J.K.jr.Bad. 82’ 316 (E21)
|
|
Tas viss sākās kādā dienā, kad nonācu līdz kārdinājumam „uzcept” pats savu super auto. Tādu, kāds nav nevienam, vismaz šeit Latvijā. Visam tam par ierosinājumu bija drauga (JV) iesāktais projekts ap e28 545 radīšanu. Jau ilgu laiku pirms „saņēmos” mani tirdīja tāds mazs velniņš ar diviem plakātiņiem rokās – „Tev ar Vajag!!!” un „Vai Tev tiešām vajag???”. Līdz beidzot nolēmu, ka ir vērts sasniegt arī šādu mērķi savā dzīvē un kļūt par sevis radīta un izdomāta BMW markas automobīļa īpašnieku.
Vēl tik biju dilēmas priekšā, kādu „e” ņemt par bāzi. Protams, pirmais un primārais, lai sākuma izmaksas nebūtu lielas un, lai tiktu radīts kaut kas oriģināls, nevis tāds kā visiem. Ar šo secinājumu uzreiz tiku atmests uz vecākiem BMW modeļiem, tādiem kā e28, e21, e12 utt. e28 bija jau JV plānos un pamazām realizējās, kā arī labā stāvoklī atrast tādu ir grūti un nemaksās tas mazāk par ~ 1000$, e12 nelikās saistošs, bet pirmā trešā sērija šķita ļoti piemērota un arī pievilcīga.
Tā ar sākās mani meklējumi, kas ilga zināmu laiku, pēc mana e21 ar vienīgo kritēriju, ka tā virsbūvei ir jābūt labā stāvoklī. Tika apzvanīti visi iespējamie varianti. Pat uz Jelgavu braucu skatīties kādu 320. Kā jau daudzi no šiem autiņiem, kas tika tirgoti, izrādījās drausmīgā stāvoklī. Pēc kāda laika tika atrasts večuks, kam auto (316 automāts ‘75) bija kā pirmā mīlestība un tas ir čubināts un metināts un krāsots tā ka nevienas rūsiņas nevarēja atrast, bet tomēr vecītis nebija sadalījis ceļu ar trolejbusu trīs gadus atpakaļ un tika bojāts spārns un motora pārsegs, kas nešķita man pārāk pievilcīgi, lai paceltu no „miroņiem” šo ekemplāru. Bet meklējumiem ar roku netika atmests. Viss turpinājās.
Tad talkā nāca mūsu visu mīļais palīgs www.bmwpower.lv. Kādā no diskusijām ieminējos, ka esmu „meklējumos”. Neatceros kurš tas bija, bet viņš man norādīja pareizo meklēšanas virzienu – Ķīpsala. Esot tur viens keks, kam ir kaut kādas detaļas vai pat auto 320. Devos norādītajā virzienā. Pie norādītā keksa neko vairāk par sagriezta metāla kaudzi neatradu. Bet tad vienu kvartālu tālāk ieraudzīju e21 316, kas izskatījās stāvam tur jau kādu laiku nekustināts, bet uzmetot aci uzreiz sapratu, ka šis varētu būt ļoti potenciāls upuris. Sacīts darīts! Gāju pagalmā un uzmeklēju šī auto saimnieku. Ievērtējām auto un acīm savām neticēju. Visas tās virsbūves daļas, kas parasti šiem auto ir vai nu sen sapuvušas vai nu pārmetinātas izskatījās gluži kā jaunas. Te nu tika pieņemts lēmums, ka šis būs mana projekta upuris. Vienojos par cenu 120 Ls un pēc nedēļas pilns piekrauts ar rezerves daļām tas tika vilkts manā virzienā.
Tagadne

Kā jau bieži sastopams tehniskajā pasē nevienmēr ir uzrādīts īstais ražošanas gads. Mans pēc pases ir 1982.gads, bet pēc šasijas numura 1981.gada oktobris. Auto nav braucamā stāvoklī dēļ aizdedzes atslēgas problēmas. Bet tā kā mani mērķi ir cēlāki, tad šī problēma mani nemaz nesatrauc.
Nākotne

1.etaps - pārbūve
Pārbūve skars gan motora transplantācija, gan visas ritošās nomaiņa uz attiecīgas jaudas cienīgiem parametriem. Jau kādu laiku esmu aizrāvies ar turbinizēšanas lietām un pirmais pārbaudes etaps ir beidzies. Secinājums ir viens – tas viss strādā tikai vēl nepieciešama kādas tehniskas modifikācijas motorā. Un kā jau nojaušat, tad tieši turbo motors, tiks implantēts šai mazulītī, kas arī ar „dzimto” sirsniņu nav nekāds vārgulītis. Pēc motora nelielas modificēšanas būtu jāsanāk 2,7i motors ar samazinātu kompresiju, inžektoriem no 3,5L motora, turbīnu no 524td (spiediens zem 1 bar) un starpdzesētāju no 525tds. Tie būtu tādi vispārējie raksturlielumi. Nekāda iejaukšanās motora vadības kompī nav paredzēta, vismaz šai etapā. Kā papildus modifikācija pašā motorā būs virzuļu dzesēšana no apakšas ar eļļu, gluži kā 745i.
Lai auto ritošā daļa varētu paciest un izturēt šīs izvirtības tā tiks aprīkota ar piekares detaļām no spēcīgākā brāļa – 323 (skatīt Edžuļa auto). Plus tiks liktas zemās atsperes un „sporta” amortizatori.
Ja šis 1.etaps beigsies veiksmīgi un mana izdoma pārtaps arī realitātē, tad nākošais solis būs paša auto renovācija.
2.etaps
Neko daudz par šo nevaru pastāstīt, jo nav vēl nekas lāgā izdomāts. Pat nezinu kādā krāsā auto būs. Zināms tikai tas, ka auto tiks pilnībā „izģērbs” un viss tiks sametināts, apstrādāts, pārkrāsots utt. Renovācija skars arī interjeru. Darba rezultātā auto būtu jāizskatās gluži kā tikko no rūpnīcas izripojušam, bez nekādiem pūstiem spārniem, spoileriem – respektīvi vizuāliem uzlabojumiem jeb tjūninga.
Kaut kas līdzīgs šim auto:

Ceru, ka man viss šeit augstāk minētais arī izdosies. Centīšos pēc katra etapa par panākumiem painformēt arī www.bmwpower.lv.
PAŠREIZĒJIE TEHNISKIE DATI ĪSUMĀ:
Motors: 1766cm3, R4, 8v – M10, Solex 2B4 karburators
Jauda: 90 hp @ 5500 rpm
Maks. griezes moments: 143 Nm @ 4000 rpm.
Akselerācija 0-100 km/h: 12,5 s
Maksimālais ātrums: 167 km/h
Piedzinja: stumjamā
Transmisija: piecpakāpju Getrag 245/10 BO
Platums: 1610 mm
Garums: 4355 mm
Pilna masa: 1450 kg
Priekšējās bremzes: ventilējamās diska
Aizmugurējās bremzes: trumuļa
Apriepojums: 185/70 HR13
Degvielas patēriņš: no 6,2-11L uz 100km
Extras: elektriskie spoguļi.
J.K.jr.bad.
P.S. Starp citu, ja kāds vēlas par nelielu summu iegūt savā īpašumā motoru, kārbu, kardānu, diferenciāli un citas man nevajadzīgas detaļas, lai droši raksta: [email protected] domāju, ka par cenu vienosimies.. :)