Ko nākotnē varam gaidīt no Bavārijas?
|
|
Vai jums tas patīk, vai nepatīk, bet fakts, ka BMW AG notiek pārmaiņas. Pēdējā laikā esam redzējuši daudz jauna. 2002. gadā redzējām pilnīgi jauno Z4, 760i/Li ar fantastisku V12, kā arī jauno Rolls-Royce Phantom. Šis gads vēl nav pusē, bet mēs jau esam iepazinušies ar 3. sērijas Coupe, Cabriolet un Compact feisliftiem. Martā, Ženēvā, atkal noteikti iepazīsiemies ar ko jaunu... Tādēļ saliksim visu kopā – ko mēs zinam, vai esam dzirdējuši – pa plauktiņiem, lai uzburtu sev priekšā ainu, kurai vismaz mazliet vajadzētu mūs iepazīstināt ar BMW Group nākotnes vēsmām.
1. sērija
Šis BMW modelis, par spīti tā lomai (būt vislētākajam un pieejamākajam jaunam automobilim ar zilo propelleri uz degungala), nezaudēs brenda raksturiezīmes, pie kurām esam pieraduši – perfekta vadāmība, sportiskums, pirmšķirīgs izpildījums, un, protams, aizmugurējā piedziņa. Cenas ziņā šis auto būs starp MINI un 3. sēriju, kas nozīmē, ka labi aprīkota 1. sērijas ‘mazuļa’ cenai nevajadzētu pārsniegt 25,000 USD. Šim auto būs līdz piecām virsbūves izpildījuma variācijām, kā divdurvju Coupe, četrdurvju sedans un, iespējams, hečbeks un Touring universāls. Šim modelim vajadzētu piesaistīt klientu loku, kuri līdz šim uz BMW neskatījās, bet gan kāroja pēc VW Golf, Mercedes A klasi u.c. šādiem auto. To, vai šis būs vēlviens BMW „money-maker”, to vēl redzēsim... Pie kam, ir iespējams, ka sagaidīsim arī Z2, kas būtu kā lētāka alternatīva Z4 modelim.
Pirmās sērijas izskats, domājams, ļoti līdzinās CS1 konceptkāram (redzams attēlā zem šīs rindkopas), tātad ir progresīvs, un ar pirmo acu uzmetienu jau redzams, ka šis auto atspoguļo t.s. „Flame” dizainu, kādā ir ieturēts BMW Z4.

Runājot par dzinējiem, gaidāms, ka šim modelim tiks gan 1.8 litru Valvetronic 115 zs četrcilindru motors, un modelis varētu tikt nodēvēts par 116i, bet 118i saņemtu 2.0 litru 143 zs motoru, kurš, kā runā, būšot pieejams arī kā mazākais motors iekš E60 (nākamā piektā sērija), proti, 518i (jeb, iespējams, 520i). Pirmās sērijas dīzeļversija droši vien būs aprīkota ar 2.0 litru Common-Rail turbodīzeli, kuram būs divas versijas (115 zs un 150 zs).
2. sērija

Jau labu brīdi klīst baumas, ka pirmās sērijas Coupe un Cabriolet versijas būs BMW otrā sērija. Tas saistīts ar to, ka BMW diferencē savus modeļus, sportiskākajiem dodot pāra skaitli (Z4, tā vietā, lai būtu Z3, sestā sērija, Z8). Domājams, ka pirmās sērijas ///M versija būs pazīstama kā M2, kas būtu 240 zs automobilis ar pilnībā jaunu augstapgriezienu dzinēju, kuram ir magnēzija bloks, un šī auto cenai nevajadzētu pārsniegt 30,000 USD atzīmi. Tam būtu jācīnās par vietu tirgū ar tādiem auto kā Golf V6, Subaru Impreza WRX u.c.
3. sērija
Nostiprinās baumas par nākamās paaudzes 3. sērijas E90 BMW, kuras vēsta, ka šim auto būs evolucionārs dizians, nevis revolucionārs, kāds tas bija, pārejot no E38 septītās sērijas BMW uz jaunajiem E65/E66, un jāatgādina, ka strīdi par un ap šo septīto sēriju vēl nav norimuši. Jaunajam 3. sērijas sedanam vajadzētu parādīties 2005. gada sākumā, kam sekotu Coupe, Touring un Cabrolet.
Attēlā redzams E46 Convertible modelis pēc nesenās dizaina atsvaidzināšanas.

Neskatoties uz 1. sērijas paredzamo vietu tirgū, BMW plānojot saglabāt 3. sērijas Compact pie dzīvības, kas būtu starp 1. sēriju un 3. sērijas Touring.
Par gaidāmo M3 jau nesen varējāt lasīt rakstu (tas ir šeit), taču man jāpiebilst, ka M3 V8 motors drīzāk tiks veidots uz N62B44 (t.i., uz esošā 745i/Li dzinēja) bāzes, nevis uz N62B36 (esošā 735i/Li), kā Bimmer vēstīja iepriekš. Būs M3 Coupe, Cabriolet, un, iespējams, pat Touring modeļi. Nekas nav teikts par M3 sedanu... BET, un šis ir ļoti liels BET, ir saklausāmi klusi čuksti no cilvēkiem, kuriem ir saistība BMW AG „štābu”, ka mēs varam cerēt ieraudzīt M3 sedanu jau uz esošās – E46 – virsbūves!!! Tam būtu jāaizpilda tirgus, kamēr nav parādījies jaunais E60 M5, jo darbs pie tā vēl ir ilgs (apmēram divi gadi..). Šis gan ir visai drosmīgs apgalvojums (par E46 M3 sedana versijas iespējamību), taču viss ir iespējams, jo šis būtu vēl viens veids, kā BMW „pa lēto” tiktu pie, domājams, visai smukiem ienākumiem, modificējot esošo 330i sedanu. Tomēr atgādināšu, ka nevajag sacerēties par šo modeli.

Simtprocentīgi zināms, ka E46 saņems papildinājumu Coupe dzinēju paletē, un jaunais dzinējs būs dīzelis. Cik zināms, jaunā 330CiD veikumi būs lieliski – 7.2 sekundes līdz simtam, maksimālais ātrums ierobežots pie 250 km/h, kas apvienots ar neticami zemu degvielas patēriņu.
Zemāk redzamajā fotogrāfijā - vēl viena atsvaidzinātā E46 bilde.

Šīgada Ženēvas autošovā, martā, notiks M3 CSL oficiālā debija. Par šo modeli sīkāk varat lasīt šeit un šeit. Šis modelis būs pārdošanā tikai Eiropā.
4. sērija
Kā jau minēju, BMW nodala savus sportiskos modeļus no „parastajiem”, tā ka iespējams, ka 3. sērijas Coupe un Cabriolet būs 4. sērija. Lai gan daudzi nav par to īpašā sajūsmā, tas nenozīmē, ka tā nav patiesība. It īpaši pēc tam, kad dažu Eiropas autožurnālu speciālisti noskaidroja, ka BMW ir reģistrējis 4. sērijas, M2, M4 un M6 preču zīmes... Nāksies pierast, ka Coupe ar 2.5 litru motoru vairs nav 325i, bet gan 425i.
5. sērija
E60 debija notiks Ženēvas autosalonā šīgada martā. Kā pirmie parādīsies sedans un universāls Touring. Dizaina izmaiņas nebūs tik krasas, kā tas bija ar E38 un E65/E66. Uz Kristofera Bengla (Christopher Bangle) dizaina komandas pleciem gulstas milzīga atbildība – ja šis modelis nebūs veiksmīgs, tad tā būs katastrofa.

Taču, paraugoties no otras puses, neskatoties uz daudzo BMW fanu iesniegtajām petīcijām un atklātajiem protestiem par Bengla rīcību ar jauno BMW eksterjera līnijām (Bengla "Flame Surfacing" dizains) , pārdošanas rādītāji liecina pavisam ko citu – BMW AG rādītāji ir labāki kā jebkad, un sauklis „BMW pārņem pasauli” ir gluži pamatots, jo šie pārdošanas rādītāji katru reizi pārsit visoptimistiskākās prognozes... Taču, atgriežoties pie piektās sērijas, atcerēsimies, ka šis modelis peļņas ziņā ir otrais svarīgākais uzreiz aiz trešās sērijas, tāpēc šeit visam jābūt tieši tā, kā VAJAG.
Ir uzpeldējusi informācija, ka M5 prasīs 18 papildu mēnešus, līdz tas nokļūs pie dīleriem. Acīmredzot, darbs pie pirmās formulas parauga V10 500+ zirgspēku dzinēju ir komplicētāks, kā sākumā tika prognozēts, un tas arī ir saprotams. Par 530BiTurbo 400 zs modeli ir sākušies strīdi kompānijas iekšienē, jo daudzi (tai skaitā es) joprojām negrib samierināties, ka BMW ražos benzīna turbodzinēju, tā ka jautājums par to paliek atklāts.

Nevajadzētu lamāties par BMW vilcināšanos ar M5 laišanu klajā, jo mēs visi zinam, kas notiek, kad BMW cenšas pildīt savus solījumus modeļu parādīšanas termiņu ziņā (sākot no 750iL tālajā 1986. gadā, līdz X5, kurus dažādu iemeslu dēļ ir nācies atsaukt jau 14 (!) reizes). Par citiem piemēriem nerunāsim.
Ir pat dzirdētas baumas par BMW piektās sērijas hečbeku, kas būtu konkurents Mercedes Benz GST sērijai, bet – laiks rādīs.
6. sērija

Leģenda atgriežas? Tieši tā, un šo modeli mēs, domājams, ieraudzīsim šīgada beigās vai nākamā gada sākumā. No sākuma parādīsies 635Ci (272 zs) un 645Ci (333 zs) ar mums jau zināmajiem Valvetronic + Double Vanos motoriem no attiecīgi 735i/Li un 745i/Li, kam varētu sekot 630Ci lētāka versija ar zināmo M54 3.0i motoru (231 zs), un, protams, neaizmirsīsim par M6, kuram pienākas V10 dzinējs no M5 E60. Gaidāms, ka sestās sērijas BMW ļoti atgādinās Z9 konceptu (redzams attēlā virs šīs rindkopas). Būs pieejamas gan sestās sērijas kupejas, gan kabrioleti. Taču šeit nav ko izplūst, jo par šo tēmu jau raksti šeit ir bijuši.
7. sērija

Daudzi no jums, iespējams, tūdaļ paleksies no priekiem. Proti, ir zināms, ka E65/E66 jaunais septītais BMW jau drīz piedzīvos feisliftu (neticami ātri, ņemot vērā to, cik īsu brīdi šis modelis ir paspējis būt tirdzniecībā). Gaidāms, ka tam būs izmainīta priekšpuse, kur esošais pagrieziena lukturis vai nu vairs neatradīsies virs divām apaļajām Bi-Xenon lampām, vai arī nebūs tik izteikts. Aizmugure būs mazliet „mērenāka”. Iekšpusē būs uzlabota iDrive sistēma, iespējams, daži pārveidojumi viduskonsolē, kā, piemēram, mazāks iDrive kontrolējošais „džoistiks”. Vai tas nozīmētu, ka pārnesumkārbas svira pārceļo atpakaļ starp priekšējiem krēsliem? Tādas baumas klīst. Taču tās tiešām ir tikai baumas, un es negribētu tām ticēt.

Vēl baumo arī par septītās sērijas Touring versiju. Taču šīs baumas tā arī varētu palikt „viena tante teica” līmenī, jo informācijas no BMW „štāba” par to ir ļoti maz. Pie kam, trūkst arī pārliecības, ka šādam automobilim būtu daudzmaz stabila vieta tirgū. Taču – neaizmirsīsim, ka Audi vairākas reizes ir ieminējies par A8 Avant iespējamību...
9. sērija
Ja jums šķiet, ka 760Li par apmēram 100,000 USD ir plānā galdiņa urbšana, taču vismaz 350,000 USD par Rolls-Royce vēl neietilpst jūsu ģimenes budžeta plānos, tad iespējams, ka drīz BMW piedāvās auto, kas aizpildītu šo segmentu. Tam būtu jācīnās par klientiem ar jauno ‘mazāko’ VW Bentley un noslēpumaino Maybach Coupe. Domājams, ka šī auto cena varētu būt apmēram 150,000 USD.
V sērija

2002. gada septembrī, Frankfurtes autošovā, BMW vadība izmeta, ka pēta iespēju ražot minivenu. Vai tā būtu vēlviena zīme, ka tuvojas pastarā diena? Nebūt ne. Tā pat mēs domājām, kad pirmoreiz izdzirdējām par topošo X5 Sport-Activity-Vechile (SAV), kas galugalā ir izrādījies lielisks un peļņu nesošs, populārs modelis. Kādēļ lai tādus pašus panākumus nepiedzīvotu arī šāda BMW iniciatīva?
V sērijas BMW varētu būt arī t.s. „Crossover” tipa auto, un tirgū atrastos starp SAV X5 un piektās sērijas Touring. Tas konkurētu ar Mercedes GST (redzams attēlā zem šīs rindkopas) vai Chrysler Pacifica, būtu bāzēts uz 5. sērijas šasijas, un pieejams, sākot ar 2005. gadu.
Par šo iespējamo BMW modeli varat lasīt šeit.

Z sērija
Kā zināms, Z4 jau ripo pa lielpilsētu ielām. Ko tālāk? BMW ir teicis, ka nekādu plānu par M versiju neesot, taču nerimst baumas, ka par šādu modeli ir interese no potenciālajiem klientiem, un BMW tomēr nevēlas, lai tie samierinās ar iespēju pirkt kaut kādu Mercedes SLK AMG. Taču, ja arī Z4 emka būs, tad domājams, ka nākamgad.

Z4 ir roudsters, taču, kā atceraties, Z3 bija arī interesantā Coupe versija. Jau sen ir klīdušas baumas par Z5 kupeju (kura drīzāk gan tiktu apzīmēta ar Z4 Coupe nosaukumu), kura it kā ir plānota atrādīšanai nākamgad. Tai būtu jācīnās tirgū ar tādiem lieliskiem auto kā Mazda RX8, Nissan GT-R, kā arī, iespējams, ar Porsche 911, ja šai kupejai ‘piespēlēs’ nākamās paaudzes M3 V8 dzinēju. Šim auto akselerācijai līdz simtam vajadzētu būt ap piecām sekundēm.

Z8 tiks izņemts no tirgus 2004. gadā. Šogad Alpina saražos 555 pēdējos šī lieliskā modeļa eksemplārus (par to lasīt šeit). Z8 tirdzniecība šo gadu laikā nav bijusi tik veiksmīga, kā bija cerēts, taču šī noteikti bija neatsverama pieredze BMW inženieriem, būvējot pilnībā alumīnija rāmju struktūras, kuras patlaban izmanto jaunajā Rolls-Royce Phantom.

Vēl tikai jāpiebilst, ka Nissan ir iesūdzējis BMW tiesā par ‘Z’ burta izmantošanu savu produktu apzīmēšanai. Atcerēsimies, ka Nissan bija modelis 240Z tālajos pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados. Vai tas būs iemesls, lai BMW nāktos pārsaukt veselu modeļu līniju? Par to lems tiesa. Ehh...
X sērija
Daudz jaunumi gaidāmi tieši šeit. X5 ir feislifta gaidās. Tam būs jauna priekša un aizmugure, kā arī, iespējams, X5L versija, kurai būtu trešā krēslu rinda. Cik zināms, mēs to varētu gaidīt šīgada beigās.

Ilgi gaidītais X3 SAV piedzīvos savu debiju vai nu šī gada beigās, vai arī 2004. gada sākumā. Šī modeļa būve notiks Grācā, Austrijā. Izskats, domājams, būs ļoti līdzīgs xActivity konceptam, par kuru varat lasīt šeit. Kas zīmīgi, šim mazajam SAV būs vairāk platības salonā nekā esošajam X5! X3 interjerā komfortabli varēšot sēdēt pieci pasažieri ar lielu bagāžas nodalījumu.
Kā pirmie šim modelim tiks piedāvāti 2.5 un 3.0 litru rindas sešcilindru benzīna dzinēji, kuriem pēcāk sekos dīzeļi un, iespējams, četrcilindru benzīnnieks.

Vēl ir dzirdētas baumas arī par iespējamo divdurvju SAV, kurš „aizņemtos” AWD risinājumus no X3, taču daudzas detaļas nāktu no pirmās vai otrās sērijas.
Nekad neizsīkstošās runa par X7 tā arī nav apklusušas, taču šis auto par realitāti varētu kļūt, ātrākais, 2006. gadā.
MINI

Šīgada beigās Eiropas tirgum tiks piedāvāts MINI ar dīzeļdzinēju. Vēl šogad, iespējams, sagaidīsim versiju ar noņemamu jumtu. Vēl ir runas par divu sēdvietu sporta versiju, kā arī pagarinātu četrdurvju variāciju, taču pēdējais variants nešķiet ticams.

Nākamās paaudzes MINI būs garāks, platāks un augstāks. BMW ir ieguldījijs miljoniem dolāru MINI attīstībā, bet par to citu reizi, jo cilvēki joprojām ir sajūsmā par esošo MINI. Nākamā paaudze ir plānota uz 2006. gadu.
Rolls-Royce

Jaunais Phantom ir nācis klajā, un, domājams, ka tas ierādīs Maybach un Bentley to vietu. Automobilis ir fantastisks, un speciālisti ir vienisprātis, ka tirdzniecības rādītājos Phantom apsteigs gan Maybach, gan Bentley. Taču tas vēl nav viss... Divu gadu laikā parādīsies kupeja, kuras uzdevums būs sacensties ar Bentley Continental GT (redzams zemāk).

Secinājumi
Nu ko, tas laikam viss. Runājot par tehniskām lietām, gaidam jauno, uzlaboto iDrive sistēmu, jauno Active Steering System, kā arī adaptīvās bremžu un priekšējos lukturus, bet par to sīkāk – citreiz. Vēl BMW mūs lutinās ar vairāk kompozītmateriāliem sērijveida produkcijā, DAUDZ alumīnija un jauniem dzinējiem, līdz ko jaunā rūpnīca Hemsholā (Hamms-Hall) Apvienotajā Karalistē strādās ar pilnu jaudu.

Notikumiem, kas aptver BMW brendu šajos laikos, ir viens atslēgvārds – ekspansija. Ne tikai daudzajos jaunajos modeļos, bet arī pārdoto automašīnu un jauno dīleru daudzumā. BMW paveica to, kam daudzi neticēja – BMW Group 2002. gadā ir pārdevis vairāk nekā miljons automobiļu. 2005. gadā tiek prognozēts pusotrs miljons.... fantastika. Taču neaizmirsīsim, ka tas viss ir atkarīgs no daudziem priekšnoteikumiem, kā piemēram situācija Persijas līcī, kā arī nestabilā pasaules ekonomika – tas viss to var negatīvi ietekmēt. Mums atliek vien ticēt un cerēt uz to labāko.
Prfctyon,
[email protected]