BMW X5 3.0d - rallija "Parīze-Dakāra" dalībnieks

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (6)
  • Drukāt
  • 28-03-2003

    Rallijs jau sen kā beidzies, bet der atcerēties ar ko startēja BMW. Tas bija BMW X5 prototips, ko izgatavoja firma X-Raid no Trebur pilsētas vācijā.



    No X5 3.0d tas aizņēmās dzinēju un pilnpiedziņas transmisijas mezglus, piekares elementus. Nesošās virsbūves vietā - tērauda ferma uz kuras tiek karināti ogļšķiedras paneļi, protams, attāla līdzība ar oriģinālu saglabājas. Bāzes garums, piemēram, 2820 mm, kā tam ir jābūt, tieši tik pat, cik sērijas modelim. Bet tikai jābrauc viņam būs nevis pa šosejas asfaltu, bet pa Sahāras smiltīm, kur oriģinālam, nav ko darīt.



    Atšķirībā no sērijas modeļa, kura dzinējs ir aprīkots ar vienu turbīnu, šis 24 vārstu, sešu cilindru rallijmonstra dzinējs ir aprīkots ar diviem. Tiesa, pēc reglamenta, gaisa padeves caurums ir ierobežots līdz 39 milimetriem. Tā ka dzinējs, kuram ir paredzēts trīs litru darba apjoms spēj izdot tikai 270 zs pie 4200 apgriezieniem minūtē. Maksimālais griezes moments ir 570 Nm pie 2200 apgriezieniem minūtē. Liela slodze, bet Sven Quandt, X-Raid komandas īpašnieks uzskata, ka varētu izspiest 700 Nm, ja nebūtu gaisa padeves ierobežotājs. Dzinējs darbojas ar "sauso" karteri, kas ļauj to (un mašīnas smaguma centru) nolaist pēc iespējas zemāk.

    Dzinējs ir sasaistīts ar robotizētu sešpakāpju ātrumkārbu. Priekšējais un pakaļējais diferenciālis strādā kopā ar daudzdisku elektriski regulējamām muftām.

    Piekare priekšā un aizmugurē ir aprīkota ar divām, viena otrai blakus esošām, vītajām atsperēm i>Eibach. Katram ratam ir trīs amortizatori Fox. Riteņa gājiens ir ierobežots (pēc reglamenta) līdz 250 mm. Priekšā un aizmugurē ir bremzes ar 380 mm ventilējamiem diskiem. Riepas - 235/85 R16 BF Goodrich. Spiediens tajās ne tikai kontrolējas, bet arī regulējas - labākai saķerei ar ceļa virsmu - no pilota vietas. Teiksim tā - smiltīs ir zemāks spiediens, bet bezceļos to palielina līdz 2.5 atmosfērām.

    Mašīnas garums ir 4750 mm, platums 1960 mm, augstums 1807 mm. Kopējais svars 1900 kg. Maksimālais ātrums - kaut kādi 185 km/h, kā saka komandas īpašnieks - pa smiltīm mašīna labi iet uz 172 km/h.



    Kāpēc dīzelis ? Šeit Quandt’am ir savs funktieris: "Mūsu mašīna patērē no 12 līdz 40 litriem dīzeļdegvielas uz simts kilometriem, kas ir atkarīgs no maršruta smaguma. Bet mašīnas ar benzīndzinējiem rij no 20 līdz 65 litriem". Tā kā rūpnīcas bolīdi Mitsubishi un Nissan līdzi vadā liekus 200 L degvielas. Bet nevajag arī satraukties par BMW X5 - aiz tā Recaro sēdekļiem atrodas 340 L degvielas bāka.

    Keiby


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties