Ja līdz šim praktiski vienmēr šāda veida pasākumos Rullīšu un citās trasēs Spiid3 vadītais BMW M3 bija pirmajā vietā, tad šoreiz tas palika nu jau „tikai” ceturtais. Pirmās trīs vietas kopvērtējumā neieņēma BMW, bet gan Porsche 951 (944 turbo S) un, pats vieglākais auto sacīkstēs,- Opel Corsa... Jo, kā zināms, kartingu trasēs ne visu izsaka jauda.
:table_open:
:
:1. vieta 2-3l - Mārim Zirnim / BMW 325i: |
:Protams, ne jau rezultāti ir svarīgākie šajā pasākumā, bet gan pats process! Ja pavērosiet rezultātu tabulu, tad sapratīsiet, cik blīvi patiesībā ir rezultāti, un kā tie varētu mainīties, ja tiktu mērīti ar profesionālu aparatūru nevis hronometru, lai arī pilnīgi droši ir tas, ka mērot ar hronometru, rezultāti var kļūdīties +/- 0,1s robežās.
:table_open:
:
:1. vieta virs 3l - Alfrēdam Vīksnem / Porsche 951 (944 turbo S): |
:Uz pasākumu bija ieradušās ļoti daudz automašīnas, taču pašās sacīkstēs piedalījās 29 (apmēram puse no pasākuma apmeklētājiem), no kurām 15 bija
BMW markas, septiņas
Opel, divi Audi modeļi – S2 un UR. Japāņu auto godu aizstāvēja tikai Hesus ar savu
Honda Civic, neskatoties uz mazāko motoru starp visiem (1,5-litri), viņš nepalika pēdējais, pat vienu
BMW 325i pieveica.
Porsche arī bija tikai viens, bet žēl, ka nebija neviena
Mercedes.
:table_open:
:
:2. vieta virs 3l - Jānim Kārkliņam / BMW M3: |
:Kad visi bija sabraukuši, sākās reģistrācija un iesildīšanās braucieni. Pēcāk notika divi braucieni, kur katrā tika veikti pa vienam aplim. Jāsaka, ka trase ir diezgan smags pārbaudījums „standarta” automobilim, tāpēc riepām, atsperēm un amortizatoriem ir īpaši liela nozīme, jo šī kartinga trase ir, tā teikt, līku loču (lielākoties jābrauc 2. pārnesumā), ja piekare ir „mīksta”, tad skatu varat paši iztēloties.
:table_open:
:
:Uzvarētāja kopsummā - Raimonda Burakēviča kauss: |
:Pēc pirmā brauciena labāko laiku uzrādīja
Porsche 951 (944 turbo S) (1:11,65) ar 2,5-litrīgu turbo motoru, šķita, ka pārsvars saglabāsies arī pēcāk, bet otrajā braucienā par 13 sekundes simtdaļām (1:11,52) to uzlaboja
Opel Corsa ar 1,6-litrīgu dzinēju (tomēr veikts arī tūnings)... Atstarpe ir ārkārtīgi relatīva (iepriekš jau minēju par hronometru), taču tas nebūt neizslēdz
Opel pārākumu, vienkārši automobiļi Corsa izmērā šeit jūtas kā zivs ūdenī, jo šī ir kartinga trase, kurā „govīm” neveicas tik labi, jo nav kur attīstīt to maksimālo ātrumu (taisnes galā tas sasniedz ap 100+ km/h atkarībā no automobiļa). Ar
Mini Cooper MkII vai
Peugeot 106 GTi šeit vispār varētu rādīt zilus brīnumus.
:table_open:
:
:Šādi kausiņi pienācās 2. un 3. vietu ieguvējiem: |
:Ja palūkojamies rezultātu tabulas apakšgalā, tad arī tur ieraugām
Opel,- šoreiz
Senator ar 3,1-litrīgu dzinēju. Šeit arī apstiprinās fakts, ka „govīm” kartinga trasē nav īstā vieta, kur „ganīties”, tomēr apmēram tāda paša izmēra un svara kategorijas
BMW 523i E39 ierindojās kopvērtējuma 10. vietā. Šeit varētu pacelties jautājums jau par vadīšanas prasmi vai to, ka E39 ir aprīkots ar visādām elektroniskām stabilizācijas sistēmām. Vienīgi paši vadītāji zina, kāpēc rezultāts ir tieši tāds, kāds tas ir.
:table_open:
:
:Mitsubishi 3000GT: |
:Pasākuma gaitā ieradās dažādi ļaudis, tostarp arī Latvijas dragrace zvaigzne Valērija ar savu nesen „uztūnēto”
Mitsubishi GT3000. Kad abi braucieni tika veikti, trasē varēja doties t.s. „revanša” izbraucienā. Kaut arī Valērija sacensībās oficiāli nepiedalījās, viņa devās trasē izmēģināt savas spējas līkumotā trasē, ne tikai taisnē, kāda ir dragrace sacensībās, kur viņa ir nepārspējama. Lidojošā apļa laiks bija 1:16,22, kas kopvērtējumā būtu starp 21. un 22. vietu, taču jāņem vērā, ka Valērija šajā trasē brauca pirmo reizi, taču viņa tāda šodien nebija vienīgā. Tomēr apļa laiks vēlāk acīmredzami uzlabojās, lai arī netika uzņemts ar hronometru, taču to varēja redzēt „uz aci”.
:table_open:
:
:20" alpinas diski uz BMW 740 tieši laikā: |
:Laika apstākļi arī bija ļoti labi, proti, visu laiku spīdēja saule, temperatūra bija ap 20 grādiem (varbūt nedaudz vairāk), kā arī vēja ātrums bija lēns. Tēlaini izsakoties, „Viņa Rulzība” zināja, ka „rulzības” ticības „praviešiem” šodien liela diena, tāpēc parūpējās par labiem laika apstākļiem. Tomēr uz pasākuma beigām parādījās tumši mākoņi, nopilēja arī pa kādai lāsei, acīmredzot „Viņa Rulzība” dusmojās un sodīja savas ticības sekotājus par vietu sadalījumu šīsdienas sacensībās.
Ko nu tur vairs par rezultātiem, galvenais, ka pasākums bija izdevies. Nedomāju, ka šī pasākuma rezultātu tabula liks slavenajam sauklim „BMW rulz” skanēt klusāk, jo ticību nemaina vienā dienā...
28.06.03. sacensību Jelgavā, Rullīšu trasē, rezultāti