Vadāmības tests: Peugeot 106 GTI

  • Raksta opcijas
  • Pievienot komentāru
  • Drukāt
  • 17-07-2003

    Par vienu no labākajām izrādījās pati mazākā mašīnīte, bet starp „normālājām" automašīnām tā ir viennozīmīgi labākā. Uz treka mūs, dabīgi, īpaši interesēja, kā uzvedīsies slavenā Peugeot 205 GTI mantinieks. Saglabās tas sava slavenā senča tieksmi mest aizmuguri (atliek tikai ātrā līkumā strauji atlaist gāzi) vai „pieradumu" izejā, pastāvīgā priekšējās ass slīdē vienlaicīgi uzņemot ātrumu, iztaisnot trajektoriju.

    :table_open:::Ver tikai droseli vaļā un stūrē!::Uz pirmo jautājumu atbilde - nē, bet uz otru - jā. Un tas atstāj iespaidu, it sevišķi, ja atceras, ka 106-jam - no visiem testa dalībniekiem ir pati īsākā bāze un tāda saķere ar ceļu, kas ļāva veikt Čerčs līkumu ar augstāko pārnesumu un ar pilnu gāzi, ne reizi līkuma izejā nepieskaroties zālei. Patiesībā, neviens cits no testa dalībniekiem nespēja veikt Čerčs līkumu ātrāk. Un, re, paradokss: aizmugurējās ass tieksmei strauji izslīdēt, liekas ka, vajadzētu pašas karstākās galvas atvēsināt - bet nē, nekas tamlīdzīgs nenotika: tā nebiedēja, ja, protams, nemēģina izprovocēt automašīnu ātrāk, nekā ir uzsilušas aizmugurējo riteņu riepas.

    :table_open:::Ātra, ļoti asa stūres vadība::Par kustīgumu un dzīvīgumu Peugeot 106 ir pirmām kārtām jāpateicas ātrajai, ļoti asajai stūres vadībai, kas momentāni visas stūres komandas pārveidoja precīzās un adekvātās automobiļa reakcijās. Pēc viegluma sajūtas, minimālā svara 106-ais vistuvāk stāv Lotus Elisei un Caterhamam, bet daudz vieglāk piedod vadītājam, ja viņš nepareizi saprata šo sajūtu un kļūdījās. Vienīgais mīnuss, kas tādā vai citādā mērā vispār piemīt visām „priekšpiedziņām", - visi ceļa nelīdzenumi un visi dzinēja 120 Zs tiek nodoti vadītājam caur stūri, kas prasa vīriešu rokas - neskatoties pat uz pastiprinātāju.

    :table_open:::Ne tikai trasei, bet arī ikdienai::Vai liela ir maksa? Atklāti runājot, nē: vienlaicīgi tas arī ir veids kā informēt par notiekošo, dialoga vešanas veids starp automobili un vadītāju. Uz treka, it sevišķi tik ātra un atklāta kā Trakstona, maziņais GTI negaidīti vadāmībā sevi parādīja kā ļoti uzticams un ļoti ātrs automobilis. Tāds tas paliek arī uz ceļa, kārtējo reizi demonstrējot, ko Peugeot kompānija ir iespējusi, piedāvājot sportiskiem vadītājiem automašīnas, kuras var ne tikai piederēt, bet ar kurām var braukt katru dienu.

    Tehniska informācija:


    Car Avtomobilj, marts-aprīlis 1997


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties