Auto testi – saldais ēdiens lasītājam?
|
|
Latvija, kā jau to zinam, nelepojas ar bagātīgi piekrautiem dažādu pašmāju žurnālu plauktiem par mums tuvo auto tēmu. Ja mēs vēlamies lasīt objektīvus autoritatīvu speciālistu viedokļus par konkrētiem automobiļiem, bieži nākas tos meklēt tuvāku un tālāku ārvalstu izdevumos.
Viena no lietām, kuras parasti ar interesi gandrīz vienmēr lasu vismaz es, ir auto testi. Reāli auto testi, nevis citāti no brošūrām un tādā garā. Manuprāt, mēs visi tos vērtējam augstu un esam ar mieru pirkt kādu konkrētu izdevumu, lai tikai varētu „likt aiz auss” šī medija speciālistu domu graudus. Latvijā ir būtībā tikai viens autožurnāls, kurā katru mēnesi varam lasīt lielāku vai mazāku skaitu ar rakstiem, kurus varētu dēvēt par testiem. Tādēļ uzskatu, ka BMWPower.lv varētu būt īsteni piemērota vieta, kur jūs varētu iepazīties ar ārvalstu mediju spriedumiem par un ap BMW, gan ilgtermiņa testu veidā, gan salīdzinot mūsu mīļos bimmerus ar konkurentiem...
Bet, tā kā daudzi no šī vortāla lasītājiem to apskata no darba vietām, jāsaka, ka gaidīt lielu piekrišanu ļoti gariem testiem ir visai naivi. Tas jau sen ir apliecinājies – to pierāda statistika. Daudzi no jums nevēlas iedziļināties garajos testos, lai arī varbūt paši apzinaties, ka lasāmviela ir tiešām vērtīga, un, būdami mājās pie kamīna ar aliņu rokās, labprāt to izlasītu. Tādēļ ilgtermiņa testus dalīsim pa laika posmiem, lai tie būtu vieglāk „apstrādājami”, un garus salīdzinājumus dalīsim rakstos par katru testa dalībnieku atsevišķi. Protams, ar īsākiem rakstiem tā nedarīsim. Ja kādam šāda „kārtība” liekas pilnīgi nepieņemama, aicinu izteikt savu sašutumu komentāros.

Tā kā raksti būs tulkoti arī no zemēm, kur lieto atšķirīgas mērvienības utt., pirms tam uz to norādīsim. Piemēram, Amerikā visām automašīnām „pēc papīriem” ir mazliet mazāka jauda un citas atšķirības.
Pirmdien piedāvāsim pirmo piemēru. Publicēsim 2000. gada labāko luksusklases sedanu testu - Audi A8 vs. BMW 750iL vs. Jaguar XJ8 L vs. Lexus LS 400 vs. Mercedes-Benz S500. Pirmdien būs ievads un piektās vietas „ieguvējs”, otrdien – ceturtā vieta utt., līdz piektdien būs raksts par uzvarētāju. Ceru, ka būs interesanti.
Un nepiekrītu tiem, kas apgalvo, ka ir bezjēdzīgi likt „vecus” testus un rakstus, (piemēram no deviņdesmito gadu vidus), jo, manuprāt, tieši tas viņos piesaista – lielākais vairums tos lasīs pirmo reizi, un domāju, ka ir interesanti uzzināt, ko autospeciālisti teica par automobiļiem, ar kuriem pašlaik pārvietojas daudzi no mums.
Prfctyon