FIA aizliedz elektroniku un radiosakarus!

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (19)
  • Drukāt
  • 16-01-2003

    Vakar Hītrovas lidostas konferenču zālē notika kārtējā F1 komisijas tikšanās, kurā visu komandu vadītāji ar FIA prezidentu Maksu Mosliju un F1 bosu Berniju Eklstonu apsprieda iespējamās noteikumu maiņas. Galarezultātā tika pieņemtas visai kardinālas noteikumu izmaiņas, kas stājas spēkā jau ar 2003. gada sezonu.

    FIA izplatītajā paziņojumā teikts, ka neskatoties uz divu F1 komandu bankrotu pēdējos divos gados, citas F1 vienības nebija pietiekami elastīgas uz noteikumu maiņu un tāpēc FIA kā neatkarīgs regulators ņem iniciatīvas grožus savās rokās.

    „Komandas pašas nespēja atrast un vienoties par risinājumu F1 ekonomiskai lejupslīdei un nopietnajām problēmām visos līmeņos,” teikts paziņojumā. „FIA tādejādi uzņemas iniciatīvu, lai šīs problēmas nebūtu ar tālejošām sekām. Parasti FIA neiejaucas komandu finanšu lietās, tomēr jaunie noteikumi ir īpaši tendēti ietaupīt F1 vienībām pēc iespējas vairāk naudas. Savukārt pašām sacīkstēm šīs izmaiņas piešķirs neprognozējamību un tādejādi padarīs tās tikai interesantākas. FIA ar jauno noteikumu ieviešanu rūpēsies, lai tiek ievērots taisnīguma princips: čempionātā uzvarēs labākā komanda un labākais pilots.”

    Īsumā nopietnākās izmaiņas uz 2003. gadu ir sekojošas:

    * Pēc pēdējā kvalifikācijas brauciena mašīnas ir jānogādā slēgtajā parkā un tās tiks atbrīvotas no tā tikai īsi pirms sacīkstes sākuma. Komandas izmaiņas pie mašīnas šajā laikā varēs veikt tikai īpašos izņēmuma gadījumos un stingrā tiesnešu uzraudzībā.

    * 2003. gadā aizliegtas būs arī elektroniskās sistēmas: vilces kontroles sistēma, palaišanas sistēma, kā arī automātiskās pārnesumu kārbas.

    * Telemetrijas datu pārraide no mašīnas un boksiem un otrādi ir aizliegta. Tāpat aizliegti arī radiosakari starp pilotu un komandu.

    * No katras komandas sacīkstē piedalīsies tikai divas mašīnas (rezerves mašīna tiek atļauta tikai izņēmuma gadījumā, piemēram, pēc avārijas).

    Pilns FIA ziņojuma teksts latviešu valodā ir šeit

    www.F1.lv
    Aldis Putniņš


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties