Jaudīgāki par 528i dzinēju ir daudzi, tomēr grūti atrast tādu, kas to pārspētu parametru kopsummā. Vismaz, skaidri redzams, to nav spējīgs izdarīt dārgāks (un smagāks) 4-litrīgais V-8, pat neskatoties uz lielāko jaudas rezervi.

:table_open:
:
:Visvadāmākais auto luksus sedanu klasē: |
:Pēc strādīgā rindas „sešinieka” ar tā maksimālajiem 228 Zs un pietiekoši pieklājīgo paātrinājumu, ar V-veida „astoņnieku” un ar pārāk smagu degunu
540i liekas neveikls, bet tā nesteidzīgā reakcija uz vadītāja darbībām robežojas ar sabotāžu. Nē, nešāubīgi
BMW 528i ir labāks pēc vadāmības kritērijiem; iespējams pat, ka šī ir visveiklāk vadāmā mašīna savā klasē - komfortablo luksus sedanu klasē. Tieši tāpēc mūsu testos tā ir pieņemta par etalonu.

:table_open:
:
:Jau par klasiku kļuvušie diski: |
:Ja atgriežamies par divām automobiļu paaudzēm atpakaļ, tad var atcerēties, ka
BMW 5. sērija bija pavisam atšķirīga. Tās aizmugurējā piekare ar gareniskajām svirām nespēja riteņiem uzdot optimālo pagrieziena trajektoriju, kas pasargātu no stabilitātes zaudēšanas, kas noveda pie „laimīgā” suņa astes luncināšanas. Nemākulīgās rokās vecais „piektais” - it sevišķi modifikācijas ar jaudīgu dzinēju - varēja kļūt nāvīgi bīstams pārvietošanās līdzekli, sevišķi lietū.

Situāciju saknē izmainījās ar daudzsviru aizmugurējās piekares parādīšanos, kura „iegrožoja” šī automobiļa aizmugurējiem riteņiem tieksmi zaudēt saķeri. Mēs uzskatām BMW 528i par labāko automobili no 5. sērijas jaunās paaudzes.

:table_open:
:
:Nevis ofiss miniatūrā, bet BMW salons!: |
:
BMW 528i vadāmība var būt droša vai vēl vairāk droša. Ar atslēgtu pretizslīdēšanas sistēmu entuziastiem saglabājas iespēja ar gāzi izraisīt astes izslīdēšanu. Tiesa, lai piespiestu labi audzināto
528i veikt kaut kādu triku, kas nav paredzēts tā uzvedības noteikumos, vajag ne vienkārši izrādīt attiecībā pret to nejaušu netaktiskumu, bet ne pa jokam sadusmot to. Atliek ieslēgt pretizslīdēšanas sistēmu, un automobilis kļūst vispār neizprovocējams uz slīdēm: kādu tik jaudu jūs nemēģinātu pielietot konkrētā situācijā, elektronika „nogriezīs” jūsu pārmērīgos pūliņus līdz tādam līmenim, kādu diktē riepu spēja turēties pie ceļa.

:table_open:
:
:Saķer rokās ādu... stūres ādu! Tagad močī!: |
:Ne 528-tā vadāmību, ne tā noturību nevar saukt par sensacionāliem, vismaz pēc
Caterham vai
Subaru. Tam traucē pārmērīgais ritošās daļas mīkstums, kas palēnina stūres vadības komandu reakcijas, pietrulina vadības darbību veikšanas precīzumu, samazina riepu seķeres spēku ar ceļa segumu. Tai pat laikā, šis automobilis ir neizsākami sabalansēts, lieliski veidots un pārsteidzoši veikls priekš automobiļa, kas vismazāk ir paredzēts sacīkšu aplim.
Tehniska informācija:
Car Avtomobilj, marts-aprīlis 1997