Edžuļa 79’ BMW 323i (E21)

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (29)
  • Drukāt
  • 21-10-2002



    Te nu ir mans, tikko pārkrāsotais skaistulis. Tā kā tuvākajā laikā to neizdosies atspoguļot kā mēneša BMW, tad nolēmu to publicēt kā letiņu BMW. Uzskatu, ka vēl ir jāpaveic ļoti daudz darba, lai tas varētu saukties par mēneša BMW. Te ir viņa tehnisikie parametri:

    Modelis: BMW E21 323i
    Izlaiduma gads: 1979. Janvāris
    Dzinēja tilpums: 2.316 litri
    Cilindri: 6
    Transmisija: 4 ātrumu
    Jauda: 143zs
    Max. ātrums: 190km/h
    0-100km/h: 9,5sek
    Pilnā masa: 1570kg
    Pašmasa: 1135kg
    Noskrējiens: 123.000km

    Kapēc atzīmēju, ka janvāris? Tapēc, ka janvārī vēl ražoja vecā parauga E21. Nezinu tieši kurā, bet apmēram ap 79’. gada vidu šie E21 modeļi tika nedaudz uzlaboti. Kas tad mainijās: Viens hromētais atpakaļskata spogulis tika nomainīts pret diviem, elektriski regulējamiem plastmasas. 4 ātrumu manuālā ātrumkārba tika nomainīt pret 5 ātrumu, kā arī būtiski mainijās priekšējais panelis. Vertikāli kustināmos kloķīšus nomainija apaļi kloķīši. Visā visumā panelis kļuva mūsdienīgāks, bet diez vai labāks.

    Ja nav vajadzības pārvarēt lielus attālumus, tad šai 4 ātrumu ātrumkārbai nav ne vainas. Ar otro ātrumu var ieskrieties līdz pat 110km, ja vien nav mainīti reduktori utt. Arī braucot virs 120km/h šis modelis ļoti labi ceļ. Atliek tikai nedaudz piespiest gāzes pedāli un uzriez tiek sajusts paātrinājums un jauda. Nenoliedzami 323i bija un ir top versija, ja neskaita alpinas, hartge’s utt. Tam gan priekšā, gan aizmugurē ir disku bremzes, stūres pastiprinātājs un (gandrīz visiem 320,323i) reduktors ar riteņu bloķēšanos. Reti kuram e30 piemīt visas šīs īpašības :). Un, protams, M20 dzinējs, kurš bija liels solis uz priekšu salīdzinājumā ar M10 (316,318,320).

    Arī gaitas īpašības nav sliktākas kā pārejas 3. sērijai. Nezinu ko domāt par grāmatiņā rakstīto uzrāvienu līdz 100km/h 9,5 sek? Iespējams, ka tas ir tiks zems dēļ 13” diskiem kas nāca bāzes versijā. Tagad šim auto kā minimums vajag visus 15”. Notiekti šo rādītāju izmērīšu kādā no lielajiem drag race, kur tādus parametrus fiksē elektronika. Konkrēti manējam tagad stāv reduktors no 320 un man nu nekādi negribētos piekrist šim pieticīgajam skaitlim.

    Par defektiem grūti spriest, jo braukts nav pārāk daudz, kaut arī žiperīgi. Gan ritošā daļa, gan motors, dēļ mazā noskrējiena (123.000) ir saglabājies ļoti labi. Vienīgais kas ir bijis jāmaina bija reduktors un riepas. Bet arī tas ir izskaidrojams. Tika uztaisīti vairāki bornout. Šādām izpriecām labāk atvienot aizmugurējās bremzes, savādāk tiek bojāts reduktors (ja tam ir “bloķis”).

    Virsbūve, gan bija nedaudz parūsējusi. Visvairāk gar logu un gumiju malām kā arī zem bamperiem. Tomēr tā tika pilnībā saremontēta un nokrāsota firmā “Spīdola 3” un tagad tai nav ne vainas. Par krāsu ilgi šaubījos. Beigās izvēlējos sudraba metāliku ar biezu graudu, kas saulē ļoti labi izskatās. Ar iauto palīdzību sadzinu pēdas slavenajam BBS spoilerim. Tas bija gandrīz kā jauns, izņemot mazu plaisiņu. Cik man zināms, tad ir 2 veidu BBS spileri. Šis ir visbiežāk sastopamais. Atzīšos, ka, manuprāt, no sāniem tas diez ko labi neizskatās, toties no priekšas tas ir kā radīts BMW E21. Pēc salona var spriest, ka auto ir bijis kopts. Kaut arī nav ādas, tomēr šī melnā ādas imitācija ir kā jauna. Piepīpējamais vispār bez komentāriem. Kas ir redzējuši tie zin.



    Pa ziemu izlēmu ar viņu nebraukt, lai to labāk saglabātu un pietaupītu. Uz pavasara pusi gribās izdarīt vairākus darbus, lai tas izskatītos vēl labāk. Ir plānots uzlikt nelielus sliekņus, E30 alpinas 16” diksus, baltos pagrieziena rādītājus, nomainīt izpūtēja bunduļus un galus (tie ir 2, katrs savā pusē). Āaa un vēl nedaudz nosēdināt. Tad viņš izskatīsies aptuveni šādi:



    Aicinu arī citus pastāstīt par saviem BMW.

    BMWPOWER redaktors Edzulis




    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties