas skaitījās, runājot attiecīgā leksikā,- kruta, bet ne tagad un ne šeit, tie laiki garām, bratan. Tamlīdzīgs bija arī balts VW Passat ar izgrieztām lūkām visās iespējamās vietās.

    :table_open:::Skaistākais tūninga auto – Honda Prelude::Nu, kurš tad skaistākais? Kā tad žūrija lēma? Par skaistāko tika atzīta Dragon zilā Honda Prelude. Kā varēja lasīt vienā no nesenajiem „Diena Auto” numuriem, tajā ieguldīta vēl otra tāda auto vērtība. Auto tūningots tā, kā japāņu auto tas pieklājas, daudziem varbūt šāds auto saistās ar filmā „Ātrs un bez žēlastības” redzētiem.



    :table_open:::Ja runājam tieši par organizatorisko pusi, tad uz to jāattiecina banālais teiciens par tiem kucēniem, kas pirmo reizi jāslīcina. Bija divas svarīgas lietas – nebija ēdināšanas uz vietas, tie, kas vēlējās nopirkt ko ēdamu vai dzeramu, bija spiesti doties uz attālo universālveikalu. Otrs, apbalvošanas laikā netika sauktas uzvarētāja automašīnas marka un modelis, bet tikai vārds un uzvārds, kas apmeklētājiem neko neizsaka, tāpēc no pūļa skanēja: „Sauc mašīnu, sauc mašīnu!”

    :table_open:::Gaismas tik palikušas...::Pēc pasākuma plkst. 22:00 apmeklētājiem bija afterparty ar hip-hop pasākumu, bet dalībnieki varēja doties uz lidlauku, kur tika sarīkots tāds maziņš „dragiņš”. Maldīšanās līdz turienei bija pamatīga tiem, kas nepaspēja iesēsties „astē” kādai no kolonām. Bija arī automobiļu grupiņas, kas maldījās kopā. Taču beigās mērķis tika sasniegts. Starti visai haotiski un neritmiski, daudzi ātri devās prom, taču īpaši izcelties paspēja Ilmārs ar savu Audi S2 un Kasiic ar BMW 318is E36.

    Vērts pieminēt lielākos atbalstītājus, kuri bija piekrituši atbalstīt šo pasākumu: Mobile tuning, Xenon, Nova, veikali ,,Auto dvēsele”, ,,Austris”, ,,Kurši-4”, ,,Amarilis” un Valmieras dome. Citējot vairākus ietekmīgus šī pasākuma atbalstītājus, šāda veida pasākumi ir nepieciešami, lai attīstītos pēc iespējas augstākā līmenī auto tūnings Latvijā.

    Organizatori sola tamlīdzīgu pasākumu arī nākamgad Valmierā, un tas jau būs starptautisks, jo ieinteresēti ir arī vairāki ārvalstu dalībnieki, bet mēs taču nevēlēsimies atdot savus kausus citiem, ne?

    Šī festivāla uzvarētāji:

    ,,Skaistākais dāmu tūningotais auto”:
    1. Mazais - BMW 325
    2. Rozālija - BMW E30

    ,,Skaistākā tūningotā motortelpa”:
    1. Rozālija – BMW E30
    2. Jānis – VW Golf I

    ,,Skaistākais tūningotais dīzeļauto”:
    1. Lietuva - AUDI Coupe V6 Quattro 2,5TDi
    2. Normis – BMW 525 TDS E39

    ,,Skaistākais tūningotais salons”:
    1. Jānis – VW Golf I
    2. Lietuva - Peugeot 406 TAXI-X 2.0 16V Turbo

    ,,Skaistākais tūningotais auto”:
    1. Dragon – Honda Prelude
    2. Lietuva - Peugeot 406 TAXI-X 2.0 16V Turbo

    Paldies Fire&Ice Tuning Club par informāciju un fotogrāfijām, kā arī KarlisII par bildēm no personīgā foto arhīva!

    Bildes BMWPower galerijā tiks pievienotas vēlāk, sekojiet informācijai!


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties