BMW WilliamsF1 komanda prezentē jauno modeli

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (15)
  • Drukāt
  • 02-02-2003

    Šodien Spānijā plkst 11.30 pēc vietējā laika Katalonijas trasē tika prezentēts BMW WilliamsF1 FW25 modelis. Prezentācijā piedalījās starptautisko masu mēdiju pārstāvji un aicinātie viesi. Komandas braucēji Huans Pablo Montoija un Ralfs Šumahers veica pirmos apļus ar jauno FW25 un dalījās savos iespaidos par jauno šasiju un BMW P83 dzinēju.

    Williams Tehniskais Direktors Patriks Heds komentēja sekojoši: „Šasija nav daudz mantojusi no iepriekšējā modeļa. Izstrādes metodika vairāk balstījās uz jauno ideju realizāciju, nevis atkārtošanos. 2002.gada šasija sevi apliecināja kā izturīgs izstrādājums, taču bija nepieciešams vēl daudz uzlabot aerodinamiskā plāksnē. Šī iemesla dēļ FW25 ir jauna mašīna.”

    FW25 ir īsāks par FW24, zem tā virsbūves ir pārstrādāti visi ritošās daļas galvenie mezgli. Aerodinamikas ziņā Williams ir pielietojuši jaunu filosofiju, kas ir redzama no mašīnas ārējā izskata. FW25 izstrādi vadīja galvenais konstruktors Gevins Fišers (Gavin Fisher) Williams galvenajā mītnē Grūvā, kamēr dzinēju izstrādāja BMW F1 rūpnīcā Minhenē F1 Attīstības daļas direktora Hainsa Pašena (Heinz Paschen) vadībā.

    „Lai sasniegtu savus mērķus,” skaidroja BMW Motorsporta direktors Mario Teisens (Mario Teissen), „mums vajadzēja uzbūvēt vēl jaudīgāku dzinēju. BMW P83 līdzīgi kā divi tā priekšgājēji ir veidoti, lai būtu visjaudīgākie dzinēji Formulā 1.”

    Komandas vadītājs Frenks Viljams apstiprināja: „Mēs esam labi sagatavojušies un pilnīgi noteikti nolēmuši izcīnīt augstāko vietu. Mums ir jauna inovatīva šasija, kas ir atšķirīgas pieejas produkts. Un līdz ar jauno BMW P83, mūsu partneri BMW ir radījuši jaunu dzinēju. Huans Pablo Montoija un Ralfs Šumahers ir divi uzvaras alkstoši braucēji, kuriem apkārt ir prasmīga un spēcīga komanda. Bez tam mūs ir ārkārtīgi patīkami pārsteidzis Michelin ziemas sezonā veiktais darbs un sasniegtie uzlabojumi.”

    Attiecībā uz 2003.gada mērķiem BMW Motorsporta direktors Gerhards Bergers teica sekojošo: „Mēs vēlamies pacelties no tās vietas, kur bijām pagājušajā gadā it sevišķi kvalifikācijas ziņā. 2003.gadam esam cieši nolēmuši izcīnīt vairāk uzvaras un vietas uz goda pjedestāla. Mēs esam koncentrējušies uz nākotni, atpakaļskata spoguļos uzmanīgi vērojot savus sāncenšus.”

    Līdz šim Williams un BMW kopdarbība ar vien ir progresējusi ceļā uz kopējo mērķi – 2004.gada pasaules čempionu tituls. Bez tam jau šīs sadarbības ceturtajā gadā ir stingrs pamats cerēt uz visaugstākajiem panākumiem.

    Galvenais veikums 2002.gada jūnijā bija labāka Williams un BMW darbību integrācija. Procesa administrācija uzlabos sadarbību un informācijas apmaiņu starp Oksfordu un Minheni, lai jaunākos sasniegumus pēc iespējas ātrāk izmēģinātu praksē. Tomēr, ņemot vērā FIA ieviestās izmaiņas pēc 15.janvāra, sezona nenoliedzami būs visai neprognozējama.

    Pār spīti kopējai ekonomiskajai lejupslīdei BMW Williams komanda ir saglabājusi labus komerciālos rādītājus. Vēl pirms gadu mijas komanda paziņoja par sadarbības pagarināšanu ar Accenture un Petrobras, kas kopumā jau ilgst 16 gadu garumā. Nesen Reuters atjaunoja sadarbību ar komandu kā radio sakaru nodrošinātājs. Pie ģenerālsponsora HP un lielākajiem sponsoriem Allianz, FedEx un 7 Up, kas ir palielinājuši savu finansējuma daļu, ir pievienojušās divas globāla mēroga korporācijas. Tehniskie sponsori Castrol un Michelin turpina nodrošināt komandu ar vitālu tehnoloģiju un līdzekļu apjomu.

    Nesen komandai pievienojās Oris, augstākās kvalitātes šveiciešu pulksteņu ražotājs, un PPG industriāls konglomerāts.

    Attiecībā uz drudžaino ziemas sezonu Williams komandas vadītājs Frenks Viljams teica šādi: „Tā bez šaubām bija smagākā sagatavošanās darbu daļa, taču esmu ārkārtīgi priecīgs, ka mūsu līdzšinējie sponsori ir novērtējuši sadarbības efektivitāti un ka esam izrādījušies pievilcīgi investīciju objekti jaunām prestižām organizācijām.”

    Kopā ar Montoiju un Šumaheru mašīnas attīstības programmu turpinās arī komandas oficiālais testu braucējs Marks Žene. Jaunā modeļa FW25 pirmie oficiālie testi sāksies 1.februārī Katalonijas trasē.


    Tehniskie parametri

    Šasija: FW25 (WilliamsF1 ražojums) Carbon Aramid epoxy kompozīti
    Dzinējs: BMW P83 V10, pneimatiskā vārstu vadība, sausā kartera eļļošana
    Tilpums: 2,998 cc
    Cilindri: 90 grādu V10, četri vārsti uz cilindru
    Degviela: Petrobras
    Eļļošana: Castrol
    Pārnesumkārba: WilliamsF1 pusautomātiskā
    Piekare: WilliamsF1
    Bremzes: Carbon Industrie oglekļa diski un kluči uz AP suportiem
    Riteņi: O.Z.; priekšējie: 13 x 12, 13 x 13.7 aizmugurējie
    Riepas: Michelin Pilot
    Kokpita mēraparāti:
    WilliamsF1 digital data display aprīkoti ar BMW HUD system (Ralf Schumacher).

    Guntis Lauskis www.f1.lv


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties