Beidzot Williams BMW uzvar – prestižajā Monako

  • Raksta opcijas
  • Pievienot komentāru
  • Drukāt
  • 01-06-2003

    Noticis ir tas, uz ko cerējām – pirmā Williams BMW uzvara šīs sezonas F-1. Tas notika prestižajā Monako posmā. Šī trase ir slavena ar to, ka tajā praktiski nav iespējams apdzīt, kā arī svarīga ir izcīnītā vieta kvalifikācijā. Kaut arī kvalifikācijā uzvarēja R. Šumahers, sacīkstēs pirmais finišēja Montoija, kas startēja no 3. pozīcijas.

    Pirmā cerība tam, ka šodien sacīkstēs uzvarēs BMW, pavīdēja pēc sestdienas rīta treniņa braucieniem, kur ātrākie bija McLaren un Williams braucēji, pēcāk kvalifikācijā labāko laiku uzrādīja R. Šumahers, otro atstājot progresīvo somu braucēju Raikonenu, bet trešo – savu komandas biedru Montoiju. Bet favorīti Ferrari kvalificējās tikai sākot ar trešo starta rindu, kas vedināja uz aizdomām par iespējamo viena pitstopa stratēģiju, nevis sliktu sniegumu.

    Pats starts sacīkstēs bija īpaši veiksmīgs, jo Montoija jau īsi pēc starta signāla apsteidza Raikonenu no McLaren Mercedes, kas liecina par izcilo Williams BMW starta palaišanas sistēmu, tādejādi trešajā vietā esošais Raikonens bija spiests skatīties uz abiem “BMW Power” uzrakstiem, kas rotā Williams formulu antispārnus. Šāds vietu sadalījums saglabājās līdz pat pirmajiem pitstopiem, kad pirmais tajos devās R. Šumahers pēc 21. apļa (no 78).

    Pēc Williams un McLaren pitstopiem joprojām šķita, ka Ferrari būs izvēlējies viena pitstopa stratēģiju, jo formulas arī sacīkšu laikā nešķita tik ātras kā Williams un McLaren, taču aizdomas izgaisa pēc M. Šumahera pitstopa 10 apļus pēc sava jaunākā brāļa, kas liecināja, ka viņam tajos nāksies iegriezties vēl vismaz vienu reizi, kā arī tas notika. R. Šumahers bija lielākais zaudētājs pēc pirmajiem pitstopiem, jo no pirmās vietas bija nokrities uz ceturto, par sacīkšu līderi izvirzot Montoiju, bet otrajā vietā atradās Raikonens, kuram sekoja M. Šumahers. Pēc otrajiem pitstopiem vietu sadalījums bija tāds pats, jo praktiski visas komandas bija izvēlējušās divu pitstopu stratēģiju.

    Apmēram pēdējos 15 apļus Montoija un Raikonens brauca cieši viens aiz otra, taču jāatgādina, ka Monako trase ir specifiska ar to, ka tajā ir praktiski neiespējami apdzīt trases šauruma dēļ. Pēdējo desmit gadu laikā Monako ir uzvarējuši tie, kas startējuši kādā no pirmajām trim vietām, pagājušogad tas bija Kulhards no McLaren, kas startēja no otrās pozīcijas, uzreiz startā apdzenot pole-position īpašnieku Montoiju starta palaišanas sistēmas kļūdas dēļ.

    Šī bija otrā uzvara Montoijas karjerā, kā arī pirmā viņa uzvara Monako, līdz šim 6 reizes šeit bija uzvarējis A. Senna, 5 reizes M. Šumahers. Williams pēdējo reizi Monako uzvarēja 1983. gadā, līdz ar to tā bija pirmā Williams uzvara Monako pēc 20 gadu pārtraukuma. Šī Montoijas uzvara ļāva konstruktora kausā Williams komandai pacelties uz trešo pozīciju, apsteidzot Renault, arī pilotu kopvērtējumā Montoija spēja “palēkt” augstāk – uz 5. pozīciju, kas ļauj lūkoties arī uz čempiona titulu, jo punktu starpība starp pirmo (Raikonena) un piekto vietu nav nemaz tik liela.

    Jāatzīmē, ka tuvāko nedēļu laikā BMW sniegs atbildi uz jautājumu, vai viņi veidos savu rūpnīcas komandu vai arī turpinās sadarbību ar Willliams, ar kuriem līgums beidzas pēc 2004. gada sezonas. Šīsdienas uzvara ir labs arguments par labu Williams, bet kopumā šī sezona nav bijusi stabila šai komandai. Lai arī BMW no savas puses ir izdarījis visu – piegādā jaudīgāko (kā runā) dzinēju visā F-1, kam ir pieejami augstākie maksimālie apgriezieni, BMW uzskata, ka Williams netiek galā ar savu uzdevumu – šasiju, kaut arī BMW sniedz savu tehnisko atbalstu, ļaujot izmantot savas dārgās iekārtas. Jāpiemin, ka arī F-1 tehniskie speciālsti uz ielas “nemētājas”. Grūti būs pašiem savu komandu izveidot “no nulles”, bet Frenks Vilijams pašreizējo komandu pārdot ne par ko negrib.

    Mums atliek tikai novēlēt veiksmi arī turpmākajos posmos un komandas attīstībā – vienalga – ar vai bez Williams, galvenais, lai arī turpmāk pārējie piloti lasītu “BMW Power” uzrakstu uz formulu aizmugurējā antispārna...


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties