Vadāmības tests: BMW M3 Evo

  • Raksta opcijas
  • Pievienot komentāru
  • Drukāt
  • 08-07-2003

    Daudzi no mums paredzēja M3 testā uzvaru. Tas, ka tam tas neizdevās, liecina, cik labas ir dažas no jaunajām automašīnām. Un tas vēlreiz apstiprina, ka, neskatoties uz pastāvīgajiem uzlabojumiem, BMW inženieri tā arī nespēja novest M3 līdz ideālam.

    :table_open:::Uz sacīkšu trases M3 vadāmības balanss bieži zūd: te tas ir ar nelielu nepietiekamu pagriežamību, te, otrādi, ar lēcienu - pārliekā pagriežamībā. Mēģinot sataustīt pareizo trajektoriju, nākas bezgalīgi piestūrēt, un, lai noturētos trasē, nepārtraukti "spēlēties" ar gāzes pedāli. Kādam šāda braukšana, iepējams, izliksies aizraujoša, bet mūsu testa stingrajos noteikumos M3 tādēļ zaudē.

    M3 vadāmības problēmas vislabāk parāda Klabs S-veida līkums. Ieejā parādās nepietiekama pagriežamība, bet izejā, atliek uzsākt paātrinājumu nedaudz ātrāk - un, lai novērstu automobiļa strauju un dziļu sānslīdi, nāksies ar rāvienu griezt stūri pretējā virzienā. Uz mirkli nokavēsi - un seko 360 grādu sagriešanās, vai kas vairāk. Uz slapja asfalta M3 ir bezcerīgs - tik pat veiksmīgi var ar skrituļslidām slidot pa ledu.

    Pie labajām īpašībām attiecas spēcīgās, labi nobalansētās satriecošās bremzes un sešpakāpju ātrumkārba ar apbrīnojami precīziem pārslēdzieniem. Sarežģītais un tīri sportiskais paņēmiens pārslēgties uz zemāku ātrumu, ar vienlaicīgu labās kājas pirksgalu-pēdas bremzēšanu un gāzēšanu, izdodas augstākā mērā viegli.

    Stūres vadības mīnusi - zemais jutīgums un mazā pārnesumu attiecība. Trakstonas ātro posmu veikšanas laikā, stūre it kā atpaliek no pārējiem automašīnas mezgliem. Izskatās tā, it kā stūres iekārta būtu uztaisīta ērta ikdienas lietošanai priekš ikkatra vadītāja, aizmirstot, ka attiecībā uz pārējo šī automašīna - drīzāk sacīkšu, nevis ikdienas.

    :table_open:::Māksla...::Ārpus trases M3 - ceļu iznīcinātājs. Varenais dzinējs, kas griežas līdz 7600 apgr./min., pārvērš garās taisnes par īsiem starpposmiem starp līkumiem. Bet uz nelīdzeniem, plaisām bagātiem segumiem BMW nepārtraukti piedejo, un šī nelielā neparedzamība, nelielais nepaklausības mājiens nedod izjust absolūto baudu. Citos automobiļos var braukt tik pat ātri, nejūtot tādu uztraukumu.

    Tehniska informācija:


    Car Avtomobilj, marts-aprīlis 1997


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties