Lotus LADA - dārgāks pat par BMW 760Li
|
|
Vai ir iespējams jebkuru automašīnu pārveidot par “driver’s car”? Lai to uzzinātu, mēs atradām cilvēku, kurš brauc ar LADA – un to “nocēlām”. Smags darbiņš, taču ja ir kāds, kas to spētu, tas ir Lotus – šī firma pat spēj uzlabot Opel vadāmību. Tātad iepazīstaties ar Paul Sherwood un viņa 200 mārciņas vērto LADA 2105, kā arī ar Lotus inžinieriem, kas pavadīja 1000 stundas, transformējot automašinu...
Lotus trases guru Gavin Kershaw testēja LADU pirms darbu uzsākšanas, un atzina, ka: ”Šī ir vissliktākā automašīna, ar kādu es esmu braucis!"
Lotus komanda apsprieda visas iespējamās opcijas, sākot ar riteņiem, līdz krāsām un eksterjera modifikācijām. Tajā pašā laikā par 200 mārciņām tiek nopirkts FIAT dzinējs, kuru modificē bijušais F1 dzinēju speciālists.
Sākoties projektam, kļūst skaidrs veicamo darbu apjoms. Krāsas izvēle ir tikai aisberga virspuse, jo ir jāveido speciāli piemērotas detaļas, tai skaitā piekare un izplūde.
Ar datora palīdzību tiek izvēlēta krāsu shēma, lielākā daļa no kurām ir iedvesmotas no Lotus klasiskajām automašīnām.
Rezultāts – 35 Zs ir pārvērsti 180 Zs, un kā demonstrēja Gavin, Lotus ir radījis auto, kas ir vadāms.
Sliktam auto var radīt labu vadāmību, bet par kādu cenu?
Uzlabojumi ietver pārveidotu salonu, pussporta riepas, ar rokām darinātas atsperes un melns perlamutra krāsojums. Izmaksas? 30000 mārciņas par detaļām un 100000 mārciņas par darbu! Ouch!
Mazliet sīkāk tehniski:
BBS 16” alūmīnija diski, Bilstein sēdinātas atsperes un amortizātori, speciāli Lotus pārveidoti. Krāsu shēma izvēlēta no Lotus arhīva – Lotus Sunbeam melns/sudraba.
Lotus pārveidoti Sparco sēdekļi, 131 Sport ātrumkārba, Momo sporta stūre. Interjers pilnībā Lotus pārveidots, pievienots tahometrs un eļļas spiediena rādītājs.
Pārējās izmaiņas, tai skaitā dzinējā, atļāvos netulkot:
- GC StII unit comprised: 85mm flat top cast pistons running 10 thou proud of block, redressed and reringed from 85mm ringset.
- Bores micro honed, block machined to allow pistons to protrude.
- Standard rods, resized, race rod brgs, aluminium tin mains, thrusts.
- Head fitted with race guides, seats opened out and reshaped, ex ports fully flowed, inlets reshaped around seat and short-side radius only.

- Valves refaced only, triple valve springs. Head refaced, 130TC head gasket with GC race bolts.
- Flywheel reground to 20 thou step, lightened and balanced with crank, Helix uprated organicclutch to 145 lbf ft torque..
- New 2 liter coolant pump, in-head stat, radiator recored with extra core, in-line Mocal water-oil oil cooler, original oil pump reused with new driven gear and 2 quart Accusump. Remote Mocal filter head.

- Twin 45 DCOE, 36mm chokes, on GC offset sidedraft manifold, Weber twin cable linkage with refabricated throtle pedal, Facet Silver Top electric pump.
Iegūtie aptuvenie rezultāti:
Griezes moments – 142 ft lbs pie 5’000 apgr./min.
Jauda – 178 Zs pie 7’000 apgr./min.
Tulkojis/sagatavojis Ruff Ryder,
izmantojot "Top Gear" materiālus