Bentley Continental GT - ātrāku grūti atrast!
|
|
Bentley rūpnīcā Anglijas pilsētiņā Krjū ir uzsākta paša ātrākā automobiļa sērijveida ražošana markas vēsturē – kupeja Bentley Continental GT. Paātrinājums līdz 100 km/h 4,8 sekundes un maksimālais ātrums 318 km/h padara pilnpiedziņas „kontinentālo kupeju” par vienu no pašiem ātrākajiem planētas četrvietīgajiem automobiļiem.

Kupejas virsbūve veidota ar izmantotām pēdējām datoru projektēšanas CAD-tehnoloģijām, bet tiek savienota ar lāzermetināšanas un no aviobūves aizgūto speciālo līmēšanas savienojumu palīdzību. Rezultātā – konstrukcijas svara ekonomija un ieguvums stingrībā.

:table_open::

Tomēr neskatoties uz pussimts zirgu pārsvaru pār galveno konkurentu – sešlitru V12 Mercedes-Benz biturbodzinēju, Bentley piekāpjas pretiniekam maksimālā griezes momenta daudzumā – 650 Nm pret 800 Nm Štutgartes dzinējam.

Toties atšķirībā no Mercedes, Bentley spēka agregāts strādā pārī ar pilnpiedziņas transmisiju. Griezes moments, kas tiek nodots ar sešpakāpju „automāta” ZF 6HP26, ar katrā pārnesumā hidrotransformātora bloķēšanas funkciju, palīdzību, sadalās starp asīm 50:50 proporcijā ar centrālā Torsen diferenciāļa palīdzību. Interesanti, ka centrālajam diferenciālim un priekšējam brīvajam ir personīgie dzesēšanas radiatori.

:table_open::

Ar mērķi novest līdz minimumam neatsperotās masas, lielākais vairums piekares detaļu ir ražotas no alumīnija. Priekšējā piekare – uz divām šķērssvirām, aizmugurējā – daudzsviru. Tradicionālo atsperu vietā izmantoti pneimoelementi. Ātrumos virs 160 km/h, pneimopiekare nolaiž automobili par 15 mm. Lielātruma datu pārraides maģistrāles ļauj borta kompjūteram reālā laikā vadīt amortizatorus, pastāvīgi, atkarībā no seguma kvalitātes un braukšanas stila, mainot to cietību.

Bentley demonstrē ne viduvējus aerodinamiskos rādītājus – gaisa pretestības koeficients sastāda 0,32. Pie tam, radītāji atzīst, ka lielos ātrumos uz aizmugurējo asi darbojas nozīmīgs cēlējspēks. Cīnīties ar to ir paredzēts ātrumā izbīdošiem spoilerim, kas atrodas aiz aizmugurējā stikla apakšējās malas, un difuzoram zem aizmugurējā bufera.

Radītāji apzināti nodrošināja kupeju ar manāmi drošām braukšanas manierēm ar izteiktu nepietiekamu pagriežamību. Stabilitātes sistēma ESP vajadzības gadījumā izmantos ne tikai bremzes, bet, vadot motorizēto droseļvārstu, arī „smacē” dzinēju. Stūres hidropastiprinātājs Servotronic – maināmās efektivitātes atkarībā no ātruma.

Oktobra beigās Krievijā parādīsies pirmie no 25 rezervētajiem Bentley Continental GT automobiļiem. Paredzams, ka lielākais daudzums kupeju tiks realizēti Maskavā un Sankt-Pēterburgā (gaidāmā pārdošanas attiecība pēc shēmas Maskava:Sankt-Pēterburga:reģioni – 80:15:5) 2004. gadā Krievijas kvota palielināsies līdz 50 automobiļiem. Mazumtirdzniecības cena Continental GT kupejai Eiropā būs 150-170 tūkstoši eiro, kas nozīmē, ka Krievijā tas maksās daudz dārgāk par savu galveno konkurentu – Mercedes-Benz CL600 kupeju.
Avots: www.autoreview.ru