2000. g. labāko augstākās klases sedanu tests – III daļa

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (27)
  • Drukāt
  • 09-10-2002

    Abrakši...- tādi parasti ir lēti automobiļi. Tiem ir vissliktākais aprīkojums, švakākie veikumi un slikta būves kvalitāte. Bet – ne šajā gadījumā. Lexus LS 400 ir pārliecinošs daudzos aspektos, un nekad neizkrīt starp konkurentiem. Tam nav nedz mehānisku, nedz dizainisku Ahilleja papēžu. Tā cena ir apmēram 37,000 USD mazāka nekā BMW 750iL!!! Tas ir diezgan pamatīgs žūksnītis. Ja mēs stingri vērtētu auto reālās vērtības attiecību pret cenu, tad Lexus noteikti ieņemtu otro vietu. Iespējams, pat pirmo... Tad kādēļ tas ir trešais? Lasiet tālāk.

    Trešā vieta - Lexus LS 400


    Testētais automobilis

    Lexus LS 400 ir pirmais japāņu sedans t.s. premium segmentā. Tas debitēja 1989. gadā, lai izaicinātu vāciešu hegemoniju un kundzību šajā līgā. Piedāvājam ļoti labi nostrādātas automašīnas ar līdzīgām sajūtām, lielāku uzticamību, bet par mazāku cenu – tāda bija, un ir, formula.

    LS 400 savā mūžā ir izvairījies no krasām izmaiņām. Tas joprojām ir aizmugurējās piedziņas sedans ar četru litru V8 dzinēju. Šīgada LS 400 piedzīvo tikai pāris uzlabojumus. Lasītāji, kuri piegriež vērību detaļām, būs noteikti pamanījuši, ka Lexus īsti neiekļaujas mūsu nolikumā šim testam, kurš paredz, ka auto cenai ir noteikti jāpārsniedz 60,000 USD robežu. Bet tomēr, mēs izvēlējāmies iekļaut šeit LS 400 divu iemeslu dēļ: 1) to var nokomplektēt tā, lai tas pārsniegtu šo cenas robežu, lai arī mūsējais to nepārsniedz; 2) 59,771 USD ir pietiekami tuvu.

    Eksterjera dizains



    Jā, mēs visi zinām, ka aizraujošas dizaina līnijas nav LS 400 stiprā puse. Tā tas ir bijis no laika gala. Tomēr interesanti, ka mēs caurmērā esam novērtējuši Lexus dizainu ar augstākām atzīmēm nekā Audi. LS 400 priekšpuse ir labi atpazīstama, pateicoties lielajām ksenona lampām un pierasto Lexus radiatora režģi. Bet nekā vairāk arī it kā nav. Paskatoties uz Lexus no sāniem vai no aizmugures, gribas teikt: „Ar labunakti, grācija.” Arī 16 collu riteņi nav nekas ievērības cienīgs. Kādi tad ir plusi? Jāmin, ka LS 400 ir ļoti zems gaisa pretestības koeficients (0,28 Cd) un lieliska būves kvalitāte. Patiesībā jāatzīst, ka Lexus kvalitāte un nostrādātība bija labākā no šiem pieciem auto.

    Interjera materiāli

    Kad apspriedām savā starpā LS 400, atzinām, ka tas atstāj tāda kā lutināta un lolota automobiļa iespaidu no dizaineru un montāžnieku puses, un lielu lomu šeit spēlē augstās kvalitātes ādas apdare, koks un plastmasas. Sarkanbrūnā valrieksta apdare ir gaišākā no visiem testa dalībniekiem, kas piešķir siltākas sajūtas salonam. Piedevām, LS 400 bija vienīgā no testētajām mašīnām, kurām bija koka ielaidumi arī uz stūres.



    Bet arī Lexus neizvairās no detaļām, kuras izpelnās kritiku. Plastmasa viduskonsolei, durvju apdarei u.c. ir laba, bet dažas no pogām (piemēram, sānu spogulīšu regulācijai) ir pa tiešo no lētākās Toyota detaļu lādes.

    Interjera dizains

    Vienkāršs. Viegli uztverams un saprotams. Tāds ir LS 400 salons. Gandrīz visas pārējās automašīnas bija ar kaitinošu daudzumu visādu podziņu uz paneļa. Papildaprīkojumā pieejamais pieskārienjūtīgais šķidro kristālu ekrāns palīdz vienkāršot viduskonsoli, jo ar to var kontrolēt gan audio sistēmas, gan klimatkontroles darbību. Lexus ir arī Optitron instrumentu panelis, kurš visus mērinstrumentus attēlo digitāli. Tos ir viegli nolasīt, taču viens no mūsu komandas atzīmēja, ka šāds risinājums ir neveiksmīgs, kad to apspīd spilgta saule.

    Sēdvietas

    Lexus piedāvā mazākas pieregulēšanas iespējas priekšējiem krēsliem, salīdzinot ar konkurentiem. Neskatoties uz to, tie tomēr ir komfortabli. Dažiem patīk to plakanais dizains, taču mēs konstatējām, ka sānu un augšstilbu noturība ir pārāk vāja.



    Balstoties uz skaitļiem, LS 400 ir vismazākā rūme aizmugurējo pasažieru kājām un galvām. Tas apstiprinājās, kad to izmēģinājām praksē. Iesēdinot aizmugurē trīs pieaugušus cilvēkus, valda saspiestība. Arī platība pleciem bija vismazākā no visiem testētajiem auto.

    Visiem trim aizmugurējiem pasažieriem ir galvas balsti, un centrālo var atmest (manuāli), lai uzlabotu atpakaļskata redzamību.

    Iespējas un aprīkojums

    Ja kāds brīnās, kā LS 400 spēj būt 37,000 USD lētāks par BMW, tad daļēju atbildi var rast šeit. Lexus nevar reāli sacensties ar Audi, BMW vai mersi, ja runājam par aprīkojumu. Bet, ja ir kas tiešām pozitīvs, tad tā ir vieglā LS 400 lietošana. Navigācijas sistēma ir ievērojama kaut vai ar tās iespēju tikt viegli ieprogrammētai. Un šis ir vienīgais auto ar CD mainītāju, kurš iebūvēts viduskonsolē.

    Trūkumi tam, ka klimata, audio sistēmas un navigācijas kontrole tiek veikta caur pieskārienjūtīgo LCD monitoru ir tādi, ka tas novērš vadītāja skatu no ceļa, kā arī atstāj pirkstu nospiedumus uz šī ekrāna. Mazāk svarīgās fīčas ir pārdomātas un strādā labi, taču, ja jums jau garāžā stāv Toyota Camry, tad pamanīsiet līdzību dažos kontrolinstrumentos un pogās. Podziņas uz stūres rata kontrolē multifunkciju displeju, bet mēs starp tām vēlētos redzēt arī audio sistēmas vadību.

    Motors un transmisija



    Nezinātājiem tas varētu likties pārsteigums, bet LS 400 ar statistiku viss ir kārtībā. Zināšanai: tas ieskrējās līdz 60 jūdzēm stundā 6,6 sekundēs, un nobrauca ceturtdaļjūdzi 15,0 sekundēs, sasniedzot 95,8 jūdzes stundā. Kopumā jāatzīst, ka šie skaitļi ir vidēji, taču neaizmirsīsim, ka LS 400 šeit ir pārliecinoši lētākais (bāzes komplektācija maksā mazliet virs 53 tūkst. USD). Zem haubes ir četrlitrīgs V8 dzinējs, kurš attīsta 290 zirgus pie 6,000 apgr. min. un 300 pēdmārciņas griezes momenta pie 4,000 apgr. min. Motors ir izcili maigs un kluss, un tam ir vislabākie degvielas ekonomijas rādītāji starp šiem pieciem auto. Pie augstiem apgriezieniem motora rūciens ir vairāk tehnisks nekā guturāls.

    Lexus transmisiju ir visapgrūtinošāk kontrolēt manuāli no šiem automobiļiem. Audi, BMW un Mercedes visi ir aprīkoti ar t.s. automanuāļiem, un jaguāram ir tā anahroniskais J-Gate pārslēgs. Lexus ir parasts risinājums. Tomēr jāatzīst, ka transmisijas darbība ir maiga un visai ātra. Tā nekad nelikās nonākusi „apjukuma” stāvoklī.

    Piekare, gaita un vadāmība

    Vai mēs līdz šim esam pieminējuši vārdus „maigs” un „plūdens”? Ja nē, tad šeit tiem ir vieta. Plūdena gaita, maigas izjūtas... Šajā ziņā šis auto šeit ir viens no labākajiem.

    Jāsaka, ka Lexus nebija gadījies pa ceļam, kad Dievs dāļāja labās veiktspējas gēnus. Sānsveres ir manāmas (lai arī nešķiet pārmērīgas). Uz ceļa tas ir savaldīgāks un mierīgāks gan par Audi, gan Jaguar. Braucot šerpāk, iejaucas stabilitātes sistēma. Stūres sistēma ir – vai jūs varat to iedomāties? – maiga un viegla, bet, tiesa, pārāk viegla, jo tā nav informatīva un „pazaudē” atpakaļreakcijas. Galu galā jāteic, ka Lexus izrādījās labāks, nekā bijām gaidījuši, bet tomēr nepameta sajūta, ka kaut kas pietrūktu, it īpaši, ja noliekam blakus Mercedes vai BMW.



    Bet svarīgākais, ko gribējām šeit pateikt, ir tas, ka LS 400 tiešām lieliski slāpē trokšņus. Kruizējot uz lielceļa, tieši Lexus bija klusākais auto no visiem testētajiem. Šo īpašību apvienojums ar piekari, kas paveic ļoti labu darbiņu, „noēdot” bedrītes un nelīdzenumus, kopumā sanāk automobilis, kas satur divas primāras vērtības šajā segmentā: komfortu un klusumu.

    Verdikts

    Šis ir labs auto. Gandrīz vai trakoti labs, ja ņem vērā tā cenu. Tā nostrādātības līmenis ir ļoti augsts. Un, kā jau tikko minējām, tam ir daudzas šim segmentam primāras vērtības. Teiksim tā – Lexus būs īstais tiem, kuri nevēlas izlekt vai sevi apliecināt ar automašīnas palīdzību. Tā pat īstais tas būs tiem, kuri novērtē lielisku iztērētās naudas daudzuma attiecību pret iegūtās mantas reālo vērtību – jūs varat nopirkt Lexus LS 400 un BMW 328i viena BMW 750iL vietā!!!

    Bet tas viss nespēj kompensēt luksusa trūkumu šim modelim, kas arī noteica to, ka tas palika trešajā vietā. Tam trūkst visādi nieki, ar kuriem pazīmēties paziņām... Tam trūkst eiropiešu automobiļu prestižš. Pie tam tas nekad neprovocēs vadītāju uz agresīvu braukšanu un jaunu izjūtu gūšanu.



    Svarīga piezīme: nākamā LS 400 paaudze – LS 430 – tiek laista tirgū 2001. gadā. Pēc visām prognozēm, tas būs labāks par LS 400 gandrīz visās jomās: tas būs smagāks un lielāks, ātrāks, un tajā būs vairāk luksusa. Ja jūs apsverat LS 400 iegādi, tad iesakam pārdomāt, vai nav gadījumā vērts pagaidīt, līdz parādās LS 430.

    Autoru komentāri

    LS 400 tiešām atstāja lielisku iespaidu. Pat ar visu to, ka tam trūka šādi tādi svarīgi elementi, tas tomēr bija labi nostrādāts un kvalitatīvs. Tā aprīkojums bija visvieglāk apkalpojams; man nevienu reizi nenācās ar neizpratni uzlūkot kādu pogu un jautāt sev: „A kam šitas vajadzīgs, ko tas nozīmē?” Piedevām, LS 400 ir aprīkots ar izcilu navigācijas sistēmu un lielisku V8 motoru; šis auto ir izcili izdevīgs pirkums. - Karls Bauers

    Šis auto ir perfekta izvēle tiem luksusa sedanu pircējiem, kuri vienkārši pieprasa nomierinošu un atslābinošu vidi ap sevi. Šis auto tiešām ir mieramika. Kad es testēju akselerāciju un vadāmību, man likās, ka es reizē spētu nodarboties ar savu Palm V plaukstdatoru. Negatīvie aspekti? Eksterjers ir reāli garlaicīgs, un pašam auto trūkst kaisles. Bet, ja jūs vēlaties mērķtiecīgu luksusu, tad šis ir īstais. - Dans Gardners

    Lexus automašīnas vienmēr man ir bijušas familiāras un tuvas – tas ir bezmaz kā pilsoņa pienākums, ka katram korejietim jānopērk Lexus, līdzko tas uzkāpj uz Amerikas zemes. Es vienmēr esmu novērtējusi LS 400 augsto vērtības attiecību pret cenu, taču šis tests vēlreiz apliecināja to, ka automobilim trūkst šajā klasē nepieciešamas raksturīpašības, lai pievilktu. - Liza Kima

    Es jutos ļoti droši iekš Lexus, tā, it kā mans tēvs būtu ar mani mašīnā un visu laiku atgādinātu, kāds es esmu gudrs un apdomīgs pircējs. Es novērtēju inženieriju un vienkāršumu šajā auto. Bet tomēr, es tādu nevēlētos pirkt. Tas vienkārši ir pārāk garlaicīgs. Es nevēlos arī, lai auto „paceltos” pāri visiem un kliegtu, cik viņš ir unikāls, bet es arī negribu, lai katra reize, kad es to uzlūkoju, izraisītu man žāvāšanos. - Gonzo Šeksnaiders

    Man patīk uzskatīt šo auto par Toyota Camry, aprīkotu ar luksusa paketi par 25,000 USD. Tas ir tik nenoteikts savā stilā, tik nesaistošs uz ceļa..... Varētu teikt, ka manas emocijas pret šo auto ir tādas, kāds tas pats ir - visai pelēcīgas. Es nevaru to nedz ļoti slavēt, nedz pelt. - Kriss Vordlavs



    Tulkojis Prfctyon


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties