911 jubilejai veltīts auto
|
|
Šī gada oktobrī Porsche svinēs sava pazīstamākā modeļa Porsche 911 četrdesmito jubileju. Nav daudzu auto, kas var palielīties ar tik garu vēsturi. Par godu šim notikumam Porsche saražos Porsche 911 jubilejas modeli 1963 (1963. ir 911 modeļa dzimšanas gads) eksemplāros.

Par pamatu ir ņemts parastais aizmugures piedziņas 911 Carrera modelis. Pirmā atšķirība no parastās Carrera’s ir virsbūves krāsa. Jubilejas modelis būs pieejams tikai vienā krāsā. Tā ir pelēkā metālika, kas līdz šim bija pieejama tikai jaunajam „superkāram” Porsche Carrera GT. Priekšējais spoileris šim modelim ir aizgūts no 911 Turbo. Tikai režģis gaisa savācējos, atšķirībā no Turbo modeļa, ir virsbūves krāsā nevis melnā. Papildus atšķirības ārējā izskatā ir šādas: pulēti 18 collu Carrera riteņu diski, pulētas izpūtēja caurules, bi-xenon priekšējās gaismas ar dinamisku gaismas staru leņķa kontroli un pats galvenais – pilnībā alumīnija (parasti izmanto plastmasas logo, kas nokrāsota metāliskā krāsā) „911” logo uz auto motora pārsega.

Protams, izmaiņas ir skārušas arī interjeru. Tas ir veidots maigi tumši pelēkā tonī no dabīgas ādas. Protams, šim auto ir sportiski krēsli ar divu līmeņu apsildes sistēmu. Dažas interjera detaļas ir GT sudraba metālikas krāsā. Pateicoties alumīnija gredzeniem instrumentu panelī un citām detaļām, jubilejas modeļa salons izskatās vēl ekskluzīvāk un stilīgāk par parasto Carrera salonu. Nu un salonā, protams, neiztikt bez „911 40th anniversary” plāksnītes centrālajā konsolē.

Neiztikt bez uzlabojumiem arī tehniskajā izpildījumā. Boxer tipa dzinējs ar darba tilpumu 3,6-litri attīsta 345 Zs lielu jaudu, kas ir par 25 Zs vairāk nekā parastajam Carrera dzinējam. Šie papildus 25 Zs vislabāk ir jūtami pie augstiem dzinēja apgriezieniem, kas patiks sportiskas braukšanas piekritējiem. Ir uzlabojusies automobiļa dinamika. Paātrinājums līdz 200 km/h ir samazinājies par 1 sekundi un ilgst 16,5 sekundes. Maksimālais ātrums pieaudzis par 5 km/h, sasniedzot 290 km/h. Automobilis ir pazemināts par 10 mm, kas kopā ar sportiskāk noregulēto piekari ļauj braucējam pilnīgāk izmantot dzinēja un pārējā auto potenciālu. Jau standartā automobilis tiek aprīkots ar Porsche Stability Management (PSM) sistēmu.

Kā var redzēt, Porsche rūpnīcā ir labi pastrādājuši, lai šis 911 jubilejas modelis ne tikai skaitītos īpašs, bet tāds arī būtu. Pārdošanā pieejami šie 1963 eksemplāri (par cenu aptuveni 96 tūkstoši eiro) būs šī gada oktobrī, bet prezentācija notiks septembra Frankfurtes autosalonā. Tas jau ir trīspadsmitais 911 modelis, kas ir vienlaicīgi ražošanā...