Kapēc es izvēlos E30?
|
|
...E30... Manuprāt, tas vispār neprasa nekādus komentārus, bet BMW slavēt nekad nav par daudz. Pirmām kārtām, lieliem burtiem gribu darīt zināmu šī raksta mērķi- atrast atbildes uz jautājumu, kapēc es fanoju par E30, nevis par E36! Nekādā ziņā negribu šeit apgalvot, ka E36 ir labāks, sliktāks... Es vienkārši gribu uzskaitīt SAVUS objektīvos un subjektīvos apstākļus un kritērijus, kas mani padara par E30 fani.
Objektīvie kritēriji:
1) Virsbūve
- E36 smagāka, lielāka. Kaut arī cik tagad noprotu, tas jau paliek par BMW imidžu, tomēr mani fascinē E30 vieglums. Tā kā es izvēlos sportiski braukšanu, man nepieciešams viegla, maza virsbūve. Šeit arī jāatzīmē, ka E30 80-tajos izgāja kā "sporta" auto.
- "E30 rūsē". Tāds apgalvojums ir apgāžams, jo E36 vēl tā ritīgi nav paspējis sevi pierādīt šajā jomā. Kautgan tas ir pa visam normāli, ka 90-to gadu auto apstrādā pret koroziju daudz vairāk, ar juanākiem atklājumiem, nekā 80-tajos. Taču nekādi to negribas atzīt par attīstības lielo soli. Tas ir pašsaprotami. Pie tam "rūsēšana" ir atkarīga no saimnieka godaprāta, jo ne jau tas rūsē, ka ir E30, bet tapēc, ka ir Latvijas sāļainās ziemas. Pie tam, ir visai saprotama vidusmēra E30 lietotāja attieksme pret to, jo ne jau katrs tādam "vecam, nevērtīgam" auto var atļauties x1 nedēļā atmazgāt hadeni utt.
2) dzinējs. Ja salīdzinam E30 325 un E36 325, tad jāatzīmē būtiska lieta, ka tiem ir identiski bloki, ātrumkārba. Atšķirība- par 2 vārstiem uz cilindru vairāk. Jā, E36 dzinēji ir ekonomiskāki, dinamiskāki, deforsēti, un tam, protams, ir savi, mūsdienu iemesli. Bet jāatvainojas par savām sajūtām, bet spiežot E36 gāzes pedāli, ir sajūta, ka spied sūdā... Motorīts aiziet apmēram tā - eeee ēēē EEE ĒĒĒ, bet E30 - ĒĒĒĒĒĒĒ. Viens no iemesliem varētu būt dinamiskums, kas taupa dzinēja resursu, tomēr tas nav sliktāks arī E30! Par piemēru varu minēt kādu E30 dzinēja testu, kurā tika ņemts tikko no rūpnīcas izlaists E30 un ielieta racing eļļa (Mobil, ja kas), un dienu un nakti testēts... Rezultātā pēc miljons km tika pārbaudīts dzinējs, un netika konstatēta nekāda nodiluma pazīme. Rezumējot tas nozīmē, ka rūpējoties par dzinēju, tas arī kalpos. Bet tas gan laikam nevienam nav nekāds jaunums, he, heeee.
Šeit arī jāatzīmē, ka dzinējs ir "jādarbina" visā tā diapazonā, lai tas diltu vienmērīgi, bet tas ir pavisam cits stāsts...
3) piekare. E36 neredzu nekādus superlielos tehniloģiju sasniegumus un super lielo attīstības soli. Jā, jā, jā.... tūliņ izpelnīšos apvainojumu gūzmu, bet attiecībā uz piekari, E36 plaukti ir no alumīnija.Vēl laikam ir šķērstabilizatora stienīši, bet manam E30 arī ir :-P...
Bet kopumā pie piekares varu teikt to, ka, protams, ka E30 tā neies 20 gadus, un arī E36 tā neies tik ilgi... Šeit gan tas ir tikai subjektīvi un personiski, bet ir cilvēki, kas E30 uzlabošanā un pilnveidošanā saskata jēgu, un arguments, ka "tas tak tāpat ir vecs auto", ir laižams gar ausi.
Subjektīvie kritēriji:
1) E30 325 stūrei ir 4 apgriezieni, taču ir iespējams uztaisīt uz 2. Pie tam ir arī E30 stūres pastiprinātāju. Taču parasts, bez stūres pastiprinātāja, man patīk vairāk un tikai trasē izjūtu nelielu doiskomfortu, jo nespēju izgrozīt. Taču uzskatu, ka mašīnu var izjust labāk bez pastiprinātāja.
2) Virsbūve. Man patīk E30 dizains. 2 durvis, salīdzinoši gara motortelpa, kas liecina par nopietnu dzinēju, nepieciešamā tilpuma bāgāžnieks.
3) salons. Jā, E36 tas varbūt ir nedaudz platāks, taču esmu pilnībā apmierināta ar E30, jo neesmu ne 2m gara, ne 1.5m plata... Pie tam, pārvietojos tur viena, vai max divatā, aizmugurē pārsvarā nevienu nevadāju, jo tas vienkārši nav saimniecības auto...
Jā, E36 "lielais attīstības solis" ir sperts elektronikā... Kā SM reklamā to dēvē - "vsje navaroti" - elektriskā lūka, logi, regulējamā stūre, sēdekļi, i daže kopjuter...
Nu, nezinu... Nejūtu nepieciešamību pēc elektriskās lūkas, pat E30 elektriskie spoguļi tika anulēti, ar stūri esmu apmierināta, protams, orģinālo baranku sportiskai braukšanai gan derētu anulēt. ESmu apmierināta ar salonā atrodošajām mērierīcēm, ar to dizainu. Viss man nepieciešamais ir pa rokai, pat bagāžnieku var attaisīt no salona :-P
4) ideāls gāzes pedālis. Kad iemin, tad arī jūti, ka aiziet. Zinu, ka tas man sniedz vipilnīgāko baudu, bet ir cilvēki, kuriem atkal primārāk sķiet, ja viņš var "normāli" uzsākt braukšanu, proti, E30 uzreiz rauj, bet E36 vienmērīgāk, rāmāk... Nu, kuram "normālam" cilvēkam vajag vislaik "raustīties"...? :-P
5) dzinējs- izturīgs, nikns, ātrs... Es nezinu, kas viņos tāds ir, bet viņi vienkārši griežās. Šeit var minēt kādu piemēru- ja saliktu kopā Opel Asconu 80-gadu ar Opel Astra 90-to gadu, tad viennozīmīgi ātrāka būtu Ascona. Kapēc tā? 80-to motorīši ir vienkārši kā cirvis, bet spridzekļi. Tad vēl nedomāja par ekonomiskumu, dinamiskumu, komfortu.
6) tunigs. E30 ir ļoti parocīgs tuningam. Gan virsbūve, gan salons. Stilīgi notūnēts E30 izskatās ļoti pievilcīgs.
7) veicot nelielu aptauju, konstatēju, ka E30 parasti pērk, jo "tobrīd neko citu nevarēju atļauties"... Bet kaut kā tač tas E30 piesaistīja, kapēc tad nepirki 85. gada Opel Kadett? E30 nu jau 20 gadus sevi ir pierādījis un spēj konkurēt ne tikai ar sava laika spēkratiem, bet pat kompensēt kādu mūsdienu.
8) E30 ir jauniešu auto... Esat redzējis kādu opīti pie E30 stūres? Mana mamma, piemēram, kategoriski atsakās braukt ar E30...
E30 ir jaunam, brīvam, aktīvam, mežonīgam... brīvi domājošam...
caur E30 tu vari atklāt pats sevi... un pierādīt sevi.
Tā, lūk! Īsumā! Esiet saudzīgi, es esmu tikai cilvēks, un šis ir tikai mans arguments, kapēc es fanoju par e30. Un katram ir savi argumenti un uzskati, kas liek fanot par vienu vai otru auto marku, modeli utt... Kas būtu, ja mēs visi būtu vienādi?
Rozalija
Ļoti lūdzu viesus pirms komentāru izteikšanas reģistrēties vai neizteikt savus komentārus vispār. Visi viesu komenti tiks regulāri izdzēsti!