Septembra BMW

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (58)
  • Drukāt
  • 08-09-2002

    Ar "Nelielu" nokavēšanos, bet tomēr, piedāvājam mēneša BMW. Šoreiz tas ir BMW M Coupe ar Hamann tūningu. Ticiet man, sajūtas kas pārņem, ieraugot šādu auto uz ielas, ir pavisam citādākas, nekā ieraugot, piemēram, Porsche 911 vai Mercedes kupeju ar Brabus vai kādu citu tūningu.

    Par šo auto:

    Tam ir nepilnais HAMANN tūnings, kas sevī ietver HAMANN izpūtējus, kuri noteikti piedod standarta 321zs vēl pāris klāt, spoileri, pedāļu uzlikas un vēl šādi tādi aksesuāri.


    Šāds izskatās īstais HAMANN MCOUPE


    Par standarta BMW M Coupe:

    Jau no pirmā acu uzmetiena ir skaidrs, ka galvenais iekš M Coupe ir dzinējs. Motora pārsegs ir tik garš, ka, atverot vāku un ieraugot tur rindas “desmitnieku”, nevienam nebūtu pārsteigums. Bet šeit ir “tikai” rindas 6-cilindru motors. Nevājš, varētu teikt, motors- burts M uz dekoratīvā motora pārklāja. Uz vienu dzinēja darbības litru tiek “noņemts” pa simts zirgspēkiem. Pavisam to šeit ir 321 (pie 7400 apgr./min.), bet iespaidīgais griezes moments- 350 ņūton-metru tiek sasniegti jau pie 3200 apgr./min.



    Patīkami ir tas, ka atšķirībā no pieticīgākās šīs automašīnas versijas- BMW Z3 Coupe, kas aprīkota ar 192 Zs jaudīgu 2,8-litru 6-cilindru dzinēju- uz M Coupe nav nekādu “anti-duraku” elektromehāniski ierobežojošās sistēmas, protams, izņemot ABS. Bet 25-procentīgs diferenciāļa bloķētājs (kurš, starp citu, nav uz parastā Z3 Coupe) milzīgo griezes momentu ātrāk pārvērš mežonīgā ieskrējienā. Mehāniskā pārnesumu kārba (piecpakāpju) un piedziņa uz aizmugurējiem riteņiem. Satriecoši...



    Atliek sevi vienīgi mierināt, ka svara sadalījums pa asīm ir ideāls (50 uz 50), daudz augstāka, kā uz parastā Z3, virsbūves stingrība, bet galvenais- Bavārijas inženieru un izmēģinātāju pieredze, kas ieguldīta M Coupe perfektajā vadāmībā. Jāspēj vienīgi ar to visu rīkoties vienlaicīgi burtiskā nozīmē... Bet interesanti uzzināt- ko konkrētajā gadījumā nozīmē “burtiskā nozīmē”?



    Tiesa, ja tavs auguma garums ir vairāk kā 190 cm, tad no brauciena labāk izvairīties. Tādā gadījumā, pat atbīdot sēdekli līdz galam un atgāžot muguras atzveltni, stūri vajadzēs apskaut arī ar kājām. Problēma ir tajā, ka šeit neeksistē tāda lieta kā stūres “lifts”.



    Sēdekļi šeit gan ir ērti! Perfekti ietver tavus sānus, sēdekļu ergonomika komentārus neprasa- ieliec salonā drošības rāmi un dodies profesionālās sacīkstēs!





    Parasti, kad runa ir par kupejām, tad vienmēr nākas lamāties par to, ka praktiski nav iespējams redzēt caur aizmugurējo stiklu, jo tas ir pārlieku mazs. BMW M Coupe- pavisam cits gadījums. Viss, kas notiek aizmugurē, ir redzams lieliski. BMW M Coupe vadītājs sāna skata spoguļos ieskatās tikai tādā gadījumā, ja viņš vēlreiz grib papriecāties par “uzpūstajām” aizmugurējo riteņu arkām... Bet, kad skaties uz priekšu, sajūta ir tāda, ka tev galvā būtu beisbola cepure ar garu nagu. Jumts ir tik zems, ka aizsedz daļu panorāmas. Tas, starp citu, ir vēl viens iemesls, kādēļ gara auguma cilvēkam (190 cm) labāk atteikties no brauciena ar šo auto: viņi luksoforus vispār neievēros! Kaut gan īstam bemberistam tie luksofori...



    Uzsildītais motors klusu murrā un nesteidzīgi (tikai pagaidām!) sevī iesūc 98-benzīnu. Nu, vai ir kāds gatavs sastādīt kompāniju vadītājam izmēģinātājam? Bet ņemiet vērā- uz klāja varu paņemt tikai vienu pasažieri: šī automašīna ir divvietīga- kupeja bez nekādām atrunām!



    Starts. Nedaudz pārspīlēju ar gāzes pedāļa nospiešanu- un pat uz sausa asfalta aizmugurējie riteņi zaudē saķeri. Kaut gan kopumā motors uz gāzes pedāli reaģē bez biedējošas steigas. Pēc divām ar pusi sekundēm tahometra bultiņa apstājas pie atzīmes “7”, un motoru paliek uz vienas nots- nostrādāja elektroniskais ierobežotājs. Ar sportiksi-metālisku skaņu pārslēdzos otrajā pārnesumā (mehāniskā kārba strādā vienkārši perfekti!). Tāds iespaids, ka otrajā pārnesumā ieskrējiena intensitāte ir tikai pieaugusi. Lai “izzāģētu” dzinēju tā, lai pārslēgtos 3 pārnesumā, ir vajadzīgas tikai 3 sekundes. Trešais. Cik iespaidīga ir dzinēja skaņa! Ceturtais. Spidometra bultiņa mierīgi paiet garām atzīmei “200”. 220. Piektais. Vai ir kaut vai viens kilometrs brīva ceļa priekšā? Ir! 250! 252... Un motors ieņem augstu noti, paliekot uz tās. Bet dzinējam taču ir vēl rezerve- ja nebūtu šī elektroniskā ierobežotāja, tad apgriezienu skaits būtu pieaudzis vēl par 500 apgr./min.



    Pirmkārt, salīdzinot ar M roadster, M Coupe ir nesalīdzināmi klusāka. Tas attiecas uz aerodinamiskajiem trokšņiem un skaņu no riepām. Kaut arī motors... Skaņa tam ir lieliska, taču, visticamāk, arī tā ar laiku var apnikt.



    Iekarosim pagriezienu. Nometam gāzi un tūlīt pat- nospiežam grīdā! Precīza spēle ar stūri un gāzes pedāli. Kaut nedaudz kļūdīsies- un sānslīde pārsniegs kritisko robežu. Angļu valodā to sauc par “point of no return”, ko konkrētajā gadījumā droši var pārtulkot arī šādi- “mājās vairs neatgriezīsies”. Bet tas vēl nav viss. Jābūt gatavam tam, ka izejai no sānslīdes, jārīkojas ļoti veikli. Un, lai mašīna brauktu jums vēlamā virzienā pēc sānslīdes, vajadzīga vēl ātrāka un precīzāka rīcība ar stūri.



    Jā, nav slinkojuši BMW inženieri un izmēģinātāji, pārliecinoties, ka M Coupe vadāmība ir lieliska. Mēs nekad neesam šaubījušies, ka šie puiši mīl un māk braukt... Bet vai ir daudz tādu, kas būtu gatavi samaksāt ~$70’000 par tādu jaunu automašīnu? Tādu, kas samierināsies ar atklāti nesvarīgo gaitas laidenību? Vai ir daudz tādu, kas ir gatavi demonstrēt automobīļa spējas un savas vadītprasmes meistarību tikai vienam pasažierim? Tādu nav daudz. Bet ir.



    Tai cilvēku daļai BMW M Coupe ir lielisks veids kā pašapliecināties un izcelties no pelēkās masas. Tas ir domāts burtiskā nozīmē- paskatieties, kā BMW M Coupe aiziet no luksofora!

    Edzulis,
    Bimmer


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties