Domājams, ka vairums BMWPower lasītāju bija uz šo izstādi, kurā varēja apskatīt automašīnas, kas bija gan iepriekš redzētas braucam ielās, gan tādas, kuras dabā ieraudzījām pirmo reizi. Šajā rakstā tiek analizēta pati izstāde un būs apskatīti interesantākie izstādes eksponāti, kas atbilst šī vortāla specifikai, kā arī ietversim informāciju, kuru nezina pat tas, kurš Skonto hallē pavadījis visu dienu.
Šogad bija manāmas krasas atšķirības no iepriekšējās auto izstādes “Auto 2001” (auto izstāde notiek katru otro gadu augsto izmaksu dēļ), kura, pirmkārt, notika nevis Skonto hallē, bet gan Ķīpsalas izstāžu kompleksā, otrkārt, mainījies ir izstādes organizētājs, kas vairs nav “BT1”, bet gan Latvijas Pilnvaroto Autotirgotāju Asociācija (LPAA) sadarbībā ar izstāžu sabiedrību "Prima". Taču apmeklētājiem nozīmīgākā atšķirība bija tā, ka bija apskatāmi ievērojami vairāk automobiļu nekā iepriekšējā izstādē. Šoreiz katrs auto dīleris varēja izstādīt praktiski visu modeļu gammu, nevis tikai pāris (iespējams, pārdotākos) modeļus, kurus var saskaitīt uz vienas rokas pirkstiem pat tad, ja skaitām uz bruņurupuču nindzju rokas pirkstiem, kuriem to ir tikai trīs…
:table_open:
:
:Skonto 1. halles kopskats: |
:Jāatgādina, ka šai auto izstādei Latvijā ir starptautisks status, kas nozīmē, ka pasākumu kalendārā tā tiek minēta vienā kolonā ar tādām auto izstādēm kā Ženēvas, Parīzes, Detroitas u.c. Domājams, ka starptautiskais status uzliek savus pienākumus, piemēram, pašā automobiļu ekspozīcijā. Proti, bija manāms, ka šogad eksponāti ir izlikti daudz sistematizētāk, un dīleriem, veidojot savu stendu, bija acīmredzami jāievēro kādi noteikumi, jo iepriekšējās izstādēs katrs dīleris savu stendu veidoja kā grib – viens pili, otrs piramīdu, trešais mūri apvilka ap savu “teritoriju” – vārdu sakot, katrs pēc saviem finansiālajiem un gaumes ieskatiem.
Iepriekšējo gadu auto izstādes vairāk izskatījās pēc gada tirgus, kur katrs “veikalnieks” mēģina pārdot savu preci šī pasākuma laikā, šo faktu atzina paši dīleru pārstāvji. Akcents šogad tika likts uz pašu automobiļu izstādīšanu, jauno modeļu prezentācijām, nevis iespēju tos izstādes laikā pārdot (izņēmums varētu būt VW, kam bija uzstādīta speciāla tāfele ar vēl nopērkamajiem izstādes modeļiem). Paldies dievam, ka nebija vairs manāmas cenu lapiņas, kuras uzmācīgi dāļātu katram stenda garām gājējam, kā arī modeļu katalogi nemētājās pa labi un pa kreisi uz dīleru galdiem, par ko liecināja pamatskolēnu patukšie polietilēna maisiņi. Tomēr aktīvi uzdarbojās līzinga kompānijas, gandrīz katrā automobilī varēja redzēt “birku” ar norādi, no cik lielas summas mēnesī būtu jāšķiras, lai savā īpašumā iegūtu attiecīgo automobili.
Vēl izstādes norises laikā Interneta diskusijās varēja lasīt apmeklētāju kritiku par to, ka netika pārstāvēti dažādu ar automobiļiem saistītu aksesuāru stendi, piemēram, riepu, izpūtēju, radaru detektoru u. tml., taču jāatgādina, ka šī bija izstāde, nevis Rumbula, kur tirgot atslēgu piekariņus un
BMW Motorsport emblēmas… Tāpēc pārmetumi par šo stendu neesamību būtu lieki, jo kā jau minēju iepriekš – šī bija izstāde, nevis gada tirgus. Ļoti daudzi komentāros rakstīja apmēram “tur nav ko redzēt!”, bet tad jāvaicā, jo jūs gribējāt redzēt? Šī nav “AutoExotica”, kur tiek eksponēti dažādi tūningoti automobiļi no dažādām valstīm, bet gan sērijveida automobiļu izstāde un ne jau visas rūpnīcas savus jaunos modeļus prezentē tieši maija sākumā.
:table_open:

:
:BMW stends: |
:Protams, ka BMWPower lasītājiem droši vien visvairāk interesēja tieši BMW stends, kas bija ar diezgan bagātīgu modeļu spektru – kādi četri
Mini modeļi, kas novietoti atsevišķi, BMW 320td
Compact, atjaunotais 3. sērijas kabriolets un kupeja, 330Xi sedans, X5 3.0d, X5 4.6is, 745Li un izstādes nagla Z4 (kas ieguva apmeklētāju simpātiju pēc balsojuma).
Jāatzīmē, ka izstādē nebija BMW 760Li, kā tika solīts, bet gan 745Li. Flagmaņa topa modelis izstādē nebija redzams, jo to nepaspēja atgādāt uz Latviju, kā to noskaidrojām pie BMW dīlera pārstāves. Maldās tie, kas saka, ka nav atšķirība, vai izstādē būtu 760Li vai 745Li, jo “tie tāpat izskatās vienādi”. Nekā nebija! 760Li modelis ir ar atšķirīgāku eksterjeru (par interjeru nemaz nerunājot!), proti, platāku radiatora resti, vairāk hromētām detaļām, pārstrādātu automobiļa aizmugurējo daļu u. tml., par ko jūs varējāt lasīt šī automobiļa testā
šeit. Taču 745Li ļāva izpētīt, kā 7. sērijas pagarinātā versija izskatās dabā.
:table_open:

:
:BMW 745Li: |
:760Li maksā ļoti daudz – vairāk par 100’000 Ls – kas liktu domāt, ka Latvijā tādu diez vai izdosies pārdot. Pati BMW kompānija šo modeli vairāk tēmējusi uz arābu naftas šeihiem, kuriem ir sava interpretācija par greznību, bet SIA “Mikas” pārstāve atjokoja, ka Latvijā šādu “šeihu” arī netrūkst, jo divi šādi modeļi ir jau pasūtināti, viens no tiem tiks aprīkots pēc pilnas
BMW Individual programmas. Piemēram, šāda programma sevī ietver arī tādas galējības kā brilijantiem klātu priekšējo lukturu lēcas, kā arī apzeltītu
angel eye “gredzenu”… Iztēlei nav robežu.
:table_open:

:
:BMW Z4 3.0i: |
:Protams, BMW stenda nagla bija jaunais Z4 3.0i rodsters, kurš griezās ap savu asi uz podesta. Šis modelis izraisīja divējādas emocijas – vieniem tas ārkārtīgi patika, otriem tas nebija pieņemams. Šis ir viens no pirmajiem BMW modeļiem Krisa Benglsa (galvenais dizaineris, interviju ar kuru varat lasīt
šeit) radikālā dizaina izpildījumā. Kritiskas atsauksmes bija arī par izmantotajiem materiāliem – režģis gaisa savācēj atverē priekšējā buferī, kā arī vizuāli mazais izpūtējs, kas labāk izskatītos, ja katrā pusē būtu pa divām “rorēm”, taču zinām, ka tāda izplūdes sistēma tiek praktizēta M sērijas modeļiem.
:table_open:

:
:Z4 - apmeklētāju mīlulis: |
:Ja jau reiz runājam par M sērijas modeļiem, tad rodas jautājums par
M Roadster iespējamību parādīties BMW modeļu gammā. Vaicāju SIA “Mikas” pārstāvei, kas bieži braukā darījuma vajadzībās uz BMW galveno mītni Minhenē, vai nav apstiprinājušās baumas par
M Roadster nonākšanu uz ražošanas līnijas. Izrādījās, ka nē, jo kompāniju māc šaubas, vai kāds pirks tik dārgu rodsteri, kā arī konkurenti nesnauž, līdz ar to
M Roadster varētu būt nekonkurētspējīgs savas cenas dēļ. Protams, neviens neapšauba šī iespējamā modeļa perfektumu tehniskajā izpildījumā, apdares kvalitātē un vadāmībā, taču pircējam svarīga ir arī cena…
Bet neskatoties uz Z4 salīdzinošo dārdzību (kaut vai ar Z3), pirms Z4 prezentācijas “Mikas” šaubījās, vai šāds rodsters (pat ar 2.5i un 3.0i) atradīs savu pircēju Latvijā, taču reālā situācija pārspēja visas prognozes – jau pirms izstādes viens Z4 bija atradis savu pircēju (līdz ar to apstiprinās baumas, ka Z4 redzēts Rīgas ielās), arī izstādē redzamais eksponāts ticis pārdots jau pirmajā dienā, vēl izstādes laikā pārdoti divi Z4, kā arī papildus 4 veiktie pasūtinājumi “Mikas” centrā, tādejādi pasūtināti uz sarunas brīdi (30. aprīli, trešdienu) bija seši Z4 modeļi, viens no tiem ar 3.0-litrīgu 231 Zs dzinēju, pārējie ar 2,5-litrīgajiem 192 Zs motoriem.
:table_open:

:
:BMW X5 4.6is: |
:Diemžēl apstiprinājās informācija, ka BMW pārtrauks ražot X5 4.6is šī gada beigās, salīdzinoši zemā pieprasījuma un augstās cenas dēļ. X5 ir ļoti populārs automobilis Latvijas “parketu” džipa segmentā, līdz ar to 4.6is ir atradis arī pircējus Latvijā! 4.6is no 4.4i neatšķiras tikai ar dzinēju, tam ir arī izmaiņas eksterjerā, sīkāk par X5 4.6is varējāt lasīt
šeit.
Tieši blakus BMW stendam atradās
Audi pārstāvji, kuri eksponēja jauno A3, A4, A6, TT Roadster, A8, S4, Allroad. Jāsaka, ka A3 ir ļoti labi izdevies gan dizaina, gan aprīkojuma ziņā, protams, par to liek manīt arī cena, bet priecē vismaz tas, ka tagad A3 vairāk atšķirsies no tā paša
Golf, uz kā bāzes tas tika būvēts. Domājams, ka
Audi tādejādi jau gatavojas iespējamajai BMW 1. vai 2. sērijai, kas būs tās tiešais konkurents.
:table_open:

:
:Audi A8 4.2 Quattro: |
:Vislielākā apmeklētāju interese
Audi stendā bija par jauno A8, manāmi bija arī tā potenciālie pircēji. Taču pavērojot mērinstrumentu paneli un salonu vispār, varēja secināt, ka
Audi kā etalonu šajā klasē ir izvēlējies BMW 7. sēriju. Taču iesēžoties pašā A8, kā boss, kas sēž aizmugurē, personīgi labāk jutos iekš
VW Phaeton, taču A8 ir dārgāks par savu “pusbrāli”
Phaeton, kas ir pilnīgi loģiski kaut vai brenda dēļ.
:table_open:

:
:Audi S4 4.2 Quattro: |
:Patīkami pārsteidza S4, kuru tiešām var nosaukt par īstu sporta auto pat BMW fans. Pēc pasēdēšanas visos izstādē esošajos
Audi modeļos, S4 bija vislabākais – nedz A8, nedz TT Roadster (kurš sagādāja vilšanos) nebija, manuprāt, tik labs ergonomikas ziņā (kas ir pats par sevi saprotami sportiskam automobilim), kā arī mērinstrumentu panelis bija vispārdomātākais. S4 ir aprīkots ar 4.2-litrīgu V8 dzinēju un
Quattro pilnpiedziņu, nodrošinādams galvu reibinošu ieskrējienu līdz 100 km/h apmēram 5 sekundēs.
:table_open:

:
:Volswagen Phaeton: |
:Ja runājam par
VW Phaeton, tad VW inženieri ir rādījuši ko vien māk – šis auto ir maksimāli “pārlādēts”. Neiedziļinoties niansēs, automobilis ir praktiski tik pat labi aprīkots kā A8, arī vizuālā līdzība ir diezgan uzkrītoša abām mašīnām. Protams, ir grūti pieņemt šādu “tautas auto”. Kā jau minēju, tad aizmugurē iekš
Phaeton boss jūtas labāk, nekā iekš A8, kas liek domāt, ka šis auto vairāk ir domāts cilvēkiem, kam ir savi šoferi, līdz ar to, šie auto vairāk tēmēti Rietumeriopas valstsvīriem, kuriem jāekonomē valsts nauda, bet arī jāizskatās labi, tad
Phaeton ir trāpījis mērķī. Pagaidām Latvijā šāds auto ir atradis pircēju tikai Ventspilī.
:table_open:

:
:VW Touareg pneimatiskā piekare: |
:Labs ieguvums par savu cenu ir
VW Touareg, kas ir VW debija “parketa” džipu segmentā, taču šis auto, atšķirībā no citiem šī tirgus segmenta pārstāvjiem, spēj braukt ne tikai pa parketu. Vairākos testos tas ir atzīts kā labākais pirkums šajā kategorijā.
Touareg cenas sākas ap 20’000 Ls, aprīkojums arī ir pat ļoti labs.
Touareg salīdzinājumu ar BMW X5 un Mercedes ML varat lasīt
šeit.
:table_open:

:
:Škoda Superb salons: |
:Tiešām labs auto par savu cenu ir
Škoda Superb, kas ir tikai par 200 Ls lētāka par analoga aprīkojuma
VW Passat. Iekāpjot
Superb vienīgi emblēma uz stūres nodod, ka tā ir
Škoda, bet visādi citādi apdare ir nostrādāta labi, ja ne pat tik pat labi kā Pasātam. Tad rodas jautājums, kāda atšķirība starp Pasātu un
Superb? Atbilde, ko sniedza
Škoda pārstāvis bija, ka
Superb ir par 10-12 cm garāks par
Passat, kā arī tā ir kā laba alternatīva Pasātam, ja pircēju neapmierina Pasāta dizains.
Superb krietni atšķiras no pārējiem modeļiem, pat
Octavia RS nebija tik pārliecinoša kā
Superb.
:table_open:

:
:Porsche stends: |
:
Porsche stendā varējām redzēt jauno apvidnieku
Cayenne S,
911 Targa ar stikla jumtu un
Boxter S kabrioletu. Domāju, ka
Porsche vārds runā pats par sevi, tāpēc komentāri būtu lieki, vienīgi diametrāli pretēji viedokļi ir par
Porsche Cayenne džipu,- vieni uzskata, ka tādu nevajadzēja taisīt, jo tas vairs nav nekāds
Porsche, bet gan sekošana tirgus prasībām, kā arī dizains nav visai veiksmīgs, kamēr otri sajūsminās par
Porsche tradīciju pārnešanu arī šajā tirgus segmentā.
:table_open:

:
:Honda Accord: |
:
Honda stenda nagla bija jaunais
Accord, kur gan sedans, gan universāls bija novietoti uz speciāla pacēluma. Apmeklētāju interese par šo modeli bija tik liela, ka jau vienā no pirmajām dienām
Accord prospekti bija jau beigušies… Un ne par velti, jo
Honda mērķē uz grezno (ne tikai ātro) automobiļu tirgu, mēģinot konkurēt ar tādiem automobiļiem kā
Saab 9-5.
Accord prezentācija Latvijā notika aprīļa vidū, uz šo brīdi ir jau vairāk kā 30 pasūtinājumi šim modelim, pārsvarā no tiem ir 2-litrīgie ar automātisko pārnesumkārbu, jo atšķirība cenā mehāniskajai un automātiskajai ātrumkārbai ir minimāla, pieejama ir arī 2,4-litrīga versija, vēlāk plānots tiek arī dīzeļdzinējs, taču
Accord ar benzīndzinēju virs 2,4-litriem nav plānots, vismaz Eiropā nē. Vēl
Honda stendā varēja apskatīt Caunes rallija automašīnu uz
Civic Type R bāzes.
:table_open:

:
:Mazda6 rūpnīcas spoileru ietērpā: |
:
Mazda stendā ievērības cienīgākais bija
Mazda6 sedans ar 2.3-litrīgu dzinēju. Vairums apmeklētāju domāja, ka tas ir “baigi notūnēts”, bet patiesībā tam bija uzlikts tikai rūpnīcas spoileru ietērps un 18 collu diski, dzinējs tāds pats kā jebkurai citai
Mazda6 ar 2.3i. Tomēr
Honda Accord apdares kvalitāte bija augstākā līmenī, taču
Honda pārstāvji teica, ka tur nav ko salīdzināt ar
Mazda6, kaut arī vairāki potenciālie pircēji apgalvoja, ka viņiem ir dilemma tieši starp šiem diviem modeļiem, jāatzīmē, ka tie abi ir populāri jauno auto tirgū Latvijā.
:table_open:

:
:Nissan 350Z: |
:
Nissan priecēja apmeklētājus ar sensacionālo 350Z.
Nissan 350Z ir vidējās klases kupeja, kas jau guvusi milzīgu atsaucību ASV, kuru tirgum arī pamatā tika radīta. Tomēr izcili veidotajam auto, kas turpinās arī pie mums zināmo "Z" auto tradīcijas, tikai jau augstākā līmenī, paredz labu noietu arī Eiropā. Eiropas autobraucēju apmierināšanai tas tika vēl uzlabots. Papildu aprīkojumā tika iekļauts lielāks radiators, jo uz Rietumeiropas maģistrālēm ātrumi ir daudz lielāki, kas prasa labāku 287 Zs jaudīgā motora dzesēšanu. Ar
Brembo sporta bremzēm tika aprīkoti visi Eiropā pārdotie “Nissan 350Z”, tāpat arī ksenona lukturi ar automātiskās mazgāšanas iespēju. Protams, auto tika aprīkots ar 18 collu riteņiem un ESP (elektroniskā stabilitātes sistēma). Jāatzīmē arī šī automobiļa sensacionālie panākumi tirdzniecībā, piemēram, Anglijā šie automobiļi tika iztirgoti stundas laikā, kopš oficiālās tirdzniecības uzsākšanas, Amerikā nespēj saražot tik daudz šo modeļu, cik pieprasa, kā arī ir zināmi gadījumi, kad izsoļu lapā
eBay šī mašīna ir nosolīta gandrīz divreiz dārgāk, cik tā maksātu salonā (apm. 27’000 Ls).
:table_open:

:
:Jaguar XJ jaunā paaudze: |
:Izstādē bija apskatāma arī jaunās
Jaguar XJ paaudzes automobilis – XJ6. Jāatzīmē, ka tagad ir atgriezies 6-cilindru dzinējs XJ spektrā, pateicoties tam, ka automobiļa masa tika samazināta par aptuveni 200 kg vairāk pielietotā alumīnija dēļ. Pats automobiļa dizains ir mainījies minimāli, faktiski tas saglabā daudzas iezīmes vēl no 1979. gada modeļa. Vairākos testos šis auto ir guvis pozitīvas atsauksmes jauno pielietoto tehnoloģiju un lieliskās vadāmības dēļ. Jāpiebilst, ka drīz būs pieejams arī
X-Type ar dīzeļdzinēju, ko prasa tirgus, kā minēja
Jaguar pārstāvis, tad esot gadījumi, kad cilvēks ienāk salonā un prasa, vai ir
Jaguar arī ar dīzeli, kas norāda, ka cilvēkiem ir interese un viņi tādu pirktu, neskatoties uz
Jaguar tradīcijām, kas tika lauztas, ieviešot priekšpiedziņu
X-Type modelī.
:table_open:

:
:Range-Rover ar BMW 4.4i dzinēju: |
:Iespējams, ka ne visi no jums zina, ka patiesībā greznais
Range-Rover ir BMW būvēts no A-Z. Pārdodot
Rover brendu
Ford kompānijai, jaunais
Range-Rover automātiski pārgāja
Ford īpašumā, kuram BMW piegādā 4,4-litrīgu V8 dzinēju un dīzeļdzinēju. Dzinējs nav tāds pats kā, piemēram, 740i(L) E38, bet gan ar platāku leņķi starp cilindriem (100 grādi), lai palielinātu griezes momentu, saglabājot to pašu zirgspēku skaitu – 286.
Range-Rover kotējas augstāk par BMW X5, par ko liecina arī tā cena. Vienīgi dekoratīvais radiatora režģis varēja būt hromēts, lai pārējie arī zinātu, ka
Range-Rover ir dārgāks par X5.
:table_open:

:
:Meitenes Citroen stendā: |
:Protams, bija stendi, kas cilvēkus vairāk piesaistīja ar skaistām meitenēm, nekā ar tur redzamajām automašīnām, kā piemēram,
Citroen. Kārtējo reizi pierādās, ka mazbudžeta automobilis ir ar visām no tā izrietošām sekām – lētums liek sevi manīt. Piemēram, jaunās
Nissan Micra logu attaisāmais rokturis bija jau ar aplupušu dekoratīvo laku (vai kaut ko tml.). Līdzīgi trūkumi bija novērojami arī
Citroen C3.
Kia un
Hunday “izspruka” sveikā bez BMWPower pārstāvju “ievērtēšanas”. Bet ko tur vairāk, par tādiem auto raksta citi Interneta vortāli. Šajā vortālā pulcējas cilvēki, kam braukšana sagādā prieku, nevis galvassāpes.
Izstādes bilžu galerija