BMW 330Cd Sport - vienīgi M3 paliek nepārspēts

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (1)
  • Drukāt
  • 20-03-2003

    Dīzeļdzinēju jaudas pieaugums starp luksusa automobiļiem īstenībā ir pabeigts. Iepriekšējā mēnesī redzējām parādamies Anglijā pirmo no dīzeļdegvielas pārtiekošo prestižo kupeju, Mercedes CLK 270CDI, kas ieviesa bažas par to, ka dīzeļdzinēja tirgus sektors nav īsti drošs. Kā daļa no plāna, kurā šogad ir paredzēti 8 jauni modeļi parādamies 2003. gadā, viltīgi šonedēļ iznira BMW ar 250 km/h maksimālo ātrumu savā jaunajā 330Cd – ātrākā sērijveida automašīna jelkad, kas redzama benzīntankā barojamies no šļūtenes, pa kuru tek dīzelis.


    Ļoti vitālā statistika padara to interesantu lasīt. Maksimālais ātrums 250 km/h un 7 sekundes līdz 100 km/h padara šo kupeju par veiktspējas paraugu, kas agrāk bija rezervēts “karstākajiem” hečbekiem un ar benzīnu darbināmām vadošajām mašīnām. Papildus tam, jaunais 3-litru turbodīzeļa jaudas ražīgums ir īsts ierocis. Ar 204 Zs jaudu pie 4’000 apgr./min. un ar 410 Nm griezes momentu, kas pieejams starp 1’500 un 3’250 apgr./min., rindas 6-cilindru agregāts padara 325Ci benzīna dzinēju izskatīties nīkulīgam. Dzinējs ir arī ievērojami jaudīgāks par 3.0d versiju (184 Zs), kuru tas aizvieto.


    Ar 177 g/km oglekļa dioksīda (CO2) izmešu daudzumu, no dīzeļa pārtiekošais BMW iznāk ar 20% zemāku nodokļa likmi (Anglijā) kā tā Mercedes būvētais tiešais konkurents. Izbraucot uz šosejas, automobiļa pilnveidojumi ir momentāni jūtami. No visiem 3. sērijas modeļiem, tikai varenais M3 sniedz lielāku spējas mikstūru dzinēja elastībā un sēdeklī-iespiestas-muguras paātrinājumā.


    Sākot ar 1’600 apgr./min., 330Cd izšaujas uz priekšu ar nežēlīgu inerces spēku, kas sāk kristies tikai tad, kad apgriezienu rādītāja bultiņa sasniedz ap 4’700 apgr./min. Bez tam, jaunā 6-pakāpju manuālā ātrumkārba sniedz optimālu sadalījumu starp veiktspēju un ekonomiju. Pie 115 km/h 6-tajā pārnesumā motors strādā tikai ar 2’100 apgr./min., tādejādi pie šāda ātruma uz šosejas patērējot nieka 4,57 litrus uz 100 km! Iespējams, ka visievērojamākā attīstība ir veikta tieši dīzeļa pārstrādei dzinējā, jo motors ir pārdabiski kluss!


    Dzinēja apgriezieniem pieaugot, fakts, ka zem motora pārsega atrodas dīzeļdzinējs, tomēr kļūst acīmredzams. Tā vietā, lai apslāpētu dzinēja naturālo skaņu, BMW to ir “uzaudzinājis” par vēl nepieredzējušu operas dziedātāju. Un kad varenās “plaušas” uzņem gaisu, spēka agregāts izdod zema rībiena baritonu pie spēcīga paātrinājuma, kas kombinējas ar turbīnas svilpošanu, liekot vadītājam biežāk braukt caur tuneļiem vai pa šosejām ar augstiem nožogojumiem gar tām, lai izbaudītu šo bagātīgo izplūdes sistēmas skaņu...


    Īstenībā neviena no iepriekšminētām lietām nevarētu būt kā depresīva ziņa opozīcijai, ja vien netiktu pieminēta pārējā izcilība 3. sērijas aprīkojumā. Labi, ātruma pārslēgs bīdās salīdzinoši smagi, un tam nepatīk, ja to pārbīda strauji, bet visādi citādi tā ir “pieczvaigžņu” veiktspēja no Vācijas giganta. Stūres iekārta ir patīkama, roku tvēriens stūrē ir cildens, un pat uz papildaprīkojumā pieejamiem 18 collu 10-spieķu diskiem, kas ir apauti uz mūsu dāsni aprīkotā Sport modeļa, brauciena bilance ir tāda, ka BMW var pārslēgties starp mērķtiecīga vadītāja automobili un komfortablu garu distanču kreiseri bez jūtama spēju atteikuma.


    Mūsu vienīgā kritika koncentrējas uz stilistiskajām izmaiņām, kas pavada 330Cd ienākšanu kupeju spektrā – tas redzami ir pārņemts no kabrioleta versijas, kas ir gaidāma parādamies aprīlī. Dziļāki priekšējie gaisa savācēji piedod agresīvāku skatu, bet trīsstūr-veidīgie gabarītlukturi šķiet pārāk pārspīlēti uz klasiskā dizaina fona. Divfāzu aizmugurējie bremžu lukturi ir patīkams papildinājums. Tie izskatās labi, kā arī spīd daudz spožāk straujas bremzēšanas laikā, lai brīdinātu pārējos vadītājus par potenciālām briesmām. Ar laiku ES to pieņems kā standartu.


    BMW jaunā 330Cd kupeja vairāk ir kā plātīšanās ar savu pārākumu Mercedes CLK 270CDI priekšā, kā arī piedraud sakaut M3 daudzpusīgās pievilcības ziņā. Lai gan ir neliela aizķeršanās,- britu vadītājiem ir jāpaciešas līdz 2004. gada aprīlim, lai pieskartos šai dīzeļa kupejai, pagaidām ļaujot Mersedesam būt tirgus sacīkstes priekšgalā.

    Autoexpress.co.uk
    Tulkoja Bimmer


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties