Dizaineris Bengls sarāts, top 3. un 4. (!) sērija
|
|
Presē parādījusies kārtējā informācijas porcija par jaunās paaudzes BMW 3. sēriju. Jaunumi iepriecinās tos, kuriem esošais „trešais” šķiet nepietiekami ietilpīgs – tas ir palielinājies izmēros. Bez tam, pircējus gaida arī citi pārsteigumi.
Bavāriešu firma nolēmusi papildināt savu modeļu gammu ar 1. sērijas kompaktajiem automobiļiem. Sakarā ar to, „trīssimtais” šķirsies no titula „pats mazākais BMW, kas tiek ražots”, turpretī vēl pieaugot izmēros: garumā tā iegūs vēl apmēram 8 cm (līdz 4,5 m), riteņu garenbāze palielināsies par 3,5 cm, bet platumā izstiepsies vēl par 3 cm. Pateicoties tam, automobiļa salons, kura priekšteči tika kritizēti par šaurību, it sevišķi aizmugurē sēdošajiem, būs plašāks.

3. sērijai būs praktiski tikpat liels bagāžas nodalījums kā 5. sērijai
Pieaugums izmēros neatsauksies uz svara palielināšanos. Tāpat kā nesen debitējusī jaunā 5. sērija, arī jaunā 3. sērija nesastāvēs tikai no bleķa, bet arī no alumīnija, magnija sakausējuma un ultramoderniem sintētiskajiem materiāliem. Tas ļaus saglabāt daudz lielākā un bagātīgāk komplektētā automobiļa masu iepriekšējās (t.i., esošās) 3. sērijas līmenī. Pie tam, daudz svarīgāk ir tas, ka, izmantojot modernus materiālus virsbūves izgatavošanā, tā kļūs ievērojami izturīgāka, kas avārijas gadījumā spēs labāk pasargāt pasažierus.

Paralēli sedaniem 3. sērijas saimē (kā iepriekš) būs arī kupejas, universāli un kabrioleti. Tiem, kam patīk „pastaigāties” kopā ar vēju arī bez jumta, gaida pārsteigums.
Divdurvīgās (gan ar jumtu, gan bez) versijas tiks indeksētas ar sākuma skaitli „4”

Tādā veidā kompānija vēlas atdalīt šos „imidža” automobiļus atsevišķā sērijā. Bet kabrioleti iegūs arī cieto saliekamo jumtu (iepriekšējā auduma jumta vietā).
Spēka agregātu gamma būs visai plaša. Pirmām kārtām, tā, protams, sastāvēs no tradicionālajiem 6-cilindru dzinējiem, ar kuriem bavārieši, kā saka, kā zivs ūdenī. To jauda variēs no 170 līdz 260 Zs.
Bez „sešiniekiem”, pircējiem tiks piedāvāts arī V8 dzinējs! Paredzams, ka tas būs 3,6-litrīgais motors, kura jauda ir 272 Zs

Šī V8 versija 3. sērijas gammā atradīsies starp modifikācijām 330i un M3 (M4).

Vadības panelis 3. sērija būs ieturēts tādā pašā stilā, ar tādiem pašiem materiāliem, kā tas ir Z4 rodsterim. Pie tam, iedalījums vadītāja un pasažieru zonā nebūs tik izteikts, kā tas ir esošajos BMW. Pateicoties tam, salonā radīsies plašuma sajūta. Sekundārās vadības funkcijas tiks kontrolētas caur iDrive. Uz debijas brīdī (2005. gadā) elektroniķi būs sagatavojuši jaunu šīs sistēmas versiju.

Topošā jaunuma veidols tiek turēts stingrā slepenībā, un vispārējam iespaidam ir pieejami tikai spiegu fotouzņēmumi, kas veikti izmēģinājumu laikā, un pēc tam apstrādāti ar datoru. Spriežot pēc tiem, parotaļājies ar „septiņsimto”, „piecsimto” un Z4 rodsteri, galvenais BMW dizaineris Kriss Bengls nolēmis automobili ieturēt nedaudz klasiskākā stilā. Šur tur, tiesa, apgalvo, ka pārdrošie stilistiskie angļa eksperimenti ir apnikuši pašai BMW vadībai, un viņam ir dots rīkojums „neaizrauties”. Visticamākais ir otrais – tā kā tieši „trešais” ir pats mazākais BMW saimē, neskaitot Compact, tas ir vislielākais kompānijas peļņas avots. Attiecīgi tas nedrīkst būt pārāk pieticīgs, kā arī pārāk izlecošs, jo tam ir jāiepatīkas pēc iespējas plašākam pircēju lokam.
Tieši šo iemeslu dēļ jaunās 3. sērijas dizains piedzīvos evolūciju, nevis revolūciju

Īpaši izteikts harmoniskums būs vērojams optikas dizainā – priekšējie un aizmugurējie lukturi tikai nedaudz atgādinās neviennozīmīgos jaunās 5. sērijas lukturus. Pie tam, fotogrāfijās tie lieliski harmonizē ar platajām dekoratīvā radiatora režģa „nāsīm” un virsbūves plūstošajām līnijām, kas raksturīgs mūsdienīgajiem BMW.
Jaunā 3. sērija debitēs 2005. gada pavasarī. Rudenī parādīsies universāls Touring, bet pēc gada – 4. sērijas kupejas un kabrioleti.