Bija agrs rīts, un trasē vēl valdīja miers; miers, kas gaidīja, kad iekarsīs diena, un Biķernieku mežā atskanēs motoru rēkoņa, un kūpēs riepas. Šis miers visapkārt padarīja mani nedaudz nepacietīgu, taču šī nepacietība vēlāk izzuda līdz ar pirmajiem startiem.
:table_open:
:
:Mainām riepas: |
:Pirmie dalībnieki tehniskajā parkā ieradās ap plkst. 10:00, pēc kā arī sākās aktīva „skrūvēšanās”. Skrūvēšana izpaudās gan noskrūvēšanā un uzskrūvēšanā, gan arī saskrūvēšanā. Taču nebija mazums dalībnieku, kuri bija visu jau sagatvojuši iepriekš vai kuriem vienkārši šķita, ka auto nekā netrūkst, un tas nav pa smagu. Var minēt trīs lietas, kuras tika visvairāk skrūvētas:
1) tika montēti citi riteņa diski ar
slikiem;
2) tika nomontēti priekšējie lukturi, lai būtu labāka gaisa padeve dzinējam;
3) tika izņemts liekais svars no bagāžnieka, piemēram, rezerves ritenis u.tml.
Cilvēki, kuri šo pasākumu uztvēra pilnīgi nopietni, bija sagatavojuši un padomājuši gan par degvielas dauzdumu, gan par degvielas sastāvu un tās kvalitāti.
:table_open:

:
:1. vieta klasē 3-5 l un 2. vieta 2-3 l - Jānim Kārkliņam (Spiid3) ar BMW M3: |
:Kādas minūtes pirms plkst. 12:00 sākās kvalifikācija, kuras galvenā doma bija atsijāt vājākos dalībniekus katrā klasē, taču tā kā nevienā klasē nebija vairāk par 16 dalībniekiem, atsijāts netika neviens. Tika izveidota kārtība tālākajiem strartiem, kur stiprākais tikās ar vājāko un 2. stiprākais ar 2. vājāko utt., lai finālā tiktos divi stiprākie. Uz starta līnijas stājās brīvi, kā nu kuro reizi sanāca. Izveidojās samērā interesantas kombinācijas, piemēram,-
Corsa pret
M3.
Nedaudz vēlāk, pēc solītajiem plkst. 14:00, sākās paši braucieni. Rezultātus nav nepieciešams sīki analizēt, taču šie rezultāti varbūt būtu bijuši citādāki, ja vien gaisa temparatūra būtu bijusi aptuveni 5 grādus pēc Celsija zemāka, jo iekš dalībnieku automobīļiem bija ļoti karsts, kas radīja dažas nepatīkamas sekas, kā piemēram, to, ka roka noslīd no ātrumkloķa un neizdodas ieslēgt nepieciešamajā ātrumā. Šis karstums samērā nopietni pasliktināja koncentrēšanās spējas, kas varētu būt arī izskaidrojums samērā sliktajiem reakcijas laikiem. Neliels atvēsinājums būtu bijis atvērts logs, taču sekojot noteikumiem, logu atvērt bija aizliegts.
:table_open:

:
:Kādam nav superlīmes?: |
:Noteikumu ievērošanai pie pašas starta līnijas sekoja līdzi igauņu tiesneši, kas cītīgi pārbaudija automobili un dalībnieku. Vēl stingrāk tika veiktas šīs operācijas pēc tam, kad dalībniekam ar
Ford Sierra bīstami izkrita priekšējais pagrieziema lukturis īsi pirms starta. Kontrole bija tik stingra, ka tiesneši sāka viegli šaubīties par dekoratīvo plastmasu uz sliekšņa
Archi BMW 325 Coupe.
Acīm tīkama bija riepu sildīšanas zona, jo šeit neviens vien dūmu mutulis pacēlās gaisā un ne viena vien auto aizmugure radīja sānslīdi.
Par patīkamu faktu atzīmējams ir tas, ka finālā radās spriedze cīņās par vietām, kas varbūt lika arī kādam dalībniekam lieki kļūdīties un beigt cīņu.
:table_open:

:
:Es esmu pats ātrākais!: |
:
Dalībnieki. Salīdzinot ar citiem pasākumiem, bija ieradušies daži ļoti nopietni dalībnieki, kā piemēram, Kaimo Kriik ar
Civic Turbo vai Lauri Kuriks ar
Chevrolet Camaro, kuru auto praktiski un vienīgi pārvietojas tikai
Drag Race pasākumu taisnēs. Par to vien liecina, ka Kaimo Kriik ar savu
Civic kopumā ir nobraucis ap 700 km kopš auto nopirkšanas, iegāde nav notikusi šogad...
:table_open:

:
:Rozālijas "aparāts". Skaisti...: |
:Arīdzan Latvijas pārstāvētie dalībnieki bija ieadušies praktiski visi tie, kuri vairāk vai mazāk nopietni ir aizrāvušies ar
Drag Race, izņemot nebija ieradies sarkanais Valērijas katapultētais
Mitsubishi 3000 GT, kas dažam labam iegaunim, iespējams, būtu parādījis Rīgu.
Organizācija. Tā bija tādā līmenī, kā tas bija nepieciešams. Bija noorganizēti pietiekami daudz cilvēku, kuri palīdzēja pasākumam ritēt pēc iespējas straujāk. Vienīgais - nedaudz apbēdināja dalībniekiem domātās bufetes nedaudz haotiskā darbība. Protams, nekas nevar būt perfekts, un katram pasākumam ir savi mīnusi, taču šeit tie nebija ļoti manāmi. Pretīm liekot samēra haotisko un nedaudz nenopietno
Street Race, šeit sajūta bija vienkārši lieliska.
:table_open:

:
:Kasparam Martinsonam ar Honda CRX nav konkurentu ne Latvijā, ne Igaunijā: |
:
Skatītāju viedoklis. Sarunājoties ar dažiem skatītājiem, kuri jau iepriekš bija apmeklējuši šāda veida pasākumus, tika noskaidrots, ka lielākoties pasākums tika atzīts pa labu esam. Savukārt no skatītaja puses, kurš bija ieradies pirmo reizi izskanēja : “Biju gaidijis ko vairāk!” Taču visus skatītājus vienoja viens – karstums. Daudzus skatītājus neapmierināja garās pauzes starp braucieniem.
:table_open:

:
:Jaunais Biķernieku rekords 200m distancē: |
:
Dalībnieku viedoklis. Runājot gan ar mūsējiem dalībniekiem, gan ar igauņiem, netika dzirdēts nekādas negatīvas attieksmes, un pasākums tika atzīts par -
O.K. Visiem, protams, nevarēja veikties, daži uzvarēja, bet daži palika zaudētājos.
Rezumējums. Jāgaida 400 m
Drag Race!
Neoficiālie rezultāti
Bildes BMWPower galerijā
Video (90 Mb)
NB! Video datnes aplūkošanai nepieciešama
Quick Time programmatūra (
Microsoft Media Player nederēs), ja Jūsu datorā šīs programmas nav, varat to lejuplādēt no
Apple mājaslapas (ārvalstu datu plūsma, minimums 4 Mb), pēc lejuplādes uzstādiet programmu (
BMWPower redakcija neuzņemas atbildību par uzstādīšanas procesā pieļautajām kļūdām!).