Vadāmības tests: Peugeot 306 GTI-6

  • Raksta opcijas
  • Pievienot komentāru
  • Drukāt
  • 28-07-2003

    Visiem zināms, ka Peugeot būvē vadāmības ziņā labākos priekšpiedziņas automobiļus pasaulē, un tas nemainīgi francūžiem izdodas desmitgadu garumā. Labākais no labākajiem bija, protams, astoņdesmito gadu beigu 205 GTI 1,6. Kopš tā laika kļuva modīgi kurnēt, ka, redz, „večuks” Peugeot vairs nav tas, kas bija, kaut gan iepriekš bija modes noteicējs.

    Bet pēdējie daži mēneši pilnībā apgāza tamlīdzīgus apgalvojumus: lauva atgādināja pasaulei, kurš tomēr ir zvēru pavēlnieks, tai skaitā arī GTI klasē, kur gandrīz vienlaicīgi parādījās pārītis jaundzimušu „lauvēnu” - 306 GTI-6 un 106 GTI.

    306-ais patiešām turas uz ceļa kā īsts lauva. Viņš uzvedas neatkarīgi, cieši ierobežo savas ķermeņa kustības, un nezaudē lepnuma stāju. Lai par to pārliecinātos, pietiek vienkārši pārliecināti ar lielu ātrumu piebraukt pie līkuma, strauji pagriezt stūri un ieraudzīt, ka automobilis, ne mirkli nesvārstoties, seko uzdotajam kursam. Stūres sagriešana līdz galam pagrieziena „dugā” arī ir iespējama: automobilis ātri pārkārtojas uz vajadzīgo trajektoriju. Risas, bedres un plaisas asfaltā nevar novirzīt to uz sāniem: piekare lieliski tiek galā ar visu šo ķezu, atstājot vadītājam iespēju bez traucēkļiem spēlēties ar 6-pakāpju ātrumkārbu un spēcīgo dzinēju.

    306-ā, kā vispār arī jebkurā citā priekšpiedziņas automobilī, pat neskatoties uz stūres pastiprinātāja esamību, kas palīdz neitralizēt stūres rata grūdienus, vadītājs vienmēr jūt, ka viņš vada priekšējos riteņus. Nākas ar nožēlu konstatēt, ka līdz labāko aizmugures piedziņas automobiļu apbrīnojamajam pakļāvīgumam un vienmērīgām stūres vadības reakcijām tam ir patālu.

    Galējā vadāmībā 306-am ir raksturīga nervozitāte, un pie gāzes atlaišanas sānslīdes tendence - raksturīga gandrīz visām priekšpiedziņas automašīnām, bet daudzām no tām, tai skaitā „mazākajam brālim” -106 -am, tā daudz labāk padodas kontrolei.

    Mūs maz izbrīnīja, ka Peugeot 306 GTI-6 izrādījās Trakstonas aplī pats lēnākais. No visiem pretiniekiem tikai viņš viens pavisam skaidri parādīja, ka ir piemērots braukšanai pa ceļiem, bet nevis pa sporta trasēm. Bet tas, ja ņem vērā, kur to ekspluatēs lielākais vairums īpašnieku - nav nemaz tik liels grēks.

    Tehniska informācija:


    Car Avtomobilj, marts-aprīlis 1997


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties