Vadāmības tests: Porsche 911

  • Raksta opcijas
  • Pievienot komentāru
  • Drukāt
  • 29-07-2003

    Desmitgadēm turpinās debates par vadāmību, desmitgadēm tiek ražots 911, desmitgadēm to rāj, un desmitgades tas paliek par kulta superautomobili. Un tas viss vēl turpinās ilgt ne vienu vien desmitgadi. Rāj to par to, ka novietotais aizmugurē motors atrodas ārpus īsās riteņu bāzes, kā rezultātā no sānslīdes automobilis maniakāli cenšas pāriet virpuļošanā ap savu masas centru.

    Ja kāds automobilis spēj pilnībā sagraut vadītāja pārliecību par savām spējām, tad tas ir Porsche 911 - neatkarīgi no tā, vai tam ir modernizēta aizmugures piekare un „gudrie" diferenciāļi.

    :table_open:::Motors atrodas ārpus īsās riteņu bāzes::Mūsu eksemplāram ir platas, lipīgas riepas, bet arī vilkme, kas tiek nodota ar tiem, nebūt nav maza, kas bieži noved 911-o līdz bīstami kritiskajai stabilitātes robežai. Braukšanā pa parastajiem ceļiem automobilis pateicoties tam ir lieliski jūtams, bet uz sacīkšu trases, kur līkumi izrādās ilgstošāki, ātrumi lielāki, bet laiks darbam ar kļūdām mazāks, pastāvīgi „nemierīgā" 911-ā priekšdaļa un nevienmērīgā vadāmība vienkārši biedē.

    Tomēr ar šo visu ir vienkārši cīnīties: vajag vienkārši ignorēt tamlīdzīgas lietas, uzskatīt sevi par stāvokļa noteicēju un nekrist panikā. Tad jūs uzreiz atklāsiet, ka nelaimes pienākšanai ir daudz vēstnešu, ka pateicoties automobiļa kompaktumam, to tomēr ir viegli vadīt, un ka tā ārēji nedabīgo uzvedību var pagriezt sev par labu. Lieliska ilustrācija tam - 90 grādu Klabs un nākošais līkums.

    :table_open:::Kulta superautomobilis::Ieejā, atlaižot gāzi, sēdinām auto, pie reizes noslogojam priekšējos riteņus un tādēļ deguns iet tieši tur, kur nepieciešams. Laiks ierakstīties kreisajā līkumā, un te jau var paātrināties, jo pats lēnākais posms jau ir aizmugurē. Stūre pa kreisi, gāze un deguns sāk slīdēt no trajektorijas. Bet nepaspēj: vairāk gāzes, aste apraksta skaistu loku un mēs gandrīz ideāli veicam līkuma smaili. Šī ir aizmugures piedziņas braukšanas klasika. Un kā vienmēr 911-ais veic šo triku daudz labāk, kā to spētu iedomāties jebkurš fizikas profesors. Vienkārši jābūt drosmīgākam.

    Tehniska informācija:


    Car Avtomobilj, marts-aprīlis 1997


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties