BMW X5 ar 3.0i dzinēju Latvijas apstākļos
|
|
Šis ir neliels BMW X5 īpašnieka stāsts par to kā viņam ir gājis ar savu 3.0 litru BMW X5 trīs gadu garumā. Valērijs ar šo X5 ir braucis pārsvarā pa rudeni-ziemu. Principā ar mašīnu ir ļoti apmierināts un neko sliktu nevar teikt. Vēl viņa īpašumā ir S klases Mercedes.
Pirms tam viņš ir braucis ar Jeep Cherokee. Salīdzinot ar Cherokee, X5 stūre informē pilnīgi par visu, kas notiek uz ceļa. Par katru akmentiņu, bedrīti un nelīdzenumu, turpretī, Cherokee esot braucis kā pa vati. Mierīgi un bez reakcijām pret ceļa kvalitāti. X5 kā jau visas lielās mašīnas ir ļoti jūtīgas pret sānu vēju. Salīdzinot ar MB, kurš arī nav maziņš, atšķirība ir milzīga.

Pa trijiem gadiem nav veikti nekādi ritošās daļas remonti, viss esot pilnīgā kārtībā. Lielas galvassāpes esot sagādājusi stūres pastiprinātāja augstspiediena šļauka, kura „Mikas” tika mainīta (!) 3 reizes, bet vēl joprojām nedaudz sulo. Vēl viena no vājajām vietām esot bagāžnieka elektriskais slēdzis. Kā jau visiem apvidniekiem un universāliem, putekļu mākonis, kas virpuļo aiz auto, aizsit kontaktus un slēdzeni ar netīrumiem un dubļiem, kā rezultātā kaut kas saiet uz īso. Sekas ir tādas, ka slēdzis taisās vaļā pats no sevis, vai arī izslēdzot aizdedzi bagāžnieka durvis atveras pašas no sevis. Tādos gadījumos vienīgais, kas atliek ir taisīt ciet bagāžnieku ar atslēgu. Latvijas BMW dīleris - „Mikas” nevar šo vainu saremontēt un piedāvā pirkt jaunu, uzlaboto bagāžnieka slēdža bloku ar visu elektroniku. Cena par šo bloku ir nenormāli augsta, tādēļ Valērijs turpina cīnīties ar šo problēmu kā nu pats var. Servisā Valērijam atslēgas atņem un pie auto nelaiž. Domā ko gribi...
Ļoti atzinīgi Valērijs novērtēja pretizslīdes/stabilitātes sistēmu. Nekad, uz ledus vai lietū, viņš nesagaidīja negaidītu vai neprognozējamu reakciju no mašīnas, lai arī viņš īpaši necentās izprovocēt savu X5. 3.0 X5 ar „vanos” dzinēju degvielas patēriņš pilsētas režīmā ir 17,5 litri. Ar ziemas slidināšanos Valērijam sanākot visi 18 litri. Domādams, ka kaut kas nav kārtībā, Velērijs iegriezās „Raiser” servisā, lai pārbaudītu vai viss ir kārtībā ar dzinēju. Elektronika izmeta divas kļūdas dzinēja vadības blokā, kuras arī tika izdzēstas. Parunājot ar meistariem, viņš nomierinājās, jo aptuveni 17,5 litri ziemā priekš X5 esot normāli. Tā arī Valērijs mierīgi devās baudīt dzīvi ar BMW X5. Lai ripo!
Ar Valēriju sarunājās Yur