Tituls slīd no Šūmahera rokām
|
|
Pēc Vācijas GP izcīņas Mihaels Šūmahers pirmo reizi šosezon atzina, ka viņa izredzes uz čempiona nosaukumu sarūk. Vācietis paziņoja, ka viņa noskaņojums ir visai pesimistisks attiecībā uz čempiontitula saglabāšanu. Nevar noliegt, ka tam ir būtisks iemesls: ne tikai Šūmahers neveiksme un zemā septītā pozīcija, bet arī jaunā galvenā sāncenša Huana Pablo Montoija un Williams mašīnas ātrums.
„Es varēju izcīnīt otro vietu, bet nebija nekādu cerību noķert Montoiju,” pēc sacīkstes, kurā viņš uzrādīja tikai septīto labāko apļa laiku, paziņoja Šūmahers. Uz doto brīdi vācietis kopvērtējumā ir vadība ar sešiem punktiem, bet otrais pēc ļoti pārliecinošās uzvaras un Raikonena izstāšanās ir Huans Pablo Montoija.
Šūmaheram un Ferrari tiešām ir par ko uztraukties. Pēdējās sešās sacīkstēs, kopš Williams uzvarēja savu šīs sezonas pirmo sacīksti Monako, Frenka Viljamsa vienība ir pietuvojusies Ferrari par 27 punktiem. Savukārt Montoija ir par 16 punktiem sadeldējis Šūmahera pārsvaru. Pieckārtējais pasaules čempions tagad atzīst, ka izredzes iegūs sesto titulu sev un izcīnīt piekto Konstruktoru kausu pēc kārtas Ferrari komandai kļūst aizvien mazākas.
:table_open::
ka mums visvairāk ir
jābaidās tieši no Williams,”
paziņoja Šūmahers:
Williams ir uzvarējuši četras no pēdējām sešām sacīkstēm un divos posmos Ralfs Šūmahers un Huans Pablo Montoija nodrošināja komandai dubultuzvaru. Tagad Williams ir pārliecinoši apsteiguši McLaren komandu un kļuvuši par reālākajiem pretendentiem uz Ferrari dominantes ēras izbeigšanu. Williams galvenais inženieris Sems Mišels atzīst, ka, ja nebūtu Ralfa Šūmahera avārijas sacīkšu startā, Williams tagad jau atrastos Konstruktoru kausa kopvērtējumā. Vēl vairāk: Mišels ir pārliecināts, ka būs sekojusi vēl viena dubultuzvara.
Kas ir par iemeslu tādai Williams komandas pārliecībai? BMW dzinējs un Michelin riepas, kā arī, protams, viens no spēcīgākajiem pilotu duetiem starp visām F1 komandām. Sems Mišels atzīst, ka BMW šobrīd ir sasnieguši to līmeni, kas pārējiem dzinēju ražotājiem vēl nav pa spēkam, taču pilnvērtīgi par to mēs varēsim pārliecināties tikai ātrajā Moncas trasē. Tā vien liekas, ka testu pilota Marka Ženes pēdējos 18 mēnešos nobrauktie 38’000 km sāk beidzot atmaksāties. Un, protams, neaizmirsīsim Michelin, kas Vācijā ļoti uzskatāmi nodemonstrēja, ka viņu riepas ir ne tikai „ātrākas” karstos apstākļos, bet arī krietni izturīgākas. Tieši tas bija izšķirošais faktors Bridgestone (Šūmahera un Ferrari) neveiksmē.
:table_open:

četras no pēdējām
sešām sacīkstēm:
Pērn Ungārijā uzvaru izcīnīja Barikello, bet otrais bija Šūmahers, kam kabatā tobrīd jau bija piektais čempiona tituls. 2002. gadā Ferrari uzvarēja 15 no 17 posmiem, bet šogad pagaidām šī attiecība ir 5 no 12.
„Ungārijā mums noteikti būs tās pašas problēmas, kas bija Vācijā,” pastāstīja Mihaels Šūmahers, kura Ferrari formulas Bridgestone riepas nespēja izturēt Hokenheimas trases seguma 50 grādu lielo karstumu. „Taču mēs uzvarējām Silverstonā un gandrīz bijām otrie Vācijā. Vēl čempionāta kalendārā šogad ir ļoti līdzīgas trases Kanādas aplim, kur mēs bijām labākie. Tāpēc esmu sagatavojies cīnīties par katru punktu.”
Aldis Putniņš, www.F1.lv