Mercedes CLK500 AMG Cabriolet
|
|
Aizmirstiet jogu, meditāciju vai hipnozi – kad runa nonāk pie relaksācijas un atpūtas, tikai dažas automašīnas var pārspēt jauno Mercedes CLK500 Cabriolet. Vienkārši nolaid jumtu saulainā dienā, un tavs asinsspiediens pieaugs ar katru nobraukto kilometru. Tādam noteikti jābūt Veselības Aizsardzības dienesta īpašumā.
Taču braukšanas dinamika nebūt nav tāda, kādu bijām gaidījuši. Šiltīte automašīnas aizmugurē liecina, ka modelis ir aprīkots ar 306 Zs jaudīgu 5,0-litrīgu V8 dzinēju, kā arī mūsu mašīna bija ar papildaprīkojumā pieejamo AMG stilistisko ietērpu, lai piešķirtu papildus agresivitāti. Droši vien tam jābūt aizraujošam un saviļņojošam, nevis relaksējošam?

Taču šis jaunpienācējs ir radīts kā maksimāls kreiseris – vienalga, vai izvēlies bulvāri vai šoseju. Nu, paņemsim, piemēram, stilu. Kāpēc šo modeli rotā mīkstais jumta segums, nevis cietais, kura ieviešanā Mercedes bija viens no pionieriem? Acīmredzot pircēji vēlējās versiju ar auduma jumta segumu, lai jebkurš varētu redzēt, ka jūs vadāt tieši kabrioletu.

Tas nav tikai imidžs, par kuru pircēji maksā tik daudz – viņi sagaida arī komfortu. Priekšējie sēdekļi piedāvā pirmās klases luksusu, kamēr skulpturālie aizmugurējie sēdekļi nodrošina pietiekamu ērtību bez papildus stiprinājumiem. Aizmugurē ir arī adekvāta vieta kājām. Jaunā automašīna ir par 71 mm garāka par savu priekšteci un, saskaņā ar Mercedes sniegto informāciju, tā bagāžnieka tilpums ir labākais savā klasē. Ja jumts ir pacelts, tad tā tilpums ir 390 litri, taču jumtu nolaižot, bagāžnieka tilpums sarūk līdz 276 litriem.

V8 dzinējs ir ultra-rafinēts, un tā iespaidīgais 460 Nm griezes moments strādā perfektā harmonijā ar līgano 5-pakāpju automātisko ātrumkārbu, lai nodrošinātu virzību bez liekas piepūles. Ieslēdzot ātrumkārbu sportiskajā režīmā un atverot droseles rīkli, kreiseris pārvēršas sacīkšu skrējējā, kurš spējīgs sprintu 0-100 km/h veikt 6,2 sekundēs.

Taču kopš Mercedes kabriolets ir vairāk izsmalcinātībai nekā sportiskai braukšanai, balstiekārta rada sajūtu, kāda, iespējams, ir braucot uz arābu maģiskā paklāja. Neskatoties uz to, ir tikai neliela virsbūves sasvēršanās līkumos, un vadāmība, salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli, ir akurātāka un rada vairāk patīkamu sajūtu. Jumta nolaišana nodrošina tikai blakus efektu, taču dod mājienu par ķermeņa saviļņojumu, strauji paātrinoties izejā no līkuma vai braucot pa nelīdzeniem ceļiem.

Citādi pievērst uzmanību CLK Cabriolet detaļām nav jēgas, vienīgi tam, ka elektriski paceļamais jumts var tikt nolaists 20 sekundēs, izmantojot tālvadības pulti. Aizmirstiet vēju matos pat ar nolaistu speciālu vēja novirzītāju, nav nekā ārkārtēja, braucot pat pa šoseju.
Perfekta inženierija ar uzmanību uz katru detaļu ir tas, ko mēs gaidām no Mercedes, un CLK nebūt nepieviļ. Braukšanas prieks ir ultra-rafinēts, tāpat arī braukšanas kvalitāte. Kombinējumā ar viedo ātrumkārbu un jaudīgo dzinēju, jūs jūtaties kā neliela kutera vadītājs, kas ir ļoti viegli vadāms.
Taču viss atduras pret cenu – apmēram 40’000 Ls, kad CLK nonāks tirdzniecībā jūnijā. Neceriet, ka jūsu ārsts tādu izrakstīs.
Mat Watson
Autoexpress.co.uk