Atklāti par jauno BMW 6. sēriju

  • Raksta opcijas
  • Pievienot komentāru
  • Drukāt
  • 18-07-2003

    Jaunā BMW 645Ci kupeja apsola elpu aizraujošu jaudu un veiktspēju, kā arī mūsdienīgu dizainu. Tā ir pirmā BMW kupeja, kuru rotās leģendārās 6. sērijas emblēma, kopš 1989. gada. Kaut arī tas pārmanto daudzas iezīmes no sava priekšteča, jaunais modelis to nogādās citā dimensijā.

    Sākumā būs pieejams 645Ci ar 4,4-litrīgu Valvetronic V8 dzinēju, izvēli no trim dažādām 6-pakāpju ātrumkārbām, ieskaitot SMG ātrumkārbu. Tam būs līdera cienīgi tehniskie rādītāji savā klasē, kā arī iespaidīgs iespējamā papildus aprīkojuma klāsts.

    Mūsdienīgs dizains
    Izmantojot jauno BMW dizaina valodu, jaunā 6. sērija ir 21. gadsimta luksusa kupeja. Automobilis ir 4’820 mm garš, 1’855 mm plats un 1’373 mm augsts, tam ir izcilnis uz motora pārsega, zema jumta līnija un kontūrveidīgi priekšējie un sānu paneļi, piešķirot tam dinamisku un elegantu stāju.

    :table_open:::Plūstošas eksterjera līnijas::Plūstošas eksterjera līnijas reflektējas sportiskajā interjerā. Braukšanai būtiskās vadības ierīces atrodas ap stūri, kamēr iDrive kontrolleris, caur kuru var piekļūt vairumam automobiļa sekundārajām un komforta funkcijām, atrodas gan vadītājam, gan priekšējam pasažierim viegli aizsniedzamā vietā. Pircēji var pasūtināt panorāmas jumtu, kas ir lielāks par parastu elektrisko lūku, šāds jumts piešķir vairāk gaismas un šķīstību luksusa interjeram.

    Jauda un izsmalcinātība
    Jauda un izsmalcinātība pieejama jau standarta aprīkojumā. Nonākot tirgū, 6. sērija sākumā būs pieejama ar 4,4-litrīgo V8 Valvetronic dzinēju, kas jau ir pieejams iekš BMW luksusa 745i modelī.

    V8 spēka agregāts spēj sprintu no 0 līdz 100 km/h veikt nieka 5,6 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums ir ierobežots pie 250 km/h. Dzinējs attīsta 333 Zs maksimālo jaudu, kā arī 450 Nm griezes momentu pie 3’600 apgr./min.

    Aizmugurējo riteņu piedziņa
    :table_open:::Paradīzes vārtu kliņķis::Jaudīgais dzinējs ir pieejams ar izvēli no trīs dažādām 6-pakāpju ātrumkārbām, kuras BMW tradīciju ietvaros novada griezes momentu uz aizmugurējās ass riteņiem. BMW 645Ci ir pieejams ne tikai ar 6-pakāpju manuālajām ātrumkārbām, bet arī ar papildus aprīkojuma 6-pakāpju automātisko kārbu ar Steptronic funkciju. Toties tiem, kuriem patīk pārslēgties Formula 1 stilā, ir pieejama sekvenciālā manuālā ātrumkārba (SMG) ar pārslēgšanās „lāpstiņām” pie stūres un ātrumpārslēga sviru.

    :table_open:::Nospied podziņu "Sport" centrālajā konsolē::Dinamiskas braukšanas kontroles sistēma (DDC) ir līdzīga sporta funkcija kā BMW M3 un M5 modeļiem. Nospiežot podziņu „Sport” centrālajā konsolē, DDC saasina droseles reakciju uz akseleratora pedāļa nospiešanu, kā arī daudz asāku stūres vadību. Kad motors ir sajūgts ar SMG vai Steptronic „automātu”, DDC pārnesumus pārslēdz pie augstākiem apgriezieniem, pārslēgšanās notiek 150 milisekunžu laikā!

    Viegli materiāli, rūpīga domāšana
    Sverot tikai 1’600 kg, jaunā 6. sērija izmanto kombināciju no alumīnija, dzelzs un sintētiskajiem materiāliem, nodrošinot būtisku ieguldījumu braukšanas dinamiskumam, tajā pašā laikā ekonomējot degvielu.

    Motora pārsegs, durvis un viss purngals ir izgatavoti no alumīnija. Priekšējie spārni ir izgatavoti no termoplastiskas, kamēr jumts ir no cieta sakausējuma loksnes (SMC).

    Šasija un balstiekārta
    Izcilā vadāmība panākta ar svara sadalījuma proporciju 50:50 starp priekšējo un aizmugurējo asi, kā arī viscaur alumīnija šasiju un balstiekārtu. Turklāt BMW vadītājam palīdz dinamiskā stabilitātes kontrole (DSC) un vilkmes kontroles sistēma (DTC), kas nodrošina standarta „drošības tīklu”, lai automobilis stabili brauktu iecerētajā virzienā.

    Dinamiskās braukšanas kontroles sistēma (DDC) un aktīvā stūres vadība ir pieejama 6. sērijas papildaprīkojumā, kas vēl vairāk uzlabo braukšanas baudu. Aktīvā stūres vadības sistēma no ZF maina stūres jūtīgumu atkarībā no braukšanas ātruma. Pie zema ātruma stūres griešanai ir nepieciešama mazāka piepūle, tas padara automobili vieglāk manevrējamu situācijās, kad vadītājam visvairāk ir vajadzīgs atbalsts, piemēram, braucot pilsētā, novietojot automobili kādā šaurā vietā. Pieaugot ātruma, stūre kļūst progresīvāka un asāka, nodrošinot stabilitāti un komfortu, vieglu un precīzu vadāmību.

    :table_open:::Ar tukšu riepu vēl 145 km::Līdz šim pārdurta riepa lika vadītājiem apstāties ceļa malā, gaidīt pēc palīdzības vai pašu spēkiem nomainīt riepu. Taču ar tagadējām riepām, kas pieejamas jau standarta aprīkojumā, 6. sērijas vadītājs varēs turpināt braucienu vēl veselus 145 km ar ātrumu 80 km/h, kamēr tiek sasniegta kāda drošāka vieta vai garāža, ar minimālām neērtībām.


    Izskatiet papildus aprīkojumu
    :table_open:::"Inteliģenta" kruīza kontrole (ACC)::Aktīvā kruīza kontrole (ACC) ir daudz „inteliģentāka” par parasto kruīza kontroli, ļaujiet automobilim braukt ar iepriekš noteikto ātrumu, jo tas pats spēj kontrolēt priekšā esošo satiksmi, pārliecinoties par brīvo distanci priekšā. Ja priekšā pēkšņi izbrauc kāds automobilis, vai arī plūsmas braukšanas ātrums samazinās, ACC automātiski pielāgo tam ātrumu, kā arī bremzē, ja nepieciešams. Sistēma pēc tam atkal palielina braukšanas ātrumu, kad priekšā atjaunota droša distance.

    Adaptīvie priekšējie lukturi uzlabo redzamību, ļaujot vadītājam skatīties „ap stūri”. Pagriežoties līdz pat 15 grādu leņķim, priekšējie lukturi apgaismo to pusi, uz kuru brauc automobilis. Tas apgaismo vairāk ceļa, ļaujot ātrāk pamanīt iespējamos šķēršļus.

    Ieviešot pat aviācijas tehniku 6. sērijā, BMW automobilī debitēs projicējošais displejs (Head-Up Display (HUD)) 2004. gada martā. HUD projicē dažādu, bet svarīgu informāciju tieši uz priekšējā vējstikla, ieskaitot navigācijas norādījumus, ātrumu un aktīvās kruīza kontroles sistēmas rādījumus.

    Šis caurredzamais ekrāns apsola samazināt nogurumu garu pārbraucienu laikā, jo vadītājiem tagad vajadzēs mazāk novērst skatu no ceļa. Tas uzlabo arī drošību, brīdinājumi par kādām briesmām vai tehnisku kļūdu, piemēram, atvērtas durvis, nedegošs lukturis, tiklīdz tas notiek, tiek izvadīts paziņojums.

    Telpa un skaņa
    Gluži kā plašā telpa pasažieriem, 6. sērijai ir lielākais bagāžas nodalījums savā klasē, kur pietiek vietas divām golfa somām un koferim. Automātiskais gaisa kondicionētājs un augstas precizitātes (hi-fi) audio sistēma, kas nodrošina mājas izklaides sistēmas kvalitāti, pieejama jau standartā.

    Jau drīzumā
    Piemēram, Anglijā tas būs pieejams no 2003. gada decembra, BMW 645Ci tiks pārstāvēts kā kabriolets tikai 2004. gadā. Par cenām un standarta specifikāciju tiks paziņots vēlāk.

    Jaunās BMW 6. sērijas galerija

    Video (0:37 min, 1,9 Mb)


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties