Porsche atsakās no 911 modeļa

  • Raksta opcijas
  • Pievienot komentāru
  • Drukāt
  • 01-04-2003

    Pēdējā laikā arvien vairāk dzirdamas runas, ka slavenais vācu autobūves uzņēmums Porsche atsakās no sava veiksmīgākā modeļa firmas vēsturē - 911. Pašlaik tiek lemts vai 911 modelis tiks ražots arī pēc 2006. gada vai nē. Bet tas, ka nākošā šī modeļa paaudze būs pēdējā firmas vēsturē, jau ir nolemts.

    1996. gadā parādījās 911 pēdējā paaudze 996, kas nomainīja 993. Jau sešus gadus šīs paaudzes Porsche 911 priecē pircējus, un drīzumā pienāks diena, kad šis modelis tiks nomainīts pret nākamo paaudzi 997 modeli, kura parādīšanos tirgū plāno 2004. gadā. Bet jau tagad ir zināms, ka šīs paaudzes auto uz konveijera būs īsu periodu – pēc pašreizējiem informācijas līdz 2006. gada beigām.

    Kas tad uzņēmuma vadību vedina pieņemt šādu lēmumu? Kā intervijā stāstīja firmas mārketinga un tirdzniecības viceprezidents Hans Rīdels “911 modelis firmai ir īpašs. Jau vairākus gadu desmitus firma pateicoties šim auto ir augusi, attīstījusies un iekarojusi sabiedrības atzinību. Bet tirgus attīstās un mums jāattīstās tai līdzi, citādi pienāks diena, kad vēsture būs ne tikai 911 modelis. Jau pārejot uz 996 modeli mums nācās atteikties no daudziem 911 kanoniem, piemēram, motora gaisa dzesēšana, lai neatpaliktu no laika, un sabiedrība uz to reaģēja neviennozīmīgi. Tagad, ja mēs vēlamies 911 modeli turpināt attīstīt mums nāksies ziedot vēl vairāk, un mums nav pārliecības, ka tirgus atkal to pieņems. Tādēļ pašlaik tiek sākts strādāts pie modeļa, kas nomainīs 911.”

    Nav brīnums, ka Porsche vadība tā uztraucas par firmas imidžu. Tirgū arvien vairāk parādās konkurenti, kuri var paņemt krietnu kumosu no nelielā sportisko auto tirgus. Un lai firmas produkcija saglabātu imidžu, kā galvas tiesu pārāku par konkurentiem, nākas pieņemt skarbus lēmumus.

    Kompānijas direktoru padomes priekšsēdētājs Vendelīns Videkings: “Firmas vēsturē jau reiz bija līdzīga situācija, kad nācās atteikties no Porsche 356 modeļa, kas bija firmas pats pats sākums. Šis lēmums toreiz arī bija ļoti smags. Kā vēlāk izrādījās, pāreja uz 911 modeli bija ļoti veiksmīga. Un mēs esam pārliecināti, ka arī šoreiz izdosies tikai iegūt. 911 modelim vienmēr būs īpaša vieta firmas vēsturē. Bet, lai 911 saglabātu savu tēlu, mums nākas no tās atteikties.”

    Kādēļ atteikties no 911 modeļa? Viss ir vienkārši. Tam ir daudz iemeslu. Jau Porsche Cayenne debija tirgū parādīja, ka Porsche spēj veiksmīgi iekarot tirgu ar jauniem modeļiem. Otrkārt, iespējams jau Porsche 997 parādīsies versijas ar V8 motoru, kas būs atkāpe no 911 kanoniem, jo šim modelim vienmēr ir bijis boksertipa sešcilindru dzinējs. Kā šai sakarā izteicās Hans Rīdels: “Mēs no mūsu sešcilindru motora esam paņēmuši visu un tā potencionāls ir izsmelts, bet ar šo motoru ir par maz, lai veiksmīgi konkurētu tirgū.” Treškārt – beigu beigās mainās arī tehnoloģijas. Taisot 911 modeli uzņēmuma dizaineri, inženieri utt., ir ielikti rāmjos, kas neļauj izpausties pilnībā. Un Cayenne un it īpaši Carrera GT modeļi pierāda, ka Porsches inženiertehniskais potencionāls ir ļoti liels. Un šo sarakstu varētu turpināt.

    Par jauno modeli informācija pagaidām ir ļoti maz. Zināms, ka netiks kardināli mainīts izskats un modeļa dizains būs ieturēts firmas stilā. Visticamāk, modelis būs lielāks par 911, kas nozīmē, ka auto būs četrvietīga kupeja un, visticamāk, ieņems tirgus segmentā vienu pakāpienu augstāk nekā 911 modelis un konkurēs ar tādiem auto kā Bentley Continental GT utt.

    Beigās jāpiezīmē bēdīgs fakts. Pat tādu kompāniju kā Porsche lēmumus ļoti iespaido tirgus tendences otrpus okeāna, jo lielākais firmas noiets ir tur. Bet amerikāņiem pret Porsches vēsturi nav tāda bijība kā Eiropā. Bet ir liela varbūtība, ka 911 pastāvēs arī pēc 2006. gada. Jo tieši tai gadā parādīsies tirgū pēdējā 997 modifikācija – kabriolets. Un māc šaubas, ka Porsche atteiksies no šā auto līdz parādīsies jaunā modeļa kabrioleta versija.

    Taču Amerikas tirgū ir vēl viens mīnuss sakarā ar 911 modeli, proti, angļu valodā tas tiek izrunāts kā "nine eleven", kas amerikāņiem vairāk asociējas ar 2001. gada 11. septembri, kad Ņujorkā notika terora akts pret Pasules Tirdzniecības Centru. Datums pēc amerikāņu standarta ir ’mēnesis’ un ’datums’, līdz ar to arī 11. septembris skaitlski tiek rakstīts kā 9.11. un sarunvalodā izrunāts kā "nine eleven" (tādejādi radot negatīvas emocijas), sēru diena Amerikā, 911 - sēras Porshe kompānijai un faniem?

    gt99

    Pirms apsverat ziņas patiesumu, apskatieties datumu, kad tā publicēta!


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties