Vadāmības tests: Subaru Impreza Turbo Prodrive

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (1)
  • Drukāt
  • 23-07-2003

    Šis „tumšais zirdziņš” jau no paša sākuma izsauca vienu iebildi: pie visām firmas Prodrive piedevām un uzlabojumiem Subaru bija visāds, bet tikai ne lēts. Kā saka, man viss patīk, man cena nepatīk ($44’000 Lielbritānijā).

    :table_open:::Cena ir attaisnojama::Priekš nebūt ne karalisko asiņu četrdurvju sedana, pie tam vēl apveltītu ar ķieģeļa graciozitāti, cena, kas ir salīdzināma ar nevāju BMW, būtu jāattaisno ar kaut ko neparastu. Un viņa ir attaisnojama: BMW M3 salīdzinājumā ar Subaru Impreza Turbo nenosauksi nekā savādāk kā neveiklu, bet 911-to Porsche - vienkārši neparedzamu.

    Starp citu, Impreza Turbo bāzes modelis ar 208 Zs spēcīgu motoru, neskatoties uz visu tās pievilcību, vadības ziņā - tālu no izcilnieka. Toties pēc modernizācijas Prodrive komandā, kas gatavo mašīnas pagājušā gada rallija pasaules čempionam Kolinam Makrejam, Impreza pārvērtās par civilizētu 240 Zs stipru hotrodu. Beidziet sērot par Lancia Integrale aiziešanu mūžībā: tās dvēsele visā savā godībā iemājoja Prodrive Subaru Turbo.

    :table_open:::Patīkama turbo "četrinieka" basa skaņa::Labās vēstis jau sākas zem motortelpas pārsega: dzimtais turbo četrinieks, kas rūc ar dziļu basīgu izplūdes skaņu. No sērijveida dzinējs atšķiras ar jaudas palielināšanai pārprogrammētām kompjūtera smadzenēm, Ramair gaisa filtru un sporta izplūdes sistēmu no nerūsējoša metāla. Šīs vienkāršās modifikācijas ne tikai palielināja jaudu par 15 procentiem, bet arī paātrināja motora reakciju. Tikt galā ar pieaugušo jaudu palīdz bremzes ar jauniem sporta klučiem, pilnpiedziņa ar visko-muftu un labi darbībā sevi apliecinājusi sporta Prodrive piekare. Noderīgas izrādījās arī platās (205/50) riepas uz Speedline diskiem, kas nesaprotamu iemeslu dēļ nokrāsoti zeltītā krāsā.

    Satriecošā saķere, gracioza stāja, filigrāna sekošana komandām, māka spēcīgi, bez mazākās aizķeres, paātrināties no vietas, lieliska stabilitāte - viss šis rada pilnīgu uzticību šim auto jebkurā trasē. Par Trakstonas apļa asajiem līkumiem nemaz nerunājot - šeit tam nav līdzīgu. Pārliecība, ko iedveš savā vadītājā Subaru Impreza, balstās uz, pirmkārt, tās uzvedības pilnīgu paredzamību jebkurā mirklī, un tikai pēc tam jau - turbomotora jaudu vai sporta piekares perfektumu. Nu, bet uz slapja ceļa pat šķirnes Lotus Elise neturas tik labi kā „krancis” Impreza. Patiešām grūti iedomāties.

    Tehniska informācija:


    Car Avtomobilj, marts-aprīlis 1997


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties